|
|
|
|
|
|
Emirates Japanese Grand Prix 2016 | 9 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:32,250 | - | - | 35 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:32,322 | 0,072 | 0,072 | 35 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:32,573 | 0,323 | 0,251 | 26 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:33,061 | 0,811 | 0,488 | 29 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:33,103 | 0,853 | 0,042 | 34 |
6. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:33,570 | 1,320 | 0,467 | 37 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:33,873 | 1,623 | 0,303 | 35 |
8. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:33,985 | 1,735 | 0,112 | 37 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:34,028 | 1,778 | 0,043 | 33 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:34,086 | 1,836 | 0,058 | 33 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:34,127 | 1,877 | 0,041 | 33 |
12. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:34,150 | 1,900 | 0,023 | 29 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:34,241 | 1,991 | 0,091 | 33 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:34,305 | 2,055 | 0,064 | 27 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:34,339 | 2,089 | 0,034 | 36 |
16. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:34,398 | 2,148 | 0,059 | 29 |
17. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:34,643 | 2,393 | 0,245 | 11 |
18. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:34,760 | 2,510 | 0,117 | 40 |
19. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:34,824 | 2,574 | 0,064 | 26 |
20. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:35,292 | 3,042 | 0,468 | 30 |
21. | 31 | Esteban Ocon | Manor MRT05 | | 1:35,400 | 3,150 | 0,108 | 37 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:36,318 | 4,068 | 0,918 | 26 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,708 |
|
|
Nico Rosberg popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas drugiego treningu przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Japonii, utrzymując za sobą w tabeli Hamiltona i Raikkonena.
Pierwszym bolidem, który wyjechał z alei serwisowej po rozpoczęciu zajęć był Haas VF-16 Romaina Grosjeana, który w trakcie porannej sesji zaliczył drobną kraksę w zakręcie Degner. Wkrótce do Francuza dołączyli pozostali kierowcy, a Sebastian Vettel szybko pokonał pomiarowe kółko na twardych oponach, ustanawiając czas 1:34,150s. Kilka minut po starcie treningu Kevin Magnussen spowodował wywieszenie żółtych flag w nawrocie, wskutek wyjazdu na żwirowe pobocze.
Po piętnastu minutach na czele klasyfikacji znajdował się już Nico Rosberg z wynikiem 1:33,758s, wykręconym na na pośrednich oponach. Kilka chwil po tym, jak Niemiec przejechał linię mety, jego czas poprawił o prawie 0,3s na twardej mieszance Lewis Hamilton. Krótko po tym Daniił Kwiat o mały włos nie rozbił swego bolidu wyjeżdżając na prostą startową. Kierowca Toro Rosso zahaczył o trawę, co doprowadziło do obrócenia się jego samochodu wokół własnej osi. Po przygodzie do jakiej doszło za szykaną Casio Rosjanin wrócił do garażu Toro Rosso, gdzie szybko został otoczony przez swoich mechaników. W międzyczasie Verstappen i Ricciardo awansowali ma odpowiednio trzecią i piątą lokatę.
Około pół godziny po rozpoczęciu popołudniowych jazd, Vettel powrócił na czoło tabeli z rezultatem 1:33,103s – w bolidzie czterokrotnego mistrza świata znajdowały się już jednak miękkie opony. Na trzecie miejsce awansował z kolei Perez, rozdzielając tym samym dwójkę reprezentantów Mercedesa. Wkrótce jednak w W07 Hybrid Rosberga pojawiły się oznaczone żółtym kolorem Pirelli PZero, a lider mistrzostw świata ustanowił wynik 1:32,250s, zapewniając sobie pozycję lidera. Na drugie miejsce wskoczył po chwili Raikkonen – Fin tracił jednak do zawodnika stajni z Brackley około 0,3s.
Na krótko przed półmetkiem sesji Esteban Gutierrez zatrzymał swój bolid pomiędzy zakrętami Dunlopa i Degner 1. Na wyjeździe z popularnych "esek" posłuszeństwa odmówił silnik w bolidzie Meksykanina. Po krótkiej akcji porządkowych dyrekcja wyścigu odwołała okres wirtualnej neutralizacji, a kierowcy powrócili do jazdy w wyścigowym tempie. Kilka minut obowiązywania VSC pokrzyżowało jednak szybki Danielowi Ricciardo, który stracił możliwość wykonania przejazdu na miękkiej mieszance. Podczas gdy Australijczyk przebywał w garażu, gdzie mechanicy Red Bulla przygotowywali już jego bolid do dłuższych przejazdów, Max Verstappen zaliczył awans na czwarte miejsce, pomiędzy Raikkonena i Vettela.
Początek symulacji tempa wyścigowego nie przebiegał po myśli Fina, który narzekał na problemy z prowadzeniem się bolidu: „Czuję się tak, jakbym nie miał przedniego skrzydła” – mówił Fin za pośrednictwem team radio. Rozpoczynając przejazdy z dużym zapasem paliwa wielu kierowców popełniało błędy zbyt mocno opóźniając hamowanie do niektórych zakrętów i mocno blokując opony – w gronie tym znajdowali się zarówno doświadczony Massa, jak i wschodząca gwiazda F1 – Verstappen. Mercedes tradycyjnie podzielił obowiązki związane z oceną pracy ogumienia: Hamilton korzystał z twardej, a Rosberg pośredniej mieszanki. Ciąg dalszy problemów z hamulcami przeżywał z kolei Romain Grosjean.
W końcówce sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury – nic nie wskazywało jednak na to, by przed końcem zajęć miał spaść z nich deszcz. Po zjeździe do boksu i wymianie opon na twarde Verstappen powrócił na tor w niefortunnym momencie, mając przed sobą wielu kierowców w wolniejszych bolidach. Na marudera (dokładnie Marcusa Ericssona), natrafił również Hamilton, który po chwili dekoncentracji zdecydował się na zaatakowanie Szweda w nawrocie, mocno blokując przy tym lewą przednią oponę. Chociaż na pojedynczym okrążeniu Rosberg i Hamilton dysponują znaczącą przewagą nad rywalami,to sugerując się czasami okrążeń z dłuższych przejazdów można jednak sugerować, że pod względem tempa wyścigowego Mercedes może czuć na swoich plecach oddech Red Bulla.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|