F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201615 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:23,922--35
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:24,1760,2540,25431
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:24,6410,7190,46527
4.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:25,0171,0950,37635
5.55Carlos SainzToro Rosso STR111:25,1311,2090,11439
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:25,1941,2720,06337
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:25,3421,4200,14831
8.33Max VerstappenRed Bull RB121:25,3751,4530,03331
9.11Sergio PerezForce India VJM091:25,4371,5150,06232
10.27Nico HulkenbergForce India VJM091:25,4531,5310,01635
11.77Valtteri BottasWilliams FW381:25,7081,7860,25530
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:25,8931,9710,18520
13.8Romain GrosjeanHaas VF-161:25,8991,9770,00633
14.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:26,2442,3220,34540
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:26,3752,4530,13144
16.19Felipe MassaWilliams FW381:26,4912,5690,11636
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:26,7702,8480,27916
18.94Pascal WehrleinManor MRT051:26,9603,0380,19040
19.88Rio HaryantoManor MRT051:27,2523,3300,29239
20.12Felipe NasrSauber C351:27,8123,8900,56040
21.21Esteban GutierrezHaas VF-161:28,2054,2830,3939
22.9Marcus EricssonSauber C351:28,5014,5790,29642
107% najlepszego czasu: 1:29,797


Nico Rosberg poprawił nieznacznie ustanowiony o poranku rezultat Sebastiana Vettela i zakończył na pozycji lidera popołudniową sesję treningową przed GP Hiszpanii, przed Raikkonena i Hamiltona.

Krótko po zgaśnięciu światłem kierowcy ochoczo przystąpili do pracy. Po pięciu minutach od zgaśnięcia czerwonego światła u wyjazdu z alei serwisowej, czasem okrążenia legitymowało się dwunastu kierowców, a najlepszy rezultat należał do korzystającego z pośredniej mieszanki Kimiego Raikkonena: 1:26,525s. Za Finem plasowali się Carlos Sainz i Valtteri Bottas. Przez chwilę na torze pojawiły się żółte flagi, do których wywieszenia przyczynił się Nico Hulkenberg i jego szeroki wyjazd poza tor w dziewiątym zakręcie.

Osiem minut po rozpoczęciu zajęć na torze wprowadzono okres wirtualnej neutralizacji a następnie czerwonej flagi, spowodowany incydentem z udziałem Jolyona Palmera. Podczas pokonywania prostej startowej, na wysokości wyjazdu z pit lane w bolidzie Brytyjczyka, który o poranku ustępował miejsca za kierownicą RS16 Estebanowi Oconowi, pęknięciu uległa lewa tylna opona. Nieco wcześniej liderem tabeli został Vettel z czasem 1:26,306s.

Sesja została wznowiona po około dziesięciu minutach, podczas których służby zajmowały się przeniesieniem unieruchomionej konstrukcji Renault w bezpieczne miejsce. Po raz kolejny kierowcy nie próżnowali z wyjazdem na tor – raz jeszcze doszło do wielu zmian w tabeli. Wynik Vettela pobili Alonso, Verstappen, Hamilton, Sainz i Raikkonen.

Z kolei w bolidzie Buttona doszło do awarii jednostki napędowej. Kierowca McLarena zgasił silnik na zjeździe do alei serwisowej i dotarł do garażu korzystając z pomocy swoich mechaników. Massa po raz kolejny testował limity swojego bolidu, tym razem w szybkim zakręcie numer dziewięć. Brazylijczyk zaliczył szeroki wyjazd i odejmując gazu na wyjeździe uporał się z niestabilnością samochodu. Tymczasem Magnussen, jako jedyny pozostały na torze kierowca Renault, po raz kolejny prezentował względnie konkurencyjne osiągi, zajmując ósme miejsce.

Mniej więcej na półmetku sesji Rosberg rozpoczął swój pierwszy tego weekendu przejazd na miękkiej mieszance ogumienia. W pierwszym sektorze Niemcowi nie udało się ustanowić rekordu, ale dwa pozostałe międzyczasy zapewniły mu łączny wynik 1:23,922 i pierwsze miejsce w klasyfikacji z przewagą nieco ponad 0,2s nad Raikkonenem. Z najbardziej miękkiego ogumienia zaczęli także korzystać Hamilton i Alonso. Podczas gdy Brytyjczykowi nie udało się przebić rezultatu Raikkonena, Alonso zdołał awansować na komfortową, szóstą lokatę.

Po powrocie na tor Button wskoczył na dwunaste miejsce – podczas gdy większość kierowców koncentrowała się już na dłuższych przejazdach i pracy nad porównywaniem ogumienia, mistrz świata kontynuował krótkie przejazdy na miękkich oponach. Red Bull wykorzystywał ostatnie trzydzieści minut zajęć w celu badania właściwości aerodynamicznych swego pakietu, stosując farbę flow-viz na bolidzie Ricciardo. Z kolei problemy zdawały się nie opuszczać Grosjeana, który po raz kolejny w ciągu ostatnich tygodni donosił inżynierom o trudnościach w prowadzeniu swego samochodu.

Około piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na tor powrócił Palmer. Wtedy też Kimi Raikkonen poinformował swój zespół o pierwszych kroplach deszczu, jakie zaczęły pojawiać się w czwartym zakręcie. W porównaniu do Grosjeana w jeszcze gorszym położeniu znajdował się Gutierrez, który spędził drugą połowę treningu w garażu Haasa i nie otrzymał możliwości badania opon w warunkach wyścigowych. W ostatnich minutach w czołówce nie doszło do żadnych poważniejszych zmian, a Rosberg zakończył dzień z przewagą 0,254s nad Raikkonenem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,7m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 13.05.2016 16:13[!]
W Eleven to chyba nudniejszego komentatora nie mogli sobie znaleźć ...
grzesiekf, 13.05.2016 16:39[!]
@--- nie oglądałem na 11. możesz powiedzieć o kogo chodzi? bo zazwyczaj komentowała para Sokół-Gąsiorowski, a piszesz o jednym. Wiedzy Sokoła nie podważam, a Gąsiorowski do dziennikarz Trójki i tam lipy nie robi a prowadzi audyjcę poświęconą motoryzacji i sportową. Może obu brakuje jeszcze luzu Teda Kravitza lub Crofta, ze Sky, a może to nie ich styl, grunt że obaj się znają na temacie.
marios76, 13.05.2016 16:42[!]
@--- Zientarski wrócił?? :D
mich909090, 13.05.2016 16:47[!]
Mam nadzieje, ze Lewis będzie miał zaszczyt uczestniczyć w Q3 w końcu.
marios76, 13.05.2016 16:50[!]
@---
Nie czepiaj sie tak komentatorów Eleven, tam przynajmniej wszystko rozumiem, a tu relacja tak napisana, ja się musieć umieć czytać po polskiemu. ;) (a jednak czytamy)
bartoszcze, 13.05.2016 16:50[!]
@grzesiekf
Sokół nie komentuje, w tym tygodniu jest na torze.
Chyba Filip Kapica go zastępuje, takie mi nazwisko gdzieś mignęło.
---, 13.05.2016 18:17[!]
@grzesiekf
Sokół + Gąsiorowski to bardzo dobra para. Teraz był jakiś trzeci, sam komentował, nie wiem czemu komentował w pojedynkę, bez Gąsiorowskiego.

@marios76
Nie nie. Dla mnie Zientar nigdy nie był nudny - prędzej śmieszny. Patrząc na studio Eleven brakuje mi studia Polsatu, które było rzeczowe za wyjątkiem tego dziada, ale w sumie jego kabareton też był fajny do słuchania :) Co do twojego drugiego komentarza, tak jak napisałem Grześkowi, Sokół + Gąsiorowski to bardzo dobra para.
enstone, 13.05.2016 18:44[!]
No i polsat po miesięcznej "promocji" kanałów Eleven zakodował je na amen, każą sobie płacić 15 zł miesięcznie, co za banda złodziei !..! Moja frustracja jest tym bardziej spowodowana, że posiadam pakiet dodatkowy +Sport HD i mam wszystkie kanały sportowe, znaczy już nie mam ....
bartoszcze, 13.05.2016 19:01[!]
@enstone
Przecież od początku było wiadomo, że będzie trzeba płacić osobno, jak u każdego innego dostawcy.
marios76, 13.05.2016 19:46[!]
@enstone Znam ludzi co mają Polsat i ponieważ ta platforma nic nie zalatwila od poczatku sezonu, podpisali umowy z inną platforma lub przez internet by ogladac F1. A teraz moga i tu i tu :) Pol*** potraktowal klientow jak śmieci. Ode mnie nawet nie chcieli dekodera z powrotem, wlacznie z oplaconym do konca umowy abonamentem! Nie wlaczam tego ścierwa, nie uzywam w ogole bo i tak mi to uniemożliwiano a i tak musi to u mnie gnic do października:/
---, 13.05.2016 21:03[!]
@enstone
Dokładnie tak jak powiedział @bartoszcze. U mnie w Vectrze była ta sama historia co w CP, z tym że Eleven było za darmo cały marzec, a potem zaskoczony w sobotę żauważyłem że nie mam już w tego w pakiecie i Bahrajnu nie obejrzałem. I dostałem 15 zł na miesiąc, i w pakiecie sportowym do tej pory nie miałem dwóch wysoko płatnych zagranicznych kanałów z boksu i Canal+ sportowe, a teraz i te Eleven musiałem oddzielnie. Nie wiem co oni sobie wyobrażają, gdyby nie mieli F1 na wyłączność żaden śmieć by nie kupił działającej od pół roku stacji z beznadziejnymi komentatorami do piłki nożnej, którą w 80% poświęcają średnim meczom ligi włoskiej.
Phobos, 13.05.2016 21:05[!]
@enstone
Polsat to banda zlodziei? Posat kaze sobie placic? Z tej frustracji cos ci sie zdrowo poprzestawialo. 11 to kanal premium i jest dodatkowo platny zarowno w kablowkach, jak i w nc+. Po promocyjnym okresie wolnego dostepu, trzeba podpisac umowe. Bylo to jasne od samego poczatku. Ale wg. twojej logiki, Polsat to zlodzieje, bo nie chce ci zasponsorowac tego, co wszedzie indziej jest platne. Mam najwyzszy pakiet w UPC, a tez place 14 zl za 11. Frustracja to moze ogarnac, jak sie czyta takie bzdety.
MairJ23, 13.05.2016 21:09[!]
Sauber...az przykro patrzec. Na samym dnie. Chyba bedzie po Sauberze :(
Aeromis, 13.05.2016 22:45[!]
Nie licząc najlepszych wyników, to czasy dłuższych przejazdów w mojej opinii u Merca, Ferrari i RBR są niezwykle zbliżone. Wskazują one że 1. Ferrari 2. Merc z RBR. Jak do tej pory przy każdym GP nieomal kpiłem z tym pokonaniem Merca, ale tym razem widzę taką możliwość.
Słabo wypada też Williams (inna sprawa, że u nich wiele rzeczy jakby na ostatnią chwilę się robi), aktualnie nie przypuszczam aby byli w stanie walczyć z pierwszą trójką.STR, SFI, Maclaren, Renault i Haas wygląda że będą walczyć o ochłapy o ile zbyt wielu nie odpadnie.

@MairJ23
Nie ma wyjścia, ktoś musi być ostatni. Ja jednak wierzę że to przetrwają.
enstone, 13.05.2016 23:58[!]
@Phobos
Dobrze, że ty masz pod deklem poukładane ...... Eleven to nie jest żaden kanał "premium", może chyba sami właściciele tego kanału mogą tak myśleć, a Ty w to uwierzyłeś. Kanał głównie dla fanów piłki kopanej, szkoda, że Polsat odpuścił i nie zawalczył o F1, ale to Kubica przyciągał ludzi do telewizora by oglądać wyścigi teraz nie ma Kubicy, to i nie ma widzów. W PL liczy się tylko piłka nożna i walenie się po pyskach dla typowych niedzielnych Januszów ....
Venio, 14.05.2016 09:18[!]
@--- Nie miałeś SNO w Vectrze? Ja dopłacać nie musiałem. Co prawda Eleven nie działa, ale Eleven Sports, na którym jest F1, tak.
rno2, 14.05.2016 09:31[!]
Dziwne, ale ja mam CP pakiet podstawowy plus pakiet sportowy i mam oba kanały 11. Przed chwilą sprawdzałem :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca