|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2016 | 29 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:15,537 | - | - | 31 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:15,638 | 0,101 | 0,101 | 39 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:15,956 | 0,419 | 0,318 | 26 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:16,308 | 0,771 | 0,352 | 29 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:16,371 | 0,834 | 0,063 | 30 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:16,426 | 0,889 | 0,055 | 37 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:16,560 | 1,023 | 0,134 | 34 |
8. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:16,697 | 1,160 | 0,137 | 28 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:16,912 | 1,375 | 0,215 | 24 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:17,130 | 1,593 | 0,218 | 39 |
11. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:17,562 | 2,025 | 0,432 | 44 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:17,599 | 2,062 | 0,037 | 33 |
13. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:17,838 | 2,301 | 0,239 | 27 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:17,909 | 2,372 | 0,071 | 25 |
15. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:17,920 | 2,383 | 0,011 | 26 |
16. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:18,187 | 2,650 | 0,267 | 29 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:18,274 | 2,737 | 0,087 | 34 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:18,301 | 2,764 | 0,027 | 33 |
19. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:18,746 | 3,209 | 0,445 | 10 |
20. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:18,871 | 3,334 | 0,125 | 22 |
21. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:20,528 | 4,991 | 1,657 | 28 |
22. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:20,868 | 5,331 | 0,340 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,825 |
|
|
Są tory w kalendarzu, które nawet w głowie Berniego Ecclestone'a są nie do ruszenia i muszą być obecne w Formule 1. Wprawdzie jest ich niewiele, ale Monako to właśnie jeden z nich. Perła w koronie, szczyt splendoru i bogactwa. To tutaj świat F1 czuje się jak u siebie. Wyjątkowość weekendu zaczyna się już wraz z treningami, które mają miejsce w czwartek, a nie standardowo w piątek.
Legendarny weekend rozpoczął się wyjazdem z garażu Haasa, ale reszta stawki też szybko postanowiła wykonać okrążenia instalacyjne. Co ciekawe, od razu na ultra-miękkich oponach wyjechał Kevin Magnussen oraz Nico Rosberg, dzięki czemu mogliśmy po raz pierwszy na ekranach zobaczyć fioletowe oznaczenia Pirelli.
O ile cała stawka po kółkach instalacyjnych skryła się w garażu, o tyle Mercedes postanowił przejechać więcej okrążeń na ultra miękkich oponach. Hamilton szybko zszedł do czas na poziomie 1:18. Dopiero po niemal 10 minutach dołączył do nich Kwiat w swoim Toro Rosso. Tymczasem Hamilton mimo upływu rund w dalszym ciągu poprawiał czas, tym razem meldując się z wynikiem 1:17,381. Reszta stawki również dołączyła do akcji w kolejnych minutach, jednak nikt nie zdecydował się poza Mercedesem na fioletowe opony Pirelli. Stąd też straty do mistrzów świata były spore. Hamilton ostatecznie zakończył przejazd z czasem 1:16,588.
Pierwszą ofiarą krętych uliczek Monte Carlo był Felipe Massa w zakręcie Sainte Devote. Dla Brazylijczyka to jeden z najbardziej pechowych wiraży w całym kalendarzu. Uszkodzeniu uległo zarówno przednie jak i lewe tylne zawieszenie, co zwiastowało sporo pracy w garażu Williamsa. Chwilowo w pierwszym zakręcie mieliśmy wirtualny samochód bezpieczeństwa, jednak porządkowi w Monako jak zwykle szybko uporali się z bolidem.
Bardzo dobry czas na super-miękkiej mieszance wykręcił Daniel Ricciardo, Australijczyk wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,176 do Hamiltona. W ten weekend ten kierowca Red Bulla otrzymał nową specyfikację silnika Renault, tymczasem Verstappen podróżuje wraz ze starą specyfikacją.
Kolejny wyjazd Mercedesa na ultra-miękkich gumach przyniósł kolejną poprawę czasu Srebrnych Strzał. Lewis Hamilton pokonał kółko w czasie 1:15,537, z Nico Rosberg był wolniejszy o 0,1 sekundy. Anglik jednak po chwili przestrzelił hamowanie w pierwszym zakręcie i musiał się ratować zablokowaniem opon, co dość mocno je nadwyrężyło. Oczywiście z biegiem sesji coraz więcej kierowców decydowało się na ultra-miękkie opony. Verstappen na tej mieszance był wolniejszy od Hamiltona od 0,8 sekundy. Nieco lepiej poszło Vettelowi, który tracił do lidera 0,4 sekundy.
Końcówka treningu nie przyniosła wielkich zmian w tabeli, w dalszym ciągu widać sporą przewagę Mercedesa, który pewnie pokonuje ciasne zakręty. Mimo wszystko reszta ekip z pewnością nie podda się już po pierwszym treningu i z kolejnymi sesjami może dojść do pewnych niespodzianek. Na torze tymczasem mieliśmy tylko kilka drobnych incydentów, jak wyjazdy w Sainte Devote, czy przebita opona Nico Rosberga oraz Jensona Buttona z powodu odłamków na torze. Ostatecznie sesja została przerwana czerwoną flagą na 3 minuty przed końcem, by uporać się z wszystkimi odłamkami.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,7m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|