|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2016 | 29 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:14,607 | - | - | 40 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:15,213 | 0,606 | 0,606 | 35 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:15,506 | 0,899 | 0,293 | 48 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:15,571 | 0,964 | 0,065 | 42 |
5. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:15,815 | 1,208 | 0,244 | 53 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:15,981 | 1,374 | 0,166 | 54 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:16,040 | 1,433 | 0,059 | 38 |
8. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:16,120 | 1,513 | 0,080 | 48 |
9. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:16,269 | 1,662 | 0,149 | 40 |
10. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:16,325 | 1,718 | 0,056 | 46 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:16,487 | 1,880 | 0,162 | 49 |
12. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:16,723 | 2,116 | 0,236 | 43 |
13. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:16,782 | 2,175 | 0,059 | 40 |
14. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:16,849 | 2,242 | 0,067 | 47 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:16,874 | 2,267 | 0,025 | 23 |
16. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:17,286 | 2,679 | 0,412 | 42 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:17,530 | 2,923 | 0,244 | 29 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:17,562 | 2,955 | 0,032 | 39 |
19. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:17,761 | 3,154 | 0,199 | 24 |
20. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:17,999 | 3,392 | 0,238 | 49 |
21. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:18,647 | 4,040 | 0,648 | 10 |
22. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:18,814 | 4,207 | 0,167 | 46 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:19,829 |
|
|
Pomiędzy pierwszym a drugim treningiem tor w Monako wymagał kilku poprawek. Jak się okazało bolid Jensona Buttona uszkodziła poluzowana klapa studzienki, co zmusiło porządkowych do ponownego przyspawania jej. Na szczęście sesja rozpoczęła się bez opóźnień i wszyscy bezpiecznie mogli wyjechać na trasę.
Tuż po zapaleniu zielonego światła, na tor wyjechała połowa stawki i tym razem nie zakończyło się na okrążeniach instalacyjnych. Bardzo szybko mieliśmy w tabeli pierwsze czasy. Początkowo prowadził Haas, podróżując na ultra-miękkich oponach, jednak Grosjean szybko odczuł niestabilność swojego bolidu podczas hamowania i rozbił się tuż po wyjeździe z tunelu.
W garażu Jolyona Palmera trwały usilne prace przy bolidzie, by Anglik po porannej kraksie mógł wrócić na tor, a tymczasem na czoło tabeli wskoczył Nico Rosberg, ze stosunkowo słabym czasem – 1:16,694, który został uzyskany na super-miękkich oponach. Dlatego też Hamilton nie miał problemu z pobiciem go, wykręcając 1:15,489. Co ciekawe, na ultra-miękkiej mieszance Daniel Ricciardo pojechał jeszcze szybciej, popisując się wynikiem 1:15,315, a na następnych kółkach bardzo zbliżył się do pobicia granicy 1:15. Red Bull w takim razie nie rzucał słów na wiatr obiecując wysoką formę w Monako.
Po 20 minutach mieliśmy drugą, tym razem poważniejszą kraksę. W tym samym miejscu co Grosjean rozbił się Rio Haryanto i porządkowi byli zmuszeni do ściągnięcia jego maszyny z pobocza. Po chwili ciszy w związku z kraksą Manora, ultra-miękkich opon spróbowała reszta stawki. Verstappen po błędzie w pierwszym zakręcie stracił do Ricciardo pół sekundy. Co ciekawe, Mercedes na kolejnym przejeździe na fioletowych oponach, nie był w stanie pokonać czasu Ricciardo.
Dopiero sam Ricciardo pobił swój czas na półmetku sesji, wykręcając świetny wynik 1:14,607. Tymczasem w zakręcie Mirabeau popełnił Vettel i obrócił swoje Ferrari, przy okazji uszkadzając tylne skrzydło. W tym czasie w garażu Renault prace dobiegły końca i Palmer mógł wyruszyć na tor, by nadrabiać stracony czas. Renault nie zaliczy jednak dzisiejszego dnia do szczęśliwych. Chwilę po wyjeździe Palmera, bolid rozbił Kevin Magnussen w ostatnim zakręcie.
Również Vettel nie będzie po dzisiejszym dniu zbyt szczęśliwy. Na kolejnym szybkim wyjeździe na wyjściu z Sainte Devote uderzył tylnym lewym kołem w barierę, co mogło skutkować kolejną poważną awarią. Końcówkę treningu kierowcy poświęcili na długie przejazdy, które pokazał, że ultra-miękka opona jednak jest dość wytrzymała, choć najprawdopodobniej nie na tyle, by przejechać wyścig na jeden postój.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,9m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|