F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201629 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:14,650--25
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:14,6680,0180,01824
3.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:14,7720,1220,10429
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:14,8070,1570,03522
5.33Max VerstappenRed Bull RB121:15,0810,4310,27417
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:15,2590,6090,17823
7.55Carlos SainzToro Rosso STR111:15,3240,6740,06526
8.11Sergio PerezForce India VJM091:15,3680,7180,04421
9.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:15,5550,9050,18722
10.27Nico HulkenbergForce India VJM091:15,6661,0160,11120
11.19Felipe MassaWilliams FW381:16,0681,4180,40229
12.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:16,2571,6070,18924
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:16,2981,6480,04123
14.77Valtteri BottasWilliams FW381:16,3471,6970,04921
15.21Esteban GutierrezHaas VF-161:16,4061,7560,05923
16.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:16,4121,7620,00613
17.8Romain GrosjeanHaas VF-161:16,5271,8770,11527
18.12Felipe NasrSauber C351:16,8672,2170,34023
19.9Marcus EricssonSauber C351:17,0382,3880,17132
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:17,4822,8320,44417
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:17,5952,9450,11332
22.88Rio HaryantoManor MRT051:18,1803,5300,58534
107% najlepszego czasu: 1:19,876


Po dniu przerwy Formuła 1 powróciła do akcji w sobotę, podczas której rozegrano trzecią sesję treningową na ulicznym oraz słonecznym torze w Monte Carlo. Jak zwykle blisko usytuowane bariery nie pozostawiały kierowcom marginesu błędu i kilkakrotnie mogliśmy oglądać ich próby zachowania bolidów w jednym kawałku.

Jako pierwsi pojawili się na torze reprezentanci Haasa, a zaraz za nimi wyjechał sznur pozostałych bolidów, które rozpoczęły przygotowania do kwalifikacji. Pierwszy w tabeli wyników pojawił się Kimi Raikkonen z czasem 1:22,270 na ultramiękkich oponach, a zaraz po nim wskoczyli Palmer, Massa, Wehrlein, Magnussen, Nasr i Haryanto.

Kolejne minuty przyniosły coraz większą liczbę kierowców na torze, w tym obu zawodników Mercedesa, którzy po kilku okrążeniach na najmiększych oponach od razu wskoczyli na czoło tabeli. Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji w zakrętach numer 13 i 14, Jolyon Palmer złapał uślizg tylnej osi i obrócił się o 90 stopni, uderzając tylnym skrzydłem o barierę. Brytyjczyk zdołał jednak wrócić do garażu, natomiast w trzecim sektorze widniały żółte flagi.

Po uprzątnięciu toru pierwszy czas wykręcił Sebastian Vettel, który pokonał pętlę toru w 1:15,433, a chwilę później musiał uznać wyższość szukającego limitów Nico Rosberga. Dwadzieścia minut po starcie sesji ostro do pracy zabrał się Daniel Ricciardo, który potwierdził świetną formę z czwartku i wskoczył na drugie miejsce z czasem gorszym od liderującego Rosberga tyko o 0,011 sekundy, by zaraz po tym być na czele tabeli z wynikiem 1:14,807.

Na pół godziny przed końcem sesji wszyscy zawodnicy mieli przejechane mierzone okrążenie, a najpóźniej rozpoczęli pracę zawodnicy McLarena. Jako ostatni wyjechał Jenson Button, który koncentrował się na pracy na supermiękkich oponach. Niewiele później doszło do niebezpiecznej sytuacji, gdy Esteban Gutierrez nagle zwolnił przed Lewisem Hamiltonem, który musiał ratować się ucieczką na pobocze wokół zakrętu numer 10. Z kolei Pascal Wehrlein jadący za Rio Haryanto zgłosił swoim szefom, że Indonezyjczyk porusza się w zbyt wolnym tempie.

Około trzynastu minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na pierwszym miejscu pojawił się Sebastian Vettel jadący na świeżym, ultramiękkim ogumieniu. Na wynik 1:14:650 Niemca od razu chcieli odpowiedzieć zawodnicy Red Bulla i Max Verstappen na wejściu w trzeci zakręt zblokował lewe przednie koło, co doprowadziło do uderzenia przez niego w barierę. Uszkodzenia nie okazały się jednak na tyle duże, by 18-latek nie był w stanie wrócić do mechaników.

Niedługo po Verstappenie z toru wypadł Gutierrez, który zatrzymał się na poboczu za St. Devote i chcąc szybko wrócić do akcji po prostu utknął, psując przy okazji Daniiłowi Kwiatowi szybkie okrążenie. Końcówka sesji była właśnie tym momentem, kiedy kierowcy popisywali się swoim realnym tempem, co czynili reprezentanci Mercedesa, którzy na nowych ultramiękkich oponach wskoczyli przed Red Bulle i odpowiednio na drugim oraz trzecim miejscu mieliśmy Hamiltona z Rosbergiem.

Ostatnie pięć minut stało pod znakiem licznych błędów w pierwszym zakręcie i tak Kevin Magnussen na poboczu za St. Devote zakończył jazdę w trzecim treningu, zatrzymując swoje Renault, niewykluczone że przez problemy techniczne. Z kolei ostatnie sekundy sesji do poprawy swoich rezultatów chcieli wykorzystać Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo i Verstappen, lecz ostatecznie cała piątka pozostała na swoich pozycjach.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,4m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 28.05.2016 12:10[!]
W zeszłym roku FP3 też dla Vettela, ale w Q już tylko nieznacznie poprawił swój czas, a mercedesy dużo bardziej.
Pęknie 1.14?
TommyYse, 28.05.2016 12:18[!]
Zapewne tak, nie dość że trasa się poprawi, to i w Q3 tylko 10 samochodów będzie na torze, więc ryzyko utknięcia za kimś relatywnie niskie.
mcracer1993, 28.05.2016 12:24[!]
Mnie się wydaje, że nie - trasa na pewno się poprawi ale czy aż tak? Jeszcze dużo brakuje do złamania bariery 1.14 - dokładniej 6 dziesiątych. Nie wspominajmy tu o rekordzie toru w qualach. Zresztą do tego brakuje ponad sekundę (1:13,532 z 2006 roku i należy do Kimiego Raikkonena, który jeździł w McLarenie).
marios76, 28.05.2016 13:41[!]
@mcracer1993 Brakuje 3 dziesiąty. Sorry za riposty, ale Lewis był nieźle wyhamować w 3 sektorze na ostatnim pomiarowym okrążeniu. <1:14 jest realne, choć trudne ze względu na warunki. Lewis jest w stanie to zrobić, jeżeli będzie musiał i ... pojedzie bezbłędnie.
mcracer1993, 28.05.2016 15:00[!]
@marios76 Mówisz Hamilton? To teraz Ci powiem, że znowu miał pecha. Bo miał kolejną awarię jednostki napędowej...
Adakar, 28.05.2016 15:07[!]
@mcracer1993

Riccardo wlasnie 0.1 gorszy czas o rekordu Kimiego z 2006 roku zrobil ...
mcracer1993, 28.05.2016 15:16[!]
@Adakar Tak wiem o tym, bo oglądałem. Zresztą widzieliśmy też reklamę pasty do zębów z udziałem Riccardo. :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca