F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201730 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:18,455--32
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:18,6380,1830,18328
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:18,6560,2010,01833
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:18,7550,3000,09928
5.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:18,7790,3240,02431
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:18,9510,4960,17225
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:19,7141,2590,76333
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:19,8151,3600,10131
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:19,8341,3790,01935
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:19,9091,4540,07518
11.31Esteban OconForce India VJM101:20,1261,6710,21734
12.11Sergio PerezForce India VJM101:20,2661,8110,14033
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:20,5772,1220,31137
14.18Lance StrollWilliams FW401:20,7912,3360,21431
15.19Felipe MassaWilliams FW401:20,8692,4140,07822
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:21,1752,7200,30612
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:21,3452,8900,17011
18.8Romain GrosjeanHaas VF-171:21,5043,0490,15925
19.9Marcus EricssonSauber C361:21,5593,1040,05531
20.94Pascal WehrleinSauber C361:21,7223,2670,16316
107% najlepszego czasu: 1:23,947



Daniel Ricciardo zakończył na czele tabeli rozegraną w piątek po południu sesję treningową przed Grand Prix Węgier. W TOP5 znaleźli się ponadto Vettel, Bottas, Raikkonen i Hamilton.

Pierwszy rezultat FP2 uzyskał Raikkonen, który na miękkim ogumieniu osiągnął 1:20,085s. Sesja nie rozpoczynała się dobrze dla Romaina Grosjeana, który już od pierwszych minut zgłaszał zastrzeżenia co do balansu swojego samochodu. Lewis Hamilton informował z kolei o dziwnym gwiździe towarzyszącym pracy silnika. W międzyczasie na torze pojawił się Valtteri Bottas, natychmiast podnosząc poprzeczkę do poziomu 1m19s.

Alonso rozpoczynał popołudnie w konkurencyjnym stylu – inauguracyjne okrążenia dwukrotnego mistrza świata dało mu szóste miejsce. Wkrótce po tym Hamilton awansował na trzecią pozycję, co zepchnęło Hiszpana na P7. Czołowa szóstka: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo i Raikkonen, mieściła się w połowie sekundy. Piętnaście minut po rozpoczęciu zajęć na torze wciąż nie pojawili się kierowcy, których bolidy zostały uszkodzone podczas porannej sesji: Palmer i Magnussen.

Ricciardo podkręcił tempo i objął pierwszą pozycję w klasyfikacji z wynikiem 1:19,373s. Niedługo po tym lepszymi czasami popisali się jednak Verstappen i Hamilton. Nauczony błędem, który kosztował pokiereszowanie bolidu Palmera, Stroll nie ryzykował przejazdu po wysokich krawężnikach na wyjeździe z czwartego zakrętu, asekuracyjnie wybierając szeroką linię jazdy.

Kilka minut później, około 14:30, Palmer powrócił do realizacji programu, a w bolidzie Raikkonena, jako pierwszego kierowcy podczas FP2, pojawiło się ogumienie wykonane z supermiękkie ogumienie. Wkrótce w ślad za Finem poszedł jego zespołowy kolega z Ferrari – Sebastian Vettel, który następnie odzyskał prowadzenie w tabeli z przewagą 0,14s nad Hamiltonem. Wkrótce w czołówce zamieszał także Bottas – zapewnił sobie drugi czas, ze stratą 0,018s do lidera.

Bliżej półmetka zajęć Raikkonen zatrzymał na chwilę swój samochód, informując inżynierów Scuderii o awarii przepustnicy. Ferrari udało się zdalnie dokonać resetu systemu, dzięki czemu Fin zdołał dojechać do alei serwisowej. Coraz lepiej radził sobie za to Ricciardo. Najszybszy kierowca przedpołudniowego treningu zameldował się na pierwszej lokacie z przewagą 0,183s. Szybkie kółko na supermiękkim ogumieniu PZero zmarnował Verstappen: po mocnym pierwszym międzyczasie w kolejnych dwóch stracił blisko pół sekundy, trafiając jedynie na P6. Hamilton już do końca pozostał na piątym miejscu, chociaż należy zaznaczyć, że swój osobisty rekord osiągnął na miękkich, a nie supermiękkich Pirelli PZero.

Okres tradycyjnie poświęcany na długie przejazdy został przerwany dwoma poważnymi incydentami. Pierwszy wydarzył się około 14:50 i wziął w nim udział Pascal Wehrlein. Niemiec nie opanował swojego samochodu pokonując wiraż numer jedenaście i pomimo prób skontrowania uślizgu nie był w stanie uniknąć uderzenia o bariery. Po pięciu minutach przerwy sesja została wznowiona, ale tuż po piętnastej kierowcy zostali znowu zmuszeni do powrotu do alei serwisowej, gdy w ostatnim zakręcie Jolyon Palmer stracił panowanie nad tyłem bolidu R.S.17 i wjechał w bariery z opon uszkadzając tylne partie konstrukcji, w tym spojler i zawieszenie.

Ostatnich dwanaście minut sesji po wywieszeniu zielonych flag kierowcy aktywnie wykorzystywali na przeprowadzanie symulacji wyścigowych oraz zbieranie informacji na temat pracy ogumienia przy dużym obciążeniu paliwem. Oprócz Wehrleina i Palmera na torze nie pracowali tylko Vandoorne oraz Massa.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 28.07.2017 15:49[!]
Palmer .....
piwo, 28.07.2017 15:50[!]
Ricardo milusio, Palmer swoim tempem. Robi swoje i czeka na nieuniknione .
lordfryta, 28.07.2017 15:59[!]
Tu juz nawet o nie chodzi o angaz RK ale po prostu szkoda miejsca dla takiego zawodnika. Drazni mnie juz poziom jaki prezentuje. To moja pierwsza wypowiedz na jego temat, smutne ze taka a nie inna.
Masio, 28.07.2017 16:04[!]
Palmer out, tyle w temacie.
bartoszcze, 28.07.2017 16:11[!]
Palmer zdążył przejechać szybkie okrążenie na supermiękkich?
Gszegosz, 28.07.2017 16:13[!]
Był Maldonado, jest Palmer. Zawsze znajdzie się w stawce taka sierota która tylko marnuje sprzęt jakim dysponuje. Na szczęście to nie potrwa już długo...
KamBrillant, 28.07.2017 16:27[!]
Czyżby w niedzielę Shoey Time? 😮
Dysproporcja między Hulkenbergiem a Palmerem w czasie i umiejętności jest gigantyczna.
Palmer OUT 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
bartoszcze, 28.07.2017 16:54[!]
Cytat KamBrillant :
Dysproporcja między Hulkenbergiem a Palmerem w czasie i umiejętności jest gigantyczna.

Trzy dychy w FP1. You were saying...
piro, 28.07.2017 16:55[!]
@bartoszcze
Nie zdążył bo rozwalił bolid o ścianę w tym samym miejscu co Wehrlein
bartoszcze, 28.07.2017 18:07[!]
@piro
Jesteś pewien że oglądałeś to FP2, które miało miejsce dziś w Budapeszcie? Wehrlein rozwalił się w tym samym miejscu co Giovinazzi.
piro, 28.07.2017 19:52[!]
Faktycznie mój błąd... pomyliłem bo oba wyglądały identycznie i założyłem że to w tym samym miejscu (uślizg - kontra - uślizg w drugą stronę)
https://www.youtu.../watch?v=zcYrAqVskNs
https://www.youtu.../watch?v=HARDN2NcyCk
Ale faktyczni masz rację inne zakręty
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca