F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20178 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:29,166--23
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:29,3770,2110,21129
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:29,5410,3750,16427
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:29,6380,4720,09722
5.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:30,1510,9850,51330
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:30,7621,5960,61126
7.31Esteban OconForce India VJM101:30,8991,7330,13722
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:30,9741,8080,07524
9.8Romain GrosjeanHaas VF-171:31,0321,8660,05822
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:31,2022,0360,17024
11.20Kevin MagnussenHaas VF-171:31,2162,0500,01415
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:31,2352,0690,01919
13.11Sergio PerezForce India VJM101:31,5302,3640,29523
14.18Lance StrollWilliams FW401:31,6022,4360,07222
15.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:31,7572,5910,15522
16.19Felipe MassaWilliams FW401:31,9122,7460,15520
17.55Carlos SainzToro Rosso STR121:32,2523,0860,34014
18.10Pierre GaslyToro Rosso STR121:32,5013,3350,24918
19.94Pascal WehrleinSauber C361:32,8973,7310,39629
20.9Marcus EricssonSauber C361:33,3974,2310,50028
107% najlepszego czasu: 1:35,408

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Japonii. W czołowej piątce znaleźli się także Hamilton, Ricciardo, Raikkonen oraz Bottas.

Wbrew wcześniejszym prognozom nad torem panowały względnie sprzyjające warunki pogodowe – temperatura oscylowała w granicach 20 stopni Celsjusza, było pochmurno, ale nie padał deszcz. W obawie przed ewentualnymi opadami zespoły aktywnie wykorzystały FP1. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Carlos Sainz, a po czterech minutach okrążenia instalacyjne mieli już na swoim koncie wszyscy kierowcy prócz zwycięzcy wyścigu o Grand Prix Malezji, Maxa Verstappena.

Po sześciu minutach Valtteri Bottas pokonał pierwsze pomiarowe okrążenie, uzyskując mało konkurencyjny rezultat 1:46,041s. Chwilę później Hamilton przekroczył linię pomiaru ustanawiając rezultat 1:31,554s, a Bottas na kolejnej próbie urwał z niego 0,007s. Ostatnie słowo należało jednak do lidera klasyfikacji generalnej, który zszedł do poziomu 1:31,072s. Obaj kierowcy Mercedesa rozpoczęli realizację programów na miękkich oponach. Bolidy W08 były także wyposażone w najnowszy pakiet aerodynamiczny.

Kierowcy co pewien czas zgłaszali pojawienie się kropel deszczu – nie było jednak mowy o wystąpieniu mocniejszych opadów. Niedługo po tym, jak przewodzący tabeli duet Srebrnych Strzał rozdzielił Verstappen, Bottas uzyskał wynik 1:30,517s, a Hamilton 1:30,042. W ubiegłym roku najszybsze okrążenie w FP1 należało do Nico Rosberga, który pokonał pętlę toru w tempie 1:32,431s. Pole position zapewnił z kolei wynik 1:30,647s. Około dwudziestu minut po rozpoczęciu treningu, Vettel, który otrzymał informację o możliwości wydłużenia przejazdu dzięki utrzymywaniu się sprzyjającej pogody, awansował na trzecie miejsce. Na kolejnym kółku reprezentant Ferrari zaliczył jednak szeroki wyjazd na wyjściu z Degner 2.

Po trzydziestu minutach w pierwszej dziesiątce doszło do poważnej zmiany – nowym liderem klasyfikacji został Daniel Ricciardo. Australijczyk wykręcił czas 1:29,541s na supermiękkim ogumieniu. Po drugim sektorze kierowca RBR był szybszy od Hamiltona o 0,7s, ale ostatecznie ukończył kółko z przewagą 0,5s. Po założeniu do swego Mercedesa oznaczonych czerwonym kolorem opon PZero, Hamilton podkręcił tempo ustanawiając czas 1:29,377s. Niedługo po tym Max Verstappen wypadł z toru w zakręcie Spoon, korzystając ze żwirowej pułapki, a Vettel – nadal na miękkich oponach – zbliżył się do Hamiltona na zaledwie 0,042s. Postępów dokonał także Kimi Raikkonen, który przesunął się przed Bottasa.

Zespoły z czołówki jak i środka stawki przekazywały swym kierowcom doniesienia o tym, że silniejszy deszcz może pojawić się po upływie pierwszej godziny. Nieco wcześniej, bo po około 50 minutach, sesja została wstrzymana wywieszeniem czerwonej flagi po tym, jak Carlos Sainz stracił panowanie nad swoim bolidem u uderzył w bariery przy jedenastym zakręcie. Pomimo silnego uderzenia kierowca samodzielnie opuścił wrak STR12 i został przetransportowany na rutynową kontrolę medyczną.

Sesja została wznowiona o godzinie 11:07 czasu lokalnego. Raz jeszcze kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Ferrari założyło do swoich bolidów supermiękkie opony, dzięki czemu Vettel został nowym liderem tabeli z rekordem 1:29,166s, a Raikkonen poprawił swój najlepszy czas o 0,261s, ale pozostał na czwartej lokacie. W dole stawki tylko dwóch zawodników legitymowało się osiągnięciami uzyskanymi na miękkiej mieszance – byli to Magnussen i Ocon. Piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Francuz awansował na siódme miejsce, przed Hulkenberga, Grosjeana i Vandoorne'a, za którymi plasowali się Alonso i Perez. W pierwszym treningu nie błyszczał Williams – Lance Stroll był piętnasty, a Felipe Massa – szesnasty. Gorsze czasy mieli na koncie jedynie reprezentanci Toro Rosso i Saubera.

Mżawka nie ustępowała, a wraz z upływem kolejnych minut nawierzchnia toru stawała się coraz bardziej wilgotna. Podczas gdy Hamilton rozpoczął dłuższy przejazd, notując wyniki o 5 sekund gorsze od swych najlepszych rezultatów, Magnussen został poproszony o skierowanie się do alei serwisowej na jednym z wyższych biegów. Ferrari z kolei poprosiło Raikkonena o ignorowanie alarmujących wskaźników pracy hamulców. Po chwili mistrz świata z 2007 roku otrzymał jednak informację, aby oszczędzał hamulce, gdyż tylne ulegają przegrzewaniu. Sesja dobiegła praktycznie końca na trzy minuty przed upływem regulaminowego czasu – miały na to wpływ silne opady deszczu w okolicach zakrętów 12/13/14.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho/mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jarof1, 06.10.2017 06:17[!]
To tylko pierwszy trening ale Stoffel znowu szybszy od Fernando...
Aeromis, 06.10.2017 06:38[!]
@jarof1
...mamy więc nowego króla. Stoffel - władca treningów. Padać na kolana! :D
marios76, 06.10.2017 07:30[!]
@krzychol2000 Blado to Bottas- znowu wielka strata do Hamiltona.
@Aeromis Tak Cię to śmieszy?? Prowadzi z Alonso w WDC ;) Wiec chyba nie tylko treningów... Ha!

@krzychol2000 Co do tych kontrowersji, to cieszę się, że to Hamilton ma więcej punktów od Vettela, bo po ostatnich wybrykach, wydaje mi się... ze Vettel powtórzył by Senne na Proście ;)
Dodam, że w ostatnich zdarzeniach ponosi wyłączną winę. To jak rozjechal malolata po minieciu mety, to jakaś żenada w jego wykonaniu. Miałem możliwość obejrzeć analizę tego zdarzenia na Sky Sport i Stroll tam absolutnie nic nie zrobił- Niemiec nie uważał- jego błąd... Ile to już kolizji w tym sezonie?
rno2, 06.10.2017 08:25[!]
@jarof1
I to o całe 33 tysięczne sekundy. Alonso pakuj się, czas uciekać na emeryturę.
Aeromis, 06.10.2017 08:31[!]
@rno2
33 tysięczne sekundy to szmat czasu. Wygląda niemal jak zniewaga.

@marios76
Cytat :
Tak Cię to śmieszy??
Tak :)
iPrzemo, 06.10.2017 09:26[!]
Nie oglądałem treningu ake z tego co wyczytałem to tylko ferrari jechało na supermiękkich więc nie podniecajmy się czasem vettela. Raiko jak zwykle słabo. Ferrari potrzebuje dobrego kierowcy np. Ricciardo...
marios76, 06.10.2017 19:46[!]
@iPrzemo Faktycznie Ferrari potrzebuje dobrego kierowcy. Uważam, że Ricciardo byłby świetnym partnerem dla Raikkonena! ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca