F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201729 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,704 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
182,396 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB131:17,113--20
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:17,1880,0750,07523
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:17,2300,1170,04221
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:17,2830,1700,05318
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:17,3610,2480,07810
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:17,5170,4040,15627
7.11Sergio PerezForce India VJM101:18,0400,9270,52320
8.31Esteban OconForce India VJM101:18,1651,0520,12518
9.55Carlos SainzRenault R.S.171:18,2081,0950,04321
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:18,3801,2670,17221
11.28Brendon HartleyToro Rosso STR121:18,6021,4890,22223
12.19Felipe MassaWilliams FW401:18,6901,5770,08823
13.18Lance StrollWilliams FW401:19,0661,9530,37620
14.20Kevin MagnussenHaas VF-171:19,2052,0920,13919
15.9Marcus EricssonSauber C361:19,3312,2180,12627
16.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:19,5652,4520,23422
17.8Romain GrosjeanHaas VF-171:19,5862,4730,02122
18.94Pascal WehrleinSauber C361:19,8262,7130,24016
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:20,0302,9170,20425
20.10Pierre GaslyToro Rosso STR12---2
107% najlepszego czasu: 1:22,511

Embed from Getty Images

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowej sesji treningowej przed GP Meksyku.

Tuż po starcie zajęć aleję serwisową opuścił Pascal Wehrlein z Saubera. W ślad za nim poszło wielu innych kierowców, którzy nie czekali z rozpoczęciem pracy na torze – już po trzech minutach Fernando Alonso ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, osiągając czas 1:21,470s na ultramiękkiej mieszance.

Tuż po tym sesja została zakłócona pojawieniem się żółtych flag w sekcji stadionowej, gdzie swój bolid zatrzymał na poboczu Pierre Gasly, który poinformował zespół o problemie z jednostką napędową. Francuz próbował wraz ze swoim inżynierem doprowadzić do restartu silnika. Zabiegi mistrza GP2 z sezonu 2016 nie przyniosły jednak powodzenia.

Po tym jak porządkowi zepchnęli bolid STR12 w bezpieczne miejsce, kierowcy mogli powrócić do jazdy w wyścigowym tempie. Od razu po tym Kimi Raikkonen ukończył okrążenie notując wynik 1:18,925s na supermiękkich oponach – wkrótce po tym został on jednak pobity przez Pereza i Hamiltona, który na ultramiękkich Pirelli PZero uzyskał 1:18,081s. Nieco lepszy wynik wypracował chwilę później zespołowy partner Brytyjczyka z Mercedesa – Valtteri Bottas. Finowi udało się zejść poniżej bariery 1m18s. Na trzecim miejscu, ze stratą kilku dziesiętnych części sekundy plasował się Max Verstappen.

W sobotę rano kierowcy nie narzekali już tak bardzo na pył zalegający na torze, a we znaki bardziej dawały się im mocniejsze porywy wiatru. Po kilku spokojniejszych momentach reprezentanci Mercedesa rozpoczęli kolejne szybki przejazdy – najpierw rekord toru poprawił Bottas (1:17,681s), a następnie Hamilton ukończył swoje kółko osiągając wynik o 0,3s gorszy od Fina. W czasie, gdy Bottas podnosił poprzeczkę na 1:17,537s, Max Verstappen narzekał na fatalną pracę ogumienia w swoim bolidzie. Co ciekawe na półmetku sesji ani Red Bull, ani Ferrari nie skorzystały jeszcze z najbardziej miękkich opon, zapewnionych przez Pirelli na Grand Prix Meksyku.

Oprócz Gasly'ego jedynym zawodnikiem, który nie miał na koncie czasu okrążenia był Pascal Wehrlein. Niemiec powrócił do boksów po wykonaniu okrążenia instalacyjnego, a po powrocie jego bolidem zajęli się mechanicy Saubera. Naprawa usterki potrwała około pół godziny, po czym protegowany Mercedesa powrócił do pracy, od razu wskakując na szesnaste miejsce w wynikiem 1:20,154s na "ultrasoftach". Wtedy to do akcji przystąpili Vettel i Verstappen – najpierw Niemiec uzyskał nowy rekord – 1:17,230s, a tuż po tym Holender odnotował najpierw 1:17,223s, a następnie 1:17,113s. Należy jednak zaznaczyć, iż kierowca Red Bulla dwukrotnie popełniał błędy w ostatnim sektorze Problemy dopadły Hamiltona, który informował Mercedesa o spadku mocy jednostki napędowej.

Na początku ostatniego kwadransa treningu Bottas poprawił swój czas, ale pozostał na trzecim miejscu. Hamilton, który spadł na P6 zdołał jednak podkręcić tempo i znaleźć się 0,75s za Verstappenem, na drugiej pozycji. Główny kandydat do tegorocznego tytułu został zapewniony, że zespół ma świadomość problemów, a w celu ich wyeliminowania potrzebne będzie dokonanie "korekty kalibracji".

Z dobrej strony prezentował się Brandon Hartley – Nowozelandczyk wskoczył na jedenaste miejsce, przed kierowców Williamsa: Strolla i Massę. Za nimi znajdował się Kevin Magnussen. Tabelę zamykały nazwiska walczących dla McLarena Fernando Alonso i Stoffela Vandoorne'a, którzy ze względu na kary cofnięcia na starcie za wymianę elementów jednostek napędowych bardziej niż na kwalifikacjach koncentrowali się na przygotowaniu do wyścigu. W końcówce nie doszło już do żadnych poważniejszych zmian w czołówce. W dole TOP10 Carlos Sainz awansował na dziewiąte miejsce, tuż przed Nico Hulkenberga.



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lolek99, 28.10.2017 18:23[!]
Poprawki Hondy chyba zaczęły działać 1:18,508 - wczoraj, 1:19,565 - dzisiaj.
SkC, 28.10.2017 18:30[!]
@lolek99 Gdybyś przeczytał opis treningu to byś wiedział, że McLareny robiły przejazdy pod kątem wyścigu.
Malineusz, 28.10.2017 19:07[!]
Naprawde bardzo duża szansa na wygraną w ten weekend dla Red Bulla. Zaskakujący czas Hartleya, jak da jeszcze troche mocniej to może nawet Q3 będzie.
marios76, 28.10.2017 20:14[!]
@lolek99 Oglądasz PP? Warto byś porównał, co to jest trenowanie tempa kwalifikacyjnego a co wyścigowego.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca