F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201714 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:20,214--20
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:20,4560,2420,2427
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:20,5950,3810,13912
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:20,8680,6540,2737
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:21,0250,8110,15714
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:21,2491,0350,22415
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:21,6701,4560,42113
8.19Felipe MassaWilliams FW401:21,7461,5320,07619
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:21,8351,6210,08919
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:22,0931,8790,25816
11.8Romain GrosjeanHaas VF-171:22,1281,9140,03521
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:22,2142,0000,08612
13.11Sergio PerezForce India VJM101:22,2372,0230,02319
14.31Esteban OconForce India VJM101:22,2972,0830,06022
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:22,3912,1770,09415
16.9Marcus EricssonSauber C361:22,5132,2990,12220
17.18Lance StrollWilliams FW401:22,5742,3600,06119
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:22,7552,5410,18113
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:22,8532,6390,09815
20.94Pascal WehrleinSauber C361:22,9742,7600,12119
107% najlepszego czasu: 1:25,829



Kimi Raikkonen popisał się najlepszym czasem w trakcie finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o GP Hiszpanii. W ścisłej czołówce klasyfikacji sesji znaleźli się Vettel i Hamilton.

Tuż przed rozpoczęciem zajeć Mercedes poinformował, że został zmuszony opóźnić wyjazd na tor Valtteriego Bottasa w wyniku wykrycia wycieku wody i konieczności wymiany jednostki napędowej na jedną z tych, wykorzystywanych podczas czterech pierwszych weekendów Grand Prix. W nocy mechanicy stajni z Brackley złamali tak zwaną godzinę policyjną, pracując nad wyeliminowaniem usterki systemu elektrycznego w boldzie W08 Fina. Z kolei Pirelli ogłosiło obniżenie minimalnych ciśnień opon (przednich z 22,5 do 22psi i tylnych z 20 do 18,5psi).

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Romain Grosjean. Z wyjazdem na tor nie zwlekał także Fernando Alonso, liczący na odrobienie choć części strat z porannych piątkowych zajęć. Na okrążeniu instalacyjnym dwukrotny czempion F1 zgłosił niewielkie problemy z działaniem trybów pracy silnika, ale pozostał na torze i chwilę później odnotował czas 1:29,225s. Kilka minut później Esteban Ocon uzyskał wynik na poziomie 1m24s, a za Francuzem plasowali się już Vandoorne oraz Perez.

Po około piętnastu minutach od startu zajęć na torze nie pojawili się tylko kierowcy Renault: Hulkenberg i Palmer oraz Bottas, przy którego bolidzie wciąż uwijali się mechanicy Mercedesa. W tabeli doszło do zmiany na pozycji lidera, którym został Raikkonen z wynikiem 1:22,494s. Na drugim miejscu przez krótką chwilę plasował się zespołowy partner Fina z Ferrari – Vettel, który tuż przed półmetkiem sesji został zepchnięty na P3 przez Lewisa Hamiltona.

Niedługo po tym pierwsze szybkie okrążenia pokonali reprezentanci Red Bulla – Verstappen przesunął się na trzecie miejsce, a Ricciardo na szóste, pomiędzy Sainza i Strolla, za którym znajdowali się Grosjean, Kwiat i Magnussen. Kilka chwil po tym Alonso wskoczył do czołowej dziesiątki schodząc poniżej bariery 1m25s. Na około 25 minut przed zakończeniem FP3 Ferrari wysłało swoich kierowców na tor zakładając do ich bolidów miękką mieszankę. Raikkonen szybko ustanowił rekordowy czas weekendu – 1:20,214s, a Vettel popisał się kółkiem wolniejszym o około 0,2s. Obaj zawodnicy stajni z Maranello jeździli o poranku nową wersję T-wingów o owalnym kształcie – w piątek testował ją wyłącznie Raikkonen.

Po pierwszym szybkim kółku na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli PZero, Hamilton przesunął się na trzecie miejsce, ze stratą 0,381s do Raikkonena. Brytyjczyk zaliczył jednak wyjazd poza tor w dziewiątym zakręcie, przez który stracił nieco czasu względem najbliższych rywali.

Tradycyjnie już w trakcie ostatnich minut większość kierowców i zespołów przeprowadzała przejazdy kwalifikacyjne. Okres ten nie rozpoczął się po myśli Vettela, który zatrzymał swój bolid w alei serwisowej ze względu na problemy z telemetrią. Po interwencji ekipy Ferrari SF70H Niemca zostało zepchnięte z powrotem do garażu. Z kolei na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, do pracy przystąpił Bottas. W tym samym czasie Grosjean i Magnussen awansowali odpowiednio na szóste i siódme miejsce, a Stroll, który wypadł z czołowej dziesiątki, zgłaszał niską przyczepność w trzecim sektorze.

Pierwsze pomiarowe kółko Bottasa – 1:20,868s, zapewniło mu czwarte miejsce, za Raikkonenem, Vettelem i Hamiltonem. Postępy osiągnął Verstappen, który znalazł się na piątym miejscu, ze stratą 0,8s do lidera. Alonso wbił się do pierwszej dziesiątki dzięki osiągnięciu 1:22,093s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
husaria, 13.05.2017 12:15[!]
Cześć, jestem nowy i witam wszystkich.
Co do F1 to zapowiadają się ciekawe Q, o Hondzie nie będę pisał, gdyż nie kopie się leżącego, he he he !
Staszek2010, 13.05.2017 12:24[!]
Liczę, że Raikkonen wygra w tym sezonie jakiś wyścig, ma warunki w postaci prawdopodobnie najlepszego auta w stawce. W 2012 i 2013 wygrywał w Lotusie, który wcale najlepszy nie był.
husaria, 13.05.2017 12:28[!]
fajnie byłoby gdyby Kimi wygrałby jakiś wyścig, ale ustępuje VET i Mercom, ale jest to możliwe.
Na pewno ma większe szanse od Alonso, he he he !
Staszek 2010@
Pamiętaj, że w Lotusie Kimi był 4-5 lat młodszy
Staszek2010, 13.05.2017 13:24[!]
Kiedyś zauważyłem, że dużo kierowców ma udany przedostatni sezon swojej kariery. Button w 2016 skończył karierę, a rok wcześniej dorównywał teoretycznie dużo szybszemu Alonso. Massa ("po raz pierwszy") zakończył karierę w 2016, rok wcześniej dorównywał teoretycznie dużo szybszemu Bottasowi. Czemu to mówię? Zakładając, że to ostatni rok Kimiego (co jest dość prawdopodobne) to przedostatni sezon też był niezły, dorównywał - jeszcze raz powtórzę - teoretycznie dużo szybszemu Vettelowi. W tym roku nie jest już w takiej samej formie, ale na zwycięstwo można liczyć.
Lejnus, 13.05.2017 13:29[!]
Największe postępy to tu robi Renault. Jest dużo szybsze względem poprzedniego roku ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca