|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Emirates von Deutschland 2018 | 22 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:13,525 | - | - | 22 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:13,529 | 0,004 | 0,004 | 29 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:13,714 | 0,189 | 0,185 | 34 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:13,796 | 0,271 | 0,082 | 23 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:13,903 | 0,378 | 0,107 | 30 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:14,267 | 0,742 | 0,364 | 24 |
7. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:14,691 | 1,166 | 0,424 | 29 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:14,853 | 1,328 | 0,162 | 28 |
9. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:15,097 | 1,572 | 0,244 | 25 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:15,282 | 1,757 | 0,185 | 32 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:15,415 | 1,890 | 0,133 | 29 |
12. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:15,544 | 2,019 | 0,129 | 13 |
13. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:15,629 | 2,104 | 0,085 | 32 |
14. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:15,769 | 2,244 | 0,140 | 10 |
15. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:15,864 | 2,339 | 0,095 | 36 |
16. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:15,876 | 2,351 | 0,012 | 34 |
17. | 34 | Nicholas Latifi | Force India VJM11 | | 1:16,023 | 2,498 | 0,147 | 27 |
18. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:16,071 | 2,546 | 0,048 | 32 |
19. | 36 | Antonio Giovinazzi | Sauber C37 | | 1:16,136 | 2,611 | 0,065 | 23 |
20. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:16,149 | 2,624 | 0,013 | 14 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:18,672 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen zakończył piątkowe zajęcia z rekordem toru Hockenheim przed kierowcami Mercedesa – Lewisem Hamiltonem oraz Valtterim Bottasem.
Jako pierwszy do pracy wrócił Carlos Sainz z Renault, który od razu zdecydował się na szybkie okrążenie. Hiszpan wskoczył do tabeli z czasem 1:16,835, natomiast chwilę później dołączył do niego Marcus Ericsson z Saubera, który w pierwszym treningu został zastąpiony przez Antonio Giovinazziego. Szwed poprawił rezultat Sainza i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:16,741.
Kolejne minuty przyniosły przetasowania kierowców środka stawki, którzy pod nieobecność czołówki meldowali się raz po raz na pierwszej pozycji w zestawieniu wyników. Odrobinę spokoju wprowadził Sebastian Vettel, który okrążył Hockenheim w 1:14,700 na pośrednich oponach i uplasował się na czele zestawienia. Dla Niemca była to jednak rozgrzewka i kolejne okrążenie przyniosło drastyczną poprawę rezultatu. Ostatecznie zawodnik Ferrari ugruntował swoją pozycję czasem 1:13,817.
Dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji najlepszy czas weekendu wykręcił Max Verstappen – 1:13,356, mając w swoim Red Bullu miękką mieszankę. Chwilę później Holender otrzymał zgodę od zespołu na wykonanie kolejnego szybkiego kółka, lecz przeszarżował w jednym z zakrętów i przez chwilę znalazł się na poboczu. Po kilkunastominutowej przerwie na czele zestawienia znów znalazł się Vettel, który tym razem otrzymał miękkie opony i okrążył tor w 1:13,310. Niedługo później w ósmym zakręcie piruet zrobił Daniel Ricciardo na swoim szybkim kółku.
Wkrótce kierowcy Mercedesa wzięli na warsztat rekord Hockenheim ustanowiony przez Michaela Schumachera w 2004 roku – 1:13,306. Jako pierwszy poniżej tej bariery zszedł Valtteri Bottas z wynikiem 1:13,190, natomiast kilka sekund później na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton z czasem 1:13,111 na ultramiękkim zestawie. Satysfakcja Brytyjczyka nie trwała jednak długo, ponieważ po około dwóch minutach Max Verstappen okrążył tor w 1:13,085 na identycznym zestawie Pirelli.
Czterdzieści minut przed flagą w szachownicę sytuacja ze śrubowaniem czasów okrążeń uspokoiła się, gdyż większość kierowców rozpoczęła symulację przejazdów z wysokim poziomem paliwa. Dziesięć minut później Max Verstappen zgłosił ekipie, że jego silnik Renault zaczął wydawać dziwne odgłosy przy redukcji oraz puszczaniu pedału gazu. Kierowca został poproszony o zmianę ustawień oraz natychmiastowy powrót do garażu. Z kolei niewielką przygodę miał Sirotkin, który w dziesiątym zakręcie zaliczył wycieczkę na żwirowe pobocze.
Do końca sesji żaden z kierowców nie zdecydował się na szybkie okrążenie i to Max Verstappen – który w ostatnich minutach wrócił na kontrolny przejazd – zakończył piątkowe zajęcia z najlepszym wynikiem. Za nim utrzymał się duet Mercedesa: Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas, natomiast pierwszą piątkę uzupełnili Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|