|
|
|
|
|
|
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 2018 | 26 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,553 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:46,577 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:43,355 | - | - | 29 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:43,523 | 0,168 | 0,168 | 28 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:43,803 | 0,448 | 0,280 | 29 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:44,046 | 0,691 | 0,243 | 25 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:44,129 | 0,774 | 0,083 | 31 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:44,250 | 0,895 | 0,121 | 31 |
7. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:44,662 | 1,307 | 0,412 | 27 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:45,481 | 2,126 | 0,819 | 29 |
9. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:45,537 | 2,182 | 0,056 | 24 |
10. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:45,622 | 2,267 | 0,085 | 25 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:45,753 | 2,398 | 0,131 | 28 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:45,817 | 2,462 | 0,064 | 29 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:45,935 | 2,580 | 0,118 | 24 |
14. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:46,078 | 2,723 | 0,143 | 29 |
15. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:46,080 | 2,725 | 0,002 | 33 |
16. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:46,153 | 2,798 | 0,073 | 28 |
17. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:46,337 | 2,982 | 0,184 | 35 |
18. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:46,451 | 3,096 | 0,114 | 35 |
19. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:46,470 | 3,115 | 0,019 | 34 |
20. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:46,496 | 3,141 | 0,026 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:50,590 |
|
|
Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu do Grand Prix Belgii. Za kierowcą Ferrari uplasował się w tabeli duet Mercedesa – Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas.
Pierwszym kierowcą na torze, który wykręcił konkurencyjny czas był Kimi Raikkonen, który okrążył Spa w 1:44,400. Z kolei piętnaście minut po rozpoczęciu sesji Stoffel Vandoorne zgłosił McLarenowi, że „bolidu nie da się prowadzić” i zjechał do garażu. Po kilku minutach model MCL33 znalazł się na podnośniku, a ekipa rozpoczęła poszukiwania źródła problemów. Jak wcześniej poinformowano, w planach jest kolejna wymiana podłogi.
Około 15:18 na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton z wynikiem 1:44,369, podczas gdy Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen walczyli by pozostać na torze. Każdy z wymienionych kierowców na swoich szybkich okrążeniach zaliczył wycieczkę na pobocze, a najpoważniejszą miał Verstappen, który z powodu nadsterowności całkowicie przestrzelił dwunasty zakręt.
Piętnaście minut później tempo podkręcił Kimi Raikkonen na supermiękkich oponach, który podniósł poprzeczkę o ponad sekundę – 1:43,355. Z kolei partner Fina, Sebastian Vettel, stracił kontrolę nad przodem w czternastym zakręcie i odebrał sobie szansę na konkurencyjny rezultat. Wicelider mistrzostw utrzymał się jednak na torze i kontynuował udział w zajęciach.
Na półmetku zajęć do akcji powrócił Stoffel Vandoorne, który przy okazji na wyjeździe z pit lane wykonał próbę startu. Z kolei reszta stawki tradycyjnie rozpoczęła przejazdy z wysokim poziomem paliwa i jakiekolwiek poprawy czasów były mało prawdopodobne. Pewne problemy z prowadzeniem bolidu miał Lewis Hamilton, który najpierw przestrzelił krawężnik w czwartym zakręcie, by później zblokować koła w pierwszym oraz ósmym wirażu. Brytyjczyk spłaszczył swoje supermiękkie opony i od razu zjechał do mechaników na ich szybką wymianę.
Końcówka sesji przebiegała bardzo spokojnie, choć około piętnaście minut przed flagą w szachownicę Max Verstappen informował o kropelkach deszczu nad torem. Mimo to do samego końca tor Spa-Francorchamps był suchy, a pozycje w czołówce pozostały bez zmian.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|