F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201830 wrze?nia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,194 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,844 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,976 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.77V. BottasMercedes W09 EQ Power+21:32,964521:32,744611:31,387718
2.44L. HamiltonMercedes W09 EQ Power+11:32,410711:32,595621:31,532518
3.5S. VettelFerrari SF71H61:33,476731:33,045531:31,943719
4.7K. RaikkonenFerrari SF71H51:33,341741:33,065541:32,237618
5.20K. MagnussenHaas VF-1891:34,078481:33,747551:33,181615
6.31E. OconForce India VJM11121:34,290571:33,596661:33,413617
7.16C. LeclercSauber C3771:33,924851:33,488371:33,419617
8.11S. PerezForce India VJM11101:34,084591:33,923581:33,563616
9.8R. GrosjeanHaas VF-1881:34,022861:33,517391:33,704617
10.9M. EricssonSauber C37101:34,1708101:33,9956101:35,196317
11.33M. VerstappenRed Bull RB1431:33,048511-----5
12.3D. RicciardoRed Bull RB1441:33,247412-----4
13.10P. GaslyToro Rosso STR13131:34,383813-----8
14.55C. SainzRenault R.S.18141:34,626614-----6
15.27N. HulkenbergRenault R.S.18151:34,655615-----6
16.28B. HartleyToro Rosso STR13161:35,0377------7
17.14F. AlonsoMcLaren MCL33171:35,5046------6
18.35S. SirotkinWilliams FW41181:35,6126------6
19.2S. VandoorneMcLaren MCL33191:35,9776------6
20.18L. StrollWilliams FW41201:36,4377------7
Najszybsze okrążenie: Valtteri Bottas (Mercedes W09 EQ Power+) - 1:31,387 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:38,879

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 29.09.2018 15:30[!]
Gratulacje dla Bottasa. To jego drugie PP w tym sezonie oraz szóste w karierze. Fin w Rosji jeszcze nigdy nie przegrał kwalifikacji z zespołowym partnerem. Szkoda, że Hamilton popełnił błąd, bo z łatwością zdobyłby PP. Tak czy siak, Mercedes nie pozostawił Ferrari żadnych złudzeń. Vettel i Raikkonen wcale nie pokazali, że Ferrari ma najszybszy bolid, a w Q1 odstawali nawet od Red Bulla. Jutro liczę na dublet Mercedesa.
B4rta7, 29.09.2018 16:31[!]
U Lewisa bez zmian... im mniejsza presja tym gorzej jeździ
Zomo, 29.09.2018 16:50[!]
Cytat Tetracampeon :
Vettel i Raikkonen wcale nie pokazali, że Ferrari ma najszybszy bolid

Jakby tam siedzieli jacys naprawde utalentowani kierowcy jak Leclerc albo Norris to by przyjechali pol senkndy przed Mercedesem...?
INteresujace bylo potrzec jak RedBull totalnie zlewa rosyjskie GP (pewnie ktos zaraz napisze ze mam rusofobie). Szkoda ze Sirotkin nie przebil sie do Q2 bo rosyjska publicznosc miala by przynajmniej cos na otarcie lez.
Kamikadze2000, 29.09.2018 17:33[!]
@Tetracampeon - może ludzie wreszcie przestaną się łudzić, że Ferrari jest najszybsze... ;) Tu bardziej korzystali na problemach Merca, a nie prezentowali zdecydowanie wyższe tempo. Fani Hamiltona mają pożywkę, jak to "robi cuda i wygrywa dużo gorszym wozem". :P
Tetracampeon, 29.09.2018 18:14[!]
@Kamikadze2000 Ja myślałem, że Ferrari kryło się z tempem w drugim i trzecim treningu, Q1 i Q2 oraz, że w Q3 kierowcy Ferrari wyciągną asa z rękawa. Jednak w Q3 okazało się, że Ferrari rzeczywiście nie nadążało tempem za Srebrnymi Strzałami. Jeszcze raz brawa dla Mercedesa.
Glupi Jasiek, 29.09.2018 20:10[!]
Dopóki Mercedes nie miał pewności, że regulaminowym zestawem podzespołow dojedzie do końca sezonu, i skręcał zestaw, dopóty wśród niezorientowanych popularna była bajka o szybszym Ferrari. Już od kilku wyścigów widać prawdziwą prędkość.
pluto, 29.09.2018 20:10[!]
parodia nie kwalifikacje a Q2 to był dramat ,różnice czasowe w Q3 to przepaść. FIA musi cos zmienić w kwalifikacjach,bo jest coraz gorzej. Czy Alonso tak sie postarzał że jest 3 sec wolniejszy od Bottasa??? Różnicę robi sprzęt jakim dysponuja kierowcy i koszt oraz ilość ludzi nad nim pracująca a nie jest ona równa dla wszystkich ,więc dlaczego wszyscy startuja na takich samych zasadach? Ja bym wprowadził wzorem kiedyś MotoGp czy Superbike punkty opon. Po zdobyciu 10 pkt opon zespól traci hipersofty do końca sezonu ; po 20 pkt traci ultrasofty ; po 30 pkt traci supersofty ; po 40 pkt traci softy i od tego momentu zostają im tylko opony średnie,twarde oraz supertwarde. Punkty liczymy za podium czyli za zwycięstwo 3 pkt ,drugie miejsce-2 pkt, trzecie miejsce - 1 punkt. Na początku sezonu tak jak teraz najlepsi by dominowali i robili przewage ale w trakcie sezonu stawka by sie zacieśniała. Obecnie merc miałby 40 pkt czyli opony średnie ; Ferrari ma 33 pkt czyli miękkie ;RBR ma 16 pkt czyli ultra. Merc obecnie nad środkiem stawki ma 2 sec przewagi ,Ferrari 1,5 sec. Tej przewagi by nie było w Rosji,zostałaby zniwelowana przez twardsze mieszanki i wszyscy kierowcy z Q3 walczyliby o pole position. Do tego dołożyłbym dowolne startegie na wyścig czyli zniesienie przepisu o 2 mieszankach
bartoszcze, 29.09.2018 21:02[!]
@Tetracampeon
Przeprojektowali koła (w uproszczeniu, bo nie chcę przekręcić) i od Singapuru znacznie lepiej radzą sobie z utrzymaniem okna temperatury opon.
teambuktu, 29.09.2018 21:15[!]
@Kamikadze2000
Ale ty jesteś nudny. W Rosji są szybsi. Od monzy widać że poszli w dobrym kierunku z rozwojem. Wcześniej Ferrari miało przewagę ale tego nie wykorzystali. Tak trudno to zrozumieć? Czy rozumiesz ale wolisz trollowac? Daj znać żebym nie marnowal klawiatury na ciebie.
marios76, 29.09.2018 21:18[!]
@pluto Genialne, zglosze cie do nagrody Nobla w dziedzinie "odkrycia mozliwosci regulaminowych w sporcie motorowym". Powaznie, powstala nowa kategoria!
pluto, 29.09.2018 21:59[!]
@marios76 ale to nie mój pomysł tylko zmodyfikowany z wyścigów motocyklowych i tam sie sprawdził ,dotyczył także ilości silników czy obrotów silnika (nawet obecnie jest w Superbikach). W MotoGP także była kiedys między Hondą i Yamahą a reszta stawki przepaść
Zomo, 30.09.2018 00:57[!]
@pluto - problemem nie jest brak przepisow tylko to ze wszyscy probuja jak konie pod gorke te przepisy ominac. I dochodzi do sytuacij kuriozalnych jak w przypadku dzisiajszych kwalifikacji kiedy zespoly probuja zminimalizowac straty spowodowane przepisami dotyczacymi nowych czesci. Taka ludzka natura - a w Formule 1 poteguje sie ona jak w soczewce bo to krolowa motosportow i ma najwyzszej klasy kombinatorow.
marios76, 30.09.2018 00:58[!]
@pluto Troche wyobrazni... to co napisales w przypadku F1 to jakas bzdura. Wieksza niz kiedys w planach, ze mistrzostwa wygrywa kierowca z wieksza liczba zwyciestw :/

@Zomo Nie tylko o czesci chodzi, ale i o manipulowanie tempem, aby wywalczyc start na lepszych oponach- vide Renault :/

@Kamikadze2000 Nie, no jest najwolniejsze- tylko na Monza pierwszy rzad tak przypadkiem- wszyscy sie uwzieli, zeby w Q3 nie wyjechac. Jakie to wkurzajace, ze jak Ferrari zrobi wynik to brawo, a jak Mercedes, to... bo Ferrari jest wolniejsze.
W pierwszej czesci sezonu Ferrari bylo szybsze i w tempie kwalifikacyjnym, i wysciowym; oczywiscie nie na wszystkich torach. Przez pare bledow zespolu i kierowcy, nie wykorzystali szansy, by odskoczyc w punktacji nieco wolniejszym Hamiltonowi i Mercedesowi... a od raptem dwoch wyscigow, wychodzi na to, ze Niemcy odrobili lekcje i spokojnie moga kontrolowac sytuacje w mistrzostwach. Scuderia byla naprawde mocna- ale w dzisiejszej F1, to co dwa, trzy wyscigi do bolidu koncepcyjnego, musza byc montowane nowe czesci, wprowadzane ulepszenia, poprawki- i one musza dzialac. Jezeli tak sie nie dzieje, to zaczynasz tracic pozycje. W takiej sytuacji jest w tym sezonke Ferrari, ale tez Renault i McLaren.Ferrari przygotowalo na ten sezon swietny bolid, natomiast Mercedes bardziej plynnie sie rozwija. Zauwazylem tez, ze w zeszlym sezonie byly tory gdzie rzadzil Mercedes i wygrywal z ogromna przewaga, jak i takie na ktorych nie szlo zagrozic Ferrari. Teraz te roznice sie zatarly, a i kierowcy zrobili swoje.
Kamikadze2000, 30.09.2018 08:26[!]
@teambuktu i @marios76 - moje zdanie takie, że Ferrari polegało głównie na problemach Mercach, a nie "było szybsze". :P Nie zdziwiłbym się, gdyby celowo oszczędzali komponenty na finał sezonu, by teraz odpalić i odjechać. ;) Nigdy nie wierzyłem w fakt, że Ferrari wyprzedziło Merca. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca