Gratulacje dla Bottasa. To jego drugie PP w tym sezonie oraz szóste w karierze. Fin w Rosji jeszcze nigdy nie przegrał kwalifikacji z zespołowym partnerem. Szkoda, że Hamilton popełnił błąd, bo z łatwością zdobyłby PP. Tak czy siak, Mercedes nie pozostawił Ferrari żadnych złudzeń. Vettel i Raikkonen wcale nie pokazali, że Ferrari ma najszybszy bolid, a w Q1 odstawali nawet od Red Bulla. Jutro liczę na dublet Mercedesa.
U Lewisa bez zmian... im mniejsza presja tym gorzej jeździ
Zomo, 29.09.2018 16:50 | | |
Cytat Tetracampeon : Vettel i Raikkonen wcale nie pokazali, że Ferrari ma najszybszy bolid
Jakby tam siedzieli jacys naprawde utalentowani kierowcy jak Leclerc albo Norris to by przyjechali pol senkndy przed Mercedesem...?
INteresujace bylo potrzec jak RedBull totalnie zlewa rosyjskie GP (pewnie ktos zaraz napisze ze mam rusofobie). Szkoda ze Sirotkin nie przebil sie do Q2 bo rosyjska publicznosc miala by przynajmniej cos na otarcie lez.
@Tetracampeon - może ludzie wreszcie przestaną się łudzić, że Ferrari jest najszybsze... ;) Tu bardziej korzystali na problemach Merca, a nie prezentowali zdecydowanie wyższe tempo. Fani Hamiltona mają pożywkę, jak to "robi cuda i wygrywa dużo gorszym wozem". :P
@Kamikadze2000 Ja myślałem, że Ferrari kryło się z tempem w drugim i trzecim treningu, Q1 i Q2 oraz, że w Q3 kierowcy Ferrari wyciągną asa z rękawa. Jednak w Q3 okazało się, że Ferrari rzeczywiście nie nadążało tempem za Srebrnymi Strzałami. Jeszcze raz brawa dla Mercedesa.
Dopóki Mercedes nie miał pewności, że regulaminowym zestawem podzespołow dojedzie do końca sezonu, i skręcał zestaw, dopóty wśród niezorientowanych popularna była bajka o szybszym Ferrari. Już od kilku wyścigów widać prawdziwą prędkość.
parodia nie kwalifikacje a Q2 to był dramat ,różnice czasowe w Q3 to przepaść. FIA musi cos zmienić w kwalifikacjach,bo jest coraz gorzej. Czy Alonso tak sie postarzał że jest 3 sec wolniejszy od Bottasa??? Różnicę robi sprzęt jakim dysponuja kierowcy i koszt oraz ilość ludzi nad nim pracująca a nie jest ona równa dla wszystkich ,więc dlaczego wszyscy startuja na takich samych zasadach? Ja bym wprowadził wzorem kiedyś MotoGp czy Superbike punkty opon. Po zdobyciu 10 pkt opon zespól traci hipersofty do końca sezonu ; po 20 pkt traci ultrasofty ; po 30 pkt traci supersofty ; po 40 pkt traci softy i od tego momentu zostają im tylko opony średnie,twarde oraz supertwarde. Punkty liczymy za podium czyli za zwycięstwo 3 pkt ,drugie miejsce-2 pkt, trzecie miejsce - 1 punkt. Na początku sezonu tak jak teraz najlepsi by dominowali i robili przewage ale w trakcie sezonu stawka by sie zacieśniała. Obecnie merc miałby 40 pkt czyli opony średnie ; Ferrari ma 33 pkt czyli miękkie ;RBR ma 16 pkt czyli ultra. Merc obecnie nad środkiem stawki ma 2 sec przewagi ,Ferrari 1,5 sec. Tej przewagi by nie było w Rosji,zostałaby zniwelowana przez twardsze mieszanki i wszyscy kierowcy z Q3 walczyliby o pole position. Do tego dołożyłbym dowolne startegie na wyścig czyli zniesienie przepisu o 2 mieszankach
@Tetracampeon
Przeprojektowali koła (w uproszczeniu, bo nie chcę przekręcić) i od Singapuru znacznie lepiej radzą sobie z utrzymaniem okna temperatury opon.
@Kamikadze2000
Ale ty jesteś nudny. W Rosji są szybsi. Od monzy widać że poszli w dobrym kierunku z rozwojem. Wcześniej Ferrari miało przewagę ale tego nie wykorzystali. Tak trudno to zrozumieć? Czy rozumiesz ale wolisz trollowac? Daj znać żebym nie marnowal klawiatury na ciebie.
@pluto Genialne, zglosze cie do nagrody Nobla w dziedzinie "odkrycia mozliwosci regulaminowych w sporcie motorowym". Powaznie, powstala nowa kategoria!
@marios76 ale to nie mój pomysł tylko zmodyfikowany z wyścigów motocyklowych i tam sie sprawdził ,dotyczył także ilości silników czy obrotów silnika (nawet obecnie jest w Superbikach). W MotoGP także była kiedys między Hondą i Yamahą a reszta stawki przepaść
Zomo, 30.09.2018 00:57 | | |
@pluto - problemem nie jest brak przepisow tylko to ze wszyscy probuja jak konie pod gorke te przepisy ominac. I dochodzi do sytuacij kuriozalnych jak w przypadku dzisiajszych kwalifikacji kiedy zespoly probuja zminimalizowac straty spowodowane przepisami dotyczacymi nowych czesci. Taka ludzka natura - a w Formule 1 poteguje sie ona jak w soczewce bo to krolowa motosportow i ma najwyzszej klasy kombinatorow.
@pluto Troche wyobrazni... to co napisales w przypadku F1 to jakas bzdura. Wieksza niz kiedys w planach, ze mistrzostwa wygrywa kierowca z wieksza liczba zwyciestw :/
@Zomo Nie tylko o czesci chodzi, ale i o manipulowanie tempem, aby wywalczyc start na lepszych oponach- vide Renault :/
@Kamikadze2000 Nie, no jest najwolniejsze- tylko na Monza pierwszy rzad tak przypadkiem- wszyscy sie uwzieli, zeby w Q3 nie wyjechac. Jakie to wkurzajace, ze jak Ferrari zrobi wynik to brawo, a jak Mercedes, to... bo Ferrari jest wolniejsze.
W pierwszej czesci sezonu Ferrari bylo szybsze i w tempie kwalifikacyjnym, i wysciowym; oczywiscie nie na wszystkich torach. Przez pare bledow zespolu i kierowcy, nie wykorzystali szansy, by odskoczyc w punktacji nieco wolniejszym Hamiltonowi i Mercedesowi... a od raptem dwoch wyscigow, wychodzi na to, ze Niemcy odrobili lekcje i spokojnie moga kontrolowac sytuacje w mistrzostwach. Scuderia byla naprawde mocna- ale w dzisiejszej F1, to co dwa, trzy wyscigi do bolidu koncepcyjnego, musza byc montowane nowe czesci, wprowadzane ulepszenia, poprawki- i one musza dzialac. Jezeli tak sie nie dzieje, to zaczynasz tracic pozycje. W takiej sytuacji jest w tym sezonke Ferrari, ale tez Renault i McLaren.Ferrari przygotowalo na ten sezon swietny bolid, natomiast Mercedes bardziej plynnie sie rozwija. Zauwazylem tez, ze w zeszlym sezonie byly tory gdzie rzadzil Mercedes i wygrywal z ogromna przewaga, jak i takie na ktorych nie szlo zagrozic Ferrari. Teraz te roznice sie zatarly, a i kierowcy zrobili swoje.
@teambuktu i @marios76 - moje zdanie takie, że Ferrari polegało głównie na problemach Mercach, a nie "było szybsze". :P Nie zdziwiłbym się, gdyby celowo oszczędzali komponenty na finał sezonu, by teraz odpalić i odjechać. ;) Nigdy nie wierzyłem w fakt, że Ferrari wyprzedziło Merca. ;)
|