|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Mexico 2018 | 28 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,488 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,785 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:16,284 | - | - | 9 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:16,538 | 0,254 | 0,254 | 9 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:16,566 | 0,282 | 0,028 | 11 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:17,028 | 0,744 | 0,462 | 7 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:17,045 | 0,761 | 0,017 | 16 |
6. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:17,059 | 0,775 | 0,014 | 13 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:17,336 | 1,052 | 0,277 | 11 |
8. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:17,525 | 1,241 | 0,189 | 16 |
9. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:17,565 | 1,281 | 0,040 | 14 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:17,623 | 1,339 | 0,058 | 10 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:17,731 | 1,447 | 0,108 | 10 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:17,819 | 1,535 | 0,088 | 10 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:18,145 | 1,861 | 0,326 | 10 |
14. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:18,445 | 2,161 | 0,300 | 15 |
15. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:18,548 | 2,264 | 0,103 | 11 |
16. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:18,637 | 2,353 | 0,089 | 10 |
17. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:18,669 | 2,385 | 0,032 | 9 |
18. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:18,698 | 2,414 | 0,029 | 8 |
19. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:18,839 | 2,555 | 0,141 | 5 |
20. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,624 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen uzyskał najlepszy czas w trzecim treningu przed Grand Prix Meksyku, rozegranym na przesychającym torze. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Hamilton i Vettel.
Poranne opady deszczu sprawiły, że sobotnie zajęcia rozpoczynały się na przesychającym torze. Większość kierowców pokonała okrążenia instalacyjne na przejściowym ogumieniu. Zawodnicy Williamsa wybrali do tego celu opony deszczowe. Byli też tacy, na przykład Ricciardo, Vettel czy Verstappen, którzy w początkowych minutach w ogóle nie wyjechali ze swoich garażów.
Pierre Gasly informował, że chociaż nawierzchnia jest w wielu miejscach sucha, to w niektórych miejscach, szczególnie na wewnętrznych częściach zakrętów, nadal można trafić na mokre fragmenty.
Około 10:25 na kółko zapoznawcze wybrał się wspomniany wcześniej Vettel. Niemiec także pokonał pierwsze kilometry na oznaczonych zielonym kolorem Pirelli Cinturato. Czterokrotny mistrz świata pokonał jedno okrążenie i ponownie zameldował się u swoich mechaników. Dopiero na półmetku sesji Fernando Alonso jako pierwszy wyjechał na tor na slickach. W McLarenie Hiszpana znalazły się hipermiękkie opony. Dwukrotny mistrz świata rozpoczął stint od uzyskania czasu 1:21,2s. W niedługim czasie do kierowcy z Oviedo dołączył Gasly, także korzystający z "różowych" opon PZero.
Podczas gdy kolejni kierowcy ostrożnie powiększali swój dorobek kilometrów, mechanicy Haasa dokonywali wymiany chłodnicy w bolidzie Kevina Magnussena. Zespół potwierdził na Twitterze, że Duńczyk nie pojawi się na torze przed zakończeniem FP3. Rezultaty ulegały stopniowej poprawie. Na kwadrans przed jedenastą czasu lokalnego na czele tabeli plasował się Vettel (1:17,836s) przed Sainzem, Leclerckiem, Bottasem i Raikkonenem. Czasów okrążeń nie uzyskali Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Hartley i Magnussen.
Wtedy to Bottas zatrzymał swój bolid na poboczu sekcji stadionowej po tym, jak dostrzegł chmurę dymu unoszącą się za tylnym skrzydłem. W Mercedesie W09 zawiodła hydraulika. „Silnik zgasł i otrzymałem ostrzeżenie. Mam nadzieję, że to niewielki problem, ale musimy go dokładniej zbadać”.
Na siedem minut przed zakończeniem sesji na pierwsze miejsce awansował Charles Leclerc, czwarty był Ericsson. Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen pogodził kierowców z czołówki pokonując okrążenie w czasie 1:16,385s – był to wynik o 0,6s lepszy od Leclerca, o 0,9s od Hamiltona i aż o pełną sekundę od Raikkonena. Kierowcy Red Bulla zgłaszali problemy z działaniem baterii. Kolejne pomiarowe okrążenie przyniosło poprawę u Hamiltona. Postępów dokonał także Vettel, który wspiął się na trzecią lokatę.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Stan nawierzchni: sucha
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|