|
|
|
|
|
|
Rolex British Grand Prix 2019 | 14 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:25,892 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:25,905 | - | - | 17 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:25,931 | 0,026 | 0,026 | 16 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:25,954 | 0,049 | 0,023 | 21 |
4. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:26,118 | 0,213 | 0,164 | 15 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:26,440 | 0,535 | 0,322 | 14 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:26,456 | 0,551 | 0,016 | 20 |
7. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:26,689 | 0,784 | 0,233 | 15 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:26,945 | 1,040 | 0,256 | 16 |
9. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:26,965 | 1,060 | 0,020 | 15 |
10. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:26,976 | 1,071 | 0,011 | 17 |
11. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:27,036 | 1,131 | 0,060 | 16 |
12. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:27,106 | 1,201 | 0,070 | 15 |
13. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:27,108 | 1,203 | 0,002 | 18 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:27,110 | 1,205 | 0,002 | 16 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:27,275 | 1,370 | 0,165 | 16 |
16. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:27,424 | 1,519 | 0,149 | 15 |
17. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:27,544 | 1,639 | 0,120 | 14 |
18. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:27,598 | 1,693 | 0,054 | 12 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:29,065 | 3,160 | 1,467 | 22 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:29,450 | 3,545 | 0,385 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:31,918 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc był najszybszy w ostatnim treningu do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Poniżej jednej dziesiątej za Monakijczykiem byli Sebastian Vettel oraz Lewis Hamilton.
Sobotnie jazdy rozpoczął lokalny bohater – Lando Norris. Z kolei pierwszy w tabeli wyników pojawił się inny Brytyjczyk, George Russell. Kierowca Williamsa wyjechał na pośrednim zestawie i wykręcił czas 1:37,974, by po chwili wyśrubować go do 1:31,810.
Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia trzeciego treningu nad torem pojawiły się opady deszczu. Z tego powodu wszyscy kierowcy zdecydowali się zjechać do swoich mechaników, ponieważ jazda konkurencyjnym tempem na gładkich oponach była już niemożliwa. Pierwszy wyjazd na tor po dłuższej przerwie mieliśmy około godziny 12:20, kiedy na przejściówkach pojawili się reprezentanci Mercedesa – Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton.
Jak okazało się po kilku minutach, tak samo szybko jak pojawił się deszcz, tak samo szybko opady ustąpiły. Po zaledwie dwóch okrążeniach Hamilton zjechał do garażu na zmianę opon na slicki. Tą samą decyzję podjął Sebastian Vettel, który pojawił się u mechaników już po instalacyjnej próbie. Po kilku minutach przerwy do akcji wrócili kierowcy lidera klasyfikacji konstruktorów, którzy na miękkiej mieszance od razu wbili się na dwa pierwsze miejsca z Bottasem na czele. Fin wykręcił wynik 1:27,524.
Wkrótce na torze pojawili się zawodnicy Ferrari i to Leclerc przejął prowadzenie z czasem 1:27,446. Jego partner, Sebastian Vettel, był wolniejszy o 0,394 sekundy. Tymczasem Pierre Gasly zgłaszał problemy z silnikiem Hondy, który jego zdaniem zaczął wydawać dziwne dźwięki. Mimo to Francuz z Red Bulla kontynuował jazdę, starając się uzyskać jak najlepszy wynik.
Kolejne próby przyniosły poprawę dla Hamiltona, który okrążył Silverstone w 1:26,746. Na jego wynik nie potrafił wówczas odpowiedzieć Leclerc, tracąc 0,179 sekundy. Uwagę obserwatorów zwracały bolidy Red Bulla, które były bardzo nisko zawieszone i niemal na całym okrążeniu zostawiały za sobą snop iskier.
Niespełna kwadrans przed flagą w szachownicę nowymi najlepszymi czasami wymieniali się kierowcy Mercedesa. Najpierw na czoło wysunął się Bottas na miękkim zestawie z 1:26,458, natomiast dosłownie chwilę później mocną formę potwierdził Hamilton z wynikiem 1:26,338. Pięć minut później świetne okrążenie poskładał Charles Leclerc, odchodząc na dystans 0,226 sekundy od Hamiltona. Bardzo groźny incydent miał Valtteri Bottas, który jadąc w tłoku za Daniiłem Kwiatem został przez niego zepchnięty na ścianę. Fin szczęśliwie uniknął jednak wypadku.
W ostatnich pięciu minutach na drugie miejsce awansował Sebastian Vettel, który wykręcając czas 1:25,931 stracił tylko 0,026 sekundy do partnera z Ferrari. Pokaz siły Mercedesa był zakłócony przez śliski tor i Hamilton mimo ostatecznej straty 0,049 sekund do Leclerca, miał problem z poskładaniem kółka. Z kolei Bottas miał duże kłopoty z utrzymaniem się na torze, o czym świadczą dwa uślizgi tylnej osi na dystansie zaledwie kilkuset metrów.
Z dwudziestym wynikiem przygotowania do kwalifikacji ukończył Robert Kubica, który najszybciej okrążył tor Silverstone w 1:29,450. Polak pokonał 19 kółek, a jego strata do następnego Russella wyniosła 0,4 sekundy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|