|
|
|
|
|
|
Rolex Magyar Nagydíj 2019 | 4 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,276 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:16,084 | - | - | 21 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:16,097 | 0,013 | 0,013 | 16 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:16,166 | 0,082 | 0,069 | 18 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:16,355 | 0,271 | 0,189 | 19 |
5. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:16,392 | 0,308 | 0,037 | 18 |
6. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:16,684 | 0,600 | 0,292 | 19 |
7. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:16,774 | 0,690 | 0,090 | 20 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:17,216 | 1,132 | 0,442 | 22 |
9. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:17,217 | 1,133 | 0,001 | 23 |
10. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:17,230 | 1,146 | 0,013 | 17 |
11. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:17,293 | 1,209 | 0,063 | 21 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:17,432 | 1,348 | 0,139 | 21 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:17,667 | 1,583 | 0,235 | 19 |
14. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:17,670 | 1,586 | 0,003 | 17 |
15. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:17,929 | 1,845 | 0,259 | 22 |
16. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:17,962 | 1,878 | 0,033 | 19 |
17. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:18,024 | 1,940 | 0,062 | 19 |
18. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:18,072 | 1,988 | 0,048 | 23 |
19. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:18,534 | 2,450 | 0,462 | 20 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:18,709 | 2,625 | 0,175 | 26 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,410 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton zakończył przygotowania do kwalifikacji do Grand Prix Węgier z najlepszym czasem okrążenia. Mimo to ze stratą mniejszą niż na poziomie 0,1 sekundy uplasowali się drugi Verstappen i trzeci Vettel.
Start trzeciego treningu został opóźniony o 10 minut ze względu na prace porządkowe w zakrętach numer cztery oraz pięć. W trakcie wcześniej rozegranego wyścigu Formuły 2 poważny wyciek oleju miał Ralph Boschung i niemal cała wyścigowa linia jazdy została pokryta granulatem wchłaniającym płyny.
Aktywności związane ze sprzątaniem toru doprowadziły do skrócenia treningu ze względu na napięty harmonogram sobotnich aktywności. Kierowcy opuszczając swoje garaże mieli 50 minut na przygotowania do sesji kwalifikacyjnej. Jako pierwszy pojawił się na torze Romain Grosjean z Haasa, a w ślad za nim udało się dziesięciu innych kierowców. Zgodnie z przypuszczeniami zawodnicy narzekali na bardzo śliski zakręt numer cztery oraz pięć, a także gigantyczny kurz unoszący się spod bolidów. Mimo to po kilku próbach sytuacja unormowała się i kierowcy mogli bezpiecznie przejeżdżać przez tę sekcję toru.
Pierwszy czas dnia – 1:24,689, należał do Grosjeana na miękkich oponach. Francuz opuszczając garaż na początku sesji zdecydował się od razu wykonać dłuższy przejazd. W kolejnych minutach pozycja lidera należała do Lando Norrisa, który miał rezultat 1:18,706 na najszybszym zestawie. Wkrótce jednak do głosu doszła czołówka i pierwsze miejsce najpierw przejął Leclerc z 1:18,228, by po chwili uznać wyższość Vettela z czasem 1:17,330. Obaj reprezentanci Ferrari korzystali z miękkich Pirelli.
Podczas pierwszego przejazdu na wyniki Ferrari nie byli w stanie odpowiedzieć Hamilton oraz Bottas. Brytyjczyk tracił 0,313 sekundy do Niemca, natomiast czwarty Fin był wolniejszy o 0,339 sekundy. Około pół godziny przed flagą w szachownicę pierwszy czas dnia ustanowił Max Verstappen, który wskoczył na piąte miejsce z wynikiem 1:17,750. Kolejna próba przyniosła już Holendrowi poprawę o 0,7 sekundy oraz pozycję lidera. Kierowca Red Bulla okrążył Hungaroring w 1:17,035 i był lepszy od kolejnego Hamiltona o zaledwie 0,016 sekundy.
W środku stawki na hegemona wyrastał McLaren, który popisał się najlepszym drugim sektorem. Na dwadzieścia minut przed końcem na trzecie miejsce wbił się Lando Norris z czasem 1:17,162 na miękkim zestawie Pirelli. Chwilę po Brytyjczyku na tor wrócił Charles Leclerc, który przejechał na „fioletowo” w pierwszej oraz drugiej sekcji toru, odzyskując prowadzenie. Od razu po Monakijczyku poprawę zanotował Hamilton z wynikiem 1:16,339, choć jego przewaga nad reprezentantem Ferrari wynosiła tylko 0,053 sekundy. Odpowiedzi kompletnie nie był w stanie udzielić Vettel, notujący czasy na poziomie piątego miejsca.
Pięć minut przed końcem kierowcy wyjechali na ostatnią serię przejazdów. Jako pierwszy zeszłoroczny rekord toru należący do Vettela pobił Max Verstappen, okrążając Hungaroring w 1:16,097. Podczas kolejnych prób tylko Hamilton był w stanie przebić rezultat 21-latka o zaledwie 0,013 sekundy. Co ciekawe pierwsza trójka zmieściła się w 0,1, ponieważ Vettel uzyskał wynik 1:16,084.
Robert Kubica zakończył sesję na ostatnim miejscu. Polak stracił 0,2 do dziewiętnastego Lance'a Strolla, natomiast do osiemnastego partnera z zespołu – George'a Russella, 0,7 sekundy. Polak przejechał 26 okrążeń Hungaroringu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|