|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2019 | 31 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,958 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:28,846 | - | - | 32 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:28,881 | 0,035 | 0,035 | 32 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:29,449 | 0,603 | 0,568 | 33 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:29,557 | 0,711 | 0,108 | 36 |
5. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:29,669 | 0,823 | 0,112 | 32 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:29,725 | 0,879 | 0,056 | 34 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:30,000 | 1,154 | 0,275 | 33 |
8. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:30,017 | 1,171 | 0,017 | 25 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:30,068 | 1,222 | 0,051 | 34 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:30,093 | 1,247 | 0,025 | 36 |
11. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:30,192 | 1,346 | 0,099 | 33 |
12. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:30,429 | 1,583 | 0,237 | 31 |
13. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:30,458 | 1,612 | 0,029 | 36 |
14. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:30,716 | 1,870 | 0,258 | 32 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:30,848 | 2,002 | 0,132 | 30 |
16. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:31,088 | 2,242 | 0,240 | 6 |
17. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:31,129 | 2,283 | 0,041 | 31 |
18. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:31,144 | 2,298 | 0,015 | 10 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:31,904 | 3,058 | 0,760 | 32 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:32,932 | 4,086 | 1,028 | 37 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:35,065 |
|
| Embed from Getty Images
Sebastian Vettel zakończył drugi trening do Grand Prix Bahrajnu z najlepszym czasem okrążenia. Pierwszą trójkę uzupełnili jego partner z Ferrari – Charles Leclerc, a także Lewis Hamilton z Mercedesa.
Jazdy podczas drugiej piątkowej sesji rozpoczął Daniel Ricciardo za kierownicą Renault. Do Australijczyka należał również pierwszy czas podczas treningu – 1:32,932. Z kolei na samym początku jazd przygodę zaliczył Kimi Raikkonen, który obrócił swoją Alfę Romeo na wyjściu z drugiego zakrętu, łapiąc uślizg tylnej osi. Incydent Fina był identyczny do tego, jaki zaliczył George Russell w pierwszym treningu.
Po pierwszych dziesięciu minutach ponownie swoje warunki zaczęło dyktować Ferrari. Kierowcy stajni z Maranello korzystali z miękkich opon i najpierw nowy najlepszy wynik ustanowił Vettel (1:30,610), by chwilę później pierwsze miejsce w zestawieniu mógł zgarnąć Leclerc (1:30,203). Pięć minut później do głosu doszedł Bottas z Mercedesa, który poprawił rezultat Monakijczyka o 0,079 sekundy.
W garażu Racing Point trwały tymczasem gorączkowe naprawy bolidu Sergio Pereza. W RP19 prowadzonym przez Meksykanina doszło do awarii hamulców i mechanicy prowadzili prace przy lewej przedniej tarczy. Po upływie trzydziestu minut symulację kwalifikacji wznowiło Ferrari, wracając na dwie pierwsze pozycje. Najszybszy był Vettel, który okrążył tor Sakhir w 1:28,942, natomiast tuż za nim uplasował się Leclerc z 1:29,083.
Wkrótce na tor wrócił Mercedes, lecz jego zawodnicy nie byli w stanie odpowiedzieć na formę Ferrari. Trzeci czas uzyskał Lewis Hamilton tracąc 0,507s do Vettela, natomiast czwarty Bottas był wolniejszy od Niemca o 0,615 sekundy. Na początku drugiej połowy treningu poprzeczkę podniósł Vettel, schodząc do poziomu 1:28,846. Wkrótce swoje szybkie kółko wykonał Leclerc, tracąc tylko 0,035 sekundy do partnera z Ferrari.
Pozostała część treningu stała pod znakiem symulacji wyścigu. Mercedes nie próbować zbliżyć się do konkurencji z Maranello i z początku jego kierowcy wykonywali długie przejazdy na najszybszej dostępnej mieszance Pirelli. Z dalszej jazdy byli wykluczeni Kimi Raikkonen oraz Antonio Giovinazzi, w których Alfach Romeo doszło do wycieków. Włoski zespół zabrał się za demontaż C38, skupiając się na podłogach.
Dwadzieścia minut przed flagą w szachownicę kolejną ofiarą drugiego zakrętu był Sebastian Vettel. Niemiec podobnie jak Russell oraz Raikkonen stracił kontrolę nad tyłem bolidu przy wyjściu z wirażu. Zawodnik Ferrari obrócił się o 90 stopni, ustawiając przód do zewnętrznej części toru.
Ostatni czas ponownie należy do Roberta Kubicy. Polak przejechał łącznie 30 okrążeń, a jego najlepszy wynik (1:32,932) był słabszy od pierwszego Vettela o 4,086 sekundy. 34-latek stracił również sekundę do partnera z Williamsa – George'a Russela. Warto jednak podkreślić, że Kubica podczas najszybszego przejazdu popełnił błąd w pierwszym zakręcie, blokując jedno z kół.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|