|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2019 | 1 grudnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:34,794 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:36,566 | - | - | 15 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:36,640 | 0,074 | 0,074 | 18 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:36,655 | 0,089 | 0,015 | 17 |
4. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB15 | | 1:36,927 | 0,361 | 0,272 | 18 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:36,975 | 0,409 | 0,048 | 15 |
6. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:36,975 | 0,409 | 0,000 | 16 |
7. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:37,516 | 0,950 | 0,541 | 16 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:37,615 | 1,049 | 0,099 | 14 |
9. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:37,691 | 1,125 | 0,076 | 22 |
10. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR14 | | 1:37,736 | 1,170 | 0,045 | 17 |
11. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:37,768 | 1,202 | 0,032 | 12 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:37,963 | 1,397 | 0,195 | 18 |
13. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:38,100 | 1,534 | 0,137 | 18 |
14. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:38,198 | 1,632 | 0,098 | 12 |
15. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:38,462 | 1,896 | 0,264 | 16 |
16. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:38,514 | 1,948 | 0,052 | 21 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:38,580 | 2,014 | 0,066 | 14 |
18. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:38,782 | 2,216 | 0,202 | 18 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:39,206 | 2,640 | 0,424 | 16 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:39,859 | 3,293 | 0,653 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:43,326 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Abu Zabi.
Przed startem sesji okazało się, że Valtteri Bottas otrzymał nową jednostkę napędową. Silnik, który został zamontowany w bolidzie Fina przed piątkowymi treningami miał wadę w układzie pneumatycznym. Zamiast przeprowadzać skomplikowaną naprawę, Mercedes wybrał instalację nowej jednostki, mając na uwadze, że na Bottasie i tak ciążyła kara startu z końca stawki.
Trzeci trening nie odbywał się w reprezentatywnych warunkach dla kwalifikacji i wyścigu. Stąd po kwadransie okrążenia instalacyjne przejechało tylko siedmiu kierowców. Najlepszy czas należał do Lando Norrisa z McLarena: 1:38,987s.
Niedługo po tym na czele znaleźli się reprezentanci Renault: Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg. Nie potrwało to jednak zbyt długo, gdyż na torze byli już kierowcy dwóch najsilniejszych ekip: Mercedesa i Ferrari. Bottas poprawił rekord FP3, nawet pomimo tego, iż zblokował koła na dohamowaniu do jedenastego zakrętu. Przy nazwisku zawodnika stajni z Brackley widniał wynik na poziomie 1:37,9s.
Hamilton był szybszy o 0,2s i to on został nowym liderem klasyfikacji. Ferrari nie było w stanie przebić się do czołówki. Vettel był trzeci, a Leclerc dopiero dziesiąty. Wtedy to Max Verstappen pojawił się na torze na miękkich oponach, uzyskując rezultat o 0,5s od Lewisa Hamiltona: 1:37,202s.
Nie było to jednak ostatnie słowo Mercedesa. Hamilton i Bottas niemal natychmiast odpowiedzieli poprawą. Sześciokrotny czempion F1 powrócił na pierwszą lokatę z wynikiem 1:36,877s.
Co ciekawe z biegiem czasu Ferrari przeszło z miękkich opon na pośrednie, a mimo tego Vettel wskoczył na P2 a Leclerc na P3. Co więcej Leclerc popisał się rekordami w dwóch sektorach. Szczególnie imponująco wyglądał rezultat Monakijczyka w ostatniej sekcji toru Yas Marina.
Ostatnie minuty zaowocowały zmianami w klasyfikacji. Bottas przesunął się na drugie miejsce. W drugiej połowie TOP10 plasowali się Ricciardo, Sainz, Norris, Gasly i Grosjean. Jeszcze osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę to nie Robert Kubica zamykał klasyfikację – najgorszy czas należał do Antonio Giovinazziego. Russell z kolei plasował się przed Strollem i Kimim Raikkonenem.
W samej końcówce Mercedes podkręcił tempo, ale Hamilton, Bottas i Verstappen zamykali się w jednej dziesiątej sekundy. Alex Albon miał większą stratę – około 0,4s. Wtedy to jednak Verstappen uzyskał wynik 1:36,566s, popisując się najlepszym międzyczasem w trzecim sektorze.
Na dwa ostatnie miejsca spadli reprezentanci Williamsa: Russel i Kubica. Polak stracił do zespołowego kolegi sześć dziesiątych sekundy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|