F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
SOCAR Azerbaijan Grand Prix 201928 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:41,604--14
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:41,8020,1980,19814
3.33Max VerstappenRed Bull RB151:42,8521,2481,05016
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:43,0641,4600,21219
5.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:43,1761,5720,11217
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:43,2231,6190,04718
7.20Kevin MagnussenHaas VF-191:43,2941,6900,07119
8.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:43,3001,6960,00619
9.11Sergio PerezRacing Point RP191:43,4301,8260,13015
10.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:43,5371,9330,10719
11.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:43,5611,9570,02420
12.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:43,6372,0330,07620
13.4Lando NorrisMcLaren MCL341:43,9242,3200,28720
14.55Carlos SainzMcLaren MCL341:43,9782,3740,05419
15.18Lance StrollRacing Point RP191:44,0392,4350,06116
16.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:44,0432,4390,00419
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:44,3742,7700,33116
18.88Robert KubicaWilliams FW421:46,0004,3961,62619
19.63George RussellWilliams FW421:46,2904,6860,29020
20.10Pierre GaslyRed Bull RB151:47,8366,2321,54622
107% najlepszego czasu: 1:48,716

Embed from Getty Images

Charles Leclerc zakończył ostatnią sesję treningową do Grand Prix Azerbejdżanu z najlepszym czasem okrążenia. Tuż za nim znalazł się Sebastian Vettel, natomiast trzeci był Max Verstappen z dużą stratą do Monakijczyka.

Sobotnie jazdy rozpoczęło czterech kierowców, którzy ustawili się na końcu alei serwisowej jeszcze przed zieloną flagą: Carlos Sainz, Antonio Giovinazzi, Lando Norris oraz George Russell. Z kolei pierwszy czas dnia należał do Pierre'a Gasly (1:49,815), który pokonał mierzone okrążenie dziesięć minut po rozpoczęciu sesji. Krótko po nim linię mety przekroczył Robert Kubica z wynikiem gorszym o 0,227 sekundy.

Po chwili zawodnicy zabrali się za ustanawianie pierwszych reprezentatywnych czasów okrążeń. Na czele tabeli znalazł się Valtteri Bottas z wynikiem 1:45,676, który korzystał z opon pośrednich. Wkrótce Fin musiał uznać wyższość Charlesa Leclerca, który na najszybszym zestawie Pirelli okrążył tor w Baku w 1:44,352. Po kilku minutach Monakijczyk podniósł poprzeczkę do 1:42,638, będąc szybszym od kolejnego Vettela o 0,313 sekundy.

Czterdzieści minut przed zakończeniem sesji dwóch kierowców miało spore problemy w zakręcie numer trzy. Najpierw Kevin Magnussen ratował się wyjazdem na pobocze, by po chwili identyczny manewr musiał wykonać Anotnio Giovinazzi. Obaj zawodnicy obrócili bolidy i wrócili do dalszej pracy w Azerbejdżanie. Po niemal trzydziestu minutach jedynym zawodnikiem bez czasu okrążenia był Max Verstappen z Red Bulla, który wreszcie pojawił się w zestawieniu na ósmym miejscu, korzystając z miękkich opon.

Tymczasem Robert Kubica przeplatał szybkie okrążenia z wolniejszymi i mimo, że stopniowo podnosił sobie poprzeczkę, na półmetku sesji jego strata do Leclerca wynosiła aż 4,3 sekundy. Polak zajmował wówczas osiemnaste miejsce przed Russellem i Gasly'm. Wkrótce mała awantura wybuchła między Carlosem Sainzem a Alexandrem Albonem. Hiszpan blokowany przez kierowcę Toro Rosso wyprzedził go na poboczu jednego z zakrętów, by za chwilę Tajlandczyk znów znalazł się przed nim. Kierowcy na dojeździe do prostej startowej urządzili sobie mały wyścig i to Sainz jako pierwszy rozpoczął szybkie kółko. Zawodnik McLarena w przekazie radiowym nie szczędził jednak słów krytyki dla tegorocznego debiutanta.

Ostatnie dziesięć minut stało pod znakiem śrubowania czasów okrążeń. Na pierwszym miejscu umocnił się Charles Leclerc z wynikiem 1:41,604. Na rezultat Monakijczyka nie był w stanie odpowiedzieć jego partner z Ferrari – Sebastian Vettel, który stracił 0,2 sekundy. Trzeci czas należał do Maksa Verstappena, który stracił aż 1,2 sekundy do Leclerca. Dalej uplasował się duet Mercedesa – Bottas i Hamilton, odpowiednio ze stratą 1,4 i 1,5 sekundy. Robert Kubica zakończył trening na osiemnastym miejscu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca