|
|
|
|
|
|
Emirates Gran Premio de España 2019 | 12 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,173 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:17,951 | - | - | 19 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:18,066 | 0,115 | 0,115 | 20 |
3. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:18,172 | 0,221 | 0,106 | 20 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:18,575 | 0,624 | 0,403 | 22 |
5. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:18,943 | 0,992 | 0,368 | 25 |
6. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:19,155 | 1,204 | 0,212 | 31 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:19,180 | 1,229 | 0,025 | 27 |
8. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:19,285 | 1,334 | 0,105 | 30 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:19,364 | 1,413 | 0,079 | 34 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:19,450 | 1,499 | 0,086 | 25 |
11. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:19,511 | 1,560 | 0,061 | 24 |
12. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:19,844 | 1,893 | 0,333 | 14 |
13. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:19,855 | 1,904 | 0,011 | 28 |
14. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:20,021 | 2,070 | 0,166 | 28 |
15. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:20,030 | 2,079 | 0,009 | 25 |
16. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:20,066 | 2,115 | 0,036 | 33 |
17. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:20,459 | 2,508 | 0,393 | 26 |
18. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:20,591 | 2,640 | 0,132 | 22 |
19. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:20,889 | 2,938 | 0,298 | 27 |
20. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:20,990 | 3,039 | 0,101 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:23,408 |
|
|
Valtteri Bottas rozpoczął weekend w Hiszpanii od najlepszego czasu okrążenia. Pierwszy trening tuż za reprezentantem Mercedesa zakończył duet Ferrari – Sebastian Vettel i Charles Leclerc.
Jako pierwszy przywitał europejskich kibiców Daniił Kwiat z Toro Rosso, natomiast chwilę po nim na tor wyjechali Carlos Sainz i Lando Norris z McLarena, a także partner Rosjanina – Alexander Albon. Cała czwórka wykonała instalacyjne kółka i wróciła do swoich mechaników. Po około ośmiu minutach od rozpoczęcia pierwszego treningu w tabeli czasów pojawił się Pierre Gasly, który okrążył tor w 1:23,115 na twardej mieszance. Dla Francuza był to początek dłuższego przejazdu, ponieważ wkrótce wyśrubował swój rezultat do poziomu 1:21,016.
Podczas pierwszych dwudziestu minut wszyscy prócz Mercedesa decydowali się na instalacyjne okrążenia, zbierając pierwsze informacje na temat przywiezionych pakietów poprawek. Dopiero po upływie tego czasu większość kierowców zdecydowała się wykonać mierzone kółka, w tym Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas. Mimo to na czele tabeli był Charles Leclerc z Ferrari, który uzyskał wynik 1:18,407 na miękkich oponach.
Pół godziny po wywieszeniu zielonej flagi na torze panował gigantyczny tłok. W trzecim sektorze byliśmy świadkami niebezpiecznej sytuacji, gdy Max Verstappen na dohamowaniu do szykany najpierw ominął z wysoką prędkością Williamsa, by na wyjściu niemal zderzyć się z Valtterim Bottasem. Fin najprawdopodobniej nie dostrzegł zawodnika Red Bulla, co spotkało się z jego kąśliwym komentarzem.
Wkrótce nowym liderem pierwszego treningu został Sebastian Vettel, który także na najszybszym zestawie opon wykręcił czas 1:18,407, podnosząc poprzeczkę o pół sekundy. Kilka minut później rozpoczęła się obowiązkowa przerwa na przekazanie wykorzystanych zestawów ogumienia Pirelli. Ciszę na torze przerwał George Russell, który na tamtym etapie sesji legitymował się ostatnim wynikiem. Już podczas pierwszej próby kierowca Williamsa zdołał znacznie poprawić swój czas, wskakując na szesnaste miejsce na oponach pośrednich.
Trzydzieści minut przed zakończeniem pierwszego treningu atak przypuścił Mercedes. Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton w końcu otrzymali miękkie zestawy Pirelli i wskoczyli odpowiednio na pierwsze oraz trzecie miejsce. Fin uzyskał rezultat 1:17,951. Wkrótce na wyniki stajni z Brackley chciało odpowiedzieć Ferrari, lecz czas Vettela starczył tylko na drugie miejsce mimo rekordów w dwóch pierwszych sektorach. Z kolei na trzecie miejsce spadł Charles Leclerc.
Końcówka sesji stała pod znakiem kłopotów Maksa Verstappena oraz Lance'a Strolla. Holender musiał odpuścić realizację reszty programu, ze względu na problemy z silnikiem Hondy. Kierowca zgłaszał nierówną pracę jednostki, natomiast w garażu mechanicy Red Bulla rozpoczęli rozbiórkę tylnej sekcji. Z kolei w ostatniej minucie bolid rozbił Lance Stroll z Racing Point. Kanadyjczyk na wejściu w dziewiąty zakręt dotknął przednim lewym kołem trawę, przez co stracił kontrolę i uderzył czołowo w barierę. 20-latek zniszczył zawieszenie, nos oraz skrzydło, a na torze wywieszono czerwoną flagę.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|