F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201926 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,810 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,260 - Max Verstappen (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:12,106--47
2.33Max VerstappenRed Bull RB151:12,1650,0590,05935
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:12,1780,0720,01343
4.16Charles LeclercFerrari SF901:12,4670,3610,28925
5.5Sebastian VettelFerrari SF901:12,8230,7170,35636
6.10Pierre GaslyRed Bull RB151:13,1701,0640,34741
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:13,2271,1210,05745
8.20Kevin MagnussenHaas VF-191:13,2321,1260,00524
9.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:13,3631,2570,13139
10.8Romain GrosjeanHaas VF-191:13,3791,2730,01623
11.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:13,4131,3070,03441
12.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:13,4371,3310,02439
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:13,7311,6250,29440
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:13,8271,7210,09645
15.4Lando NorrisMcLaren MCL341:14,2782,1720,45139
16.11Sergio PerezRacing Point RP191:14,5662,4600,28840
17.63George RussellWilliams FW421:15,1153,0090,54940
18.88Robert KubicaWilliams FW421:15,5143,4080,39924
19.18Lance StrollRacing Point RP191:16,1354,0290,62137
20.55Carlos SainzMcLaren MCL342:00,67048,56444,5354
107% najlepszego czasu: 1:17,153


Lewis Hamilton rozpoczął weekend na ulicach Monako od najszybszego czasu okrążenia. Brytyjczyk uplasował się tuż przed Maksem Verstappenem oraz Valtterim Bottasem.

Weekend w Monako zainaugurował Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo, natomiast tuż za nim ruszył duet McLarena – Carlos Sainz oraz Lando Norris. Tradycyjnie cała trójka wykonała okrążenia instalacyjne i wróciła do swoich mechaników. Na pierwszy czas okrążenia musieliśmy poczekać tylko pięć minut. Jego autorem był George Russell z Williamsa, który przejechał tor w Monte Carlo w 1:25,394.

Bardzo wcześnie pracę rozpoczęła czołówka i jeszcze przed upływem dziesięciu minut od rozpoczęcia sesji mieliśmy w tabeli kierowców Mercedesa oraz Ferrari. Na pierwsze miejsce wskoczył Valtteri Bottas z wynikiem 1:14,240 na miękkich oponach, natomiast Hamilton tracił do partnera tylko 0,052 sekundy. Dla Brytyjczyka była to jednak rozgrzewka i wkrótce objął prowadzenie w sesji z czasem 1:13,636, by po chwili podnieść poprzeczkę do 1:12,932. Niewielki błąd popełnił Sebastian Vettel w pierwszym zakręcie, ratując się wyjazdem na pobocze. Po krótkiej żółtej fladze Niemiec wrócił do dalszej pracy.

Bardzo groźną sytuację miał Pierre Gasly, który agresywnie zaatakował krawężniki w sekcji przy basenie. W następstwie Red Bull Francuza stracił przyczepność na tylnej osi i zarzuciło go, choć przy skutecznej kontrze udało się ominąć kontaktu z barierą o centymetry. Około dwadzieścia minut od rozpoczęcia sesji byliśmy świadkami nietypowej sytuacji, kiedy czarne flagi otrzymali kierowcy Haasa – Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen. W rzeczywistości kierowcy nie dysponowali komunikacją radiową z zespołem i sędziowie informując ich o wykluczeniu z treningu pomogli Haasowi ściągnąć swoich reprezentantów do garażu. W dalszej części treningu Grosjean oraz Magnussen rzecz jasna wrócili do pracy.

Na półmetku pierwszego treningu do ostrej pracy zabrało się Ferrari. Leclerc oraz Vettel otrzymali miękkie zestawy Pirelli i wkrótce zameldowali się odpowiednio na pierwszym oraz trzecim miejscu. Mimo to na odpowiedź Mercedesa nie musieliśmy długo czekać i dosłownie po chwili na pierwsze miejsce wrócił Bottas z wynikiem 1:12,818, by wkrótce jego czas pobił Hamilton – 1:12,422. Duże problemy miał Carlos Sainz z McLarena, w którego bolidzie doszło do awarii baterii. Zespół ściągnął go do garażu i zabrał się za rozbiórkę MCL34, starając się wyeliminować usterkę.

Bardzo nietypowy incydent miał Robert Kubica na wyjściu z czwartego zakrętu za kasynem. Polak omijając nierówność obrócił bolid o dziewięćdziesiąt stopni, uderzając lekko przednim skrzydłem o barierę. Zawodnik Williamsa zdołał jednak wrócić do jazdy i zameldował się u mechaników na zmianę spłaszczonych opon oraz uszkodzonego skrzydła. Z kolei w czołówce Lewis Hamilton coraz dalej przesuwał granicę i ustanowił czas 1:12,106.

Pół godziny przed zakończeniem sesji mieliśmy urodzaj żółtych flag. W zakręcie numer jeden najpierw nie zmieścił się Daniił Kwiat, natomiast wkrótce identyczny błąd popełnili Lando Norris oraz Lance Stroll. Chwilę później w Mirabeau na poboczu znalazł się Max Verstappen, który nie był w stanie wrzucić biegu wstecznego i powrócił do jazdy dopiero przy pomocy porządkowych. Holender wkrótce zaprezentował bardzo mocne tempo i wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,059 sekundy do Hamiltona.

Końcówka treningu nie przyniosła żadnych dramatycznych rozstrzygnięć. Na czele pozostał Hamilton przed Verstappenem oraz Bottasem, których dzieliło mniej niż 0,1 sekundy. Czwarty był Leclerc (+0,361), piąty Vettel (+0,717), a szósty Gasly (+1,064). W środku stawki bardzo małe różnice były między Renault, Haasem oraz Alfą Romeo. Siódmego Hulkenberga i dwunastego Giovinazziego dzieliło zaledwie 0,2 sekundy. Z kolei Robert Kubica uzyskał osiemnasty wynik. Polak po swoim incydencie w czwartym zakręcie nie wrócił już na tor.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca