F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201926 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,810 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,260 - Max Verstappen (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:11,118--41
2.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:11,1990,0810,08148
3.5Sebastian VettelFerrari SF901:11,8810,7630,68242
4.10Pierre GaslyRed Bull RB151:11,9380,8200,05739
5.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:12,0310,9130,09351
6.33Max VerstappenRed Bull RB151:12,0520,9340,02117
7.20Kevin MagnussenHaas VF-191:12,1741,0560,12254
8.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:12,2391,1210,06551
9.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:12,3421,2240,10351
10.16Charles LeclercFerrari SF901:12,3501,2320,00842
11.8Romain GrosjeanHaas VF-191:12,3921,2740,04251
12.4Lando NorrisMcLaren MCL341:12,3931,2750,00127
13.55Carlos SainzMcLaren MCL341:12,4191,3010,02647
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:12,5771,4590,15839
15.11Sergio PerezRacing Point RP191:12,7521,6340,17544
16.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:12,8721,7540,12049
17.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:12,8881,7700,01653
18.18Lance StrollRacing Point RP191:14,5583,4401,67040
19.63George RussellWilliams FW421:15,0523,9340,49437
20.88Robert KubicaWilliams FW421:15,1464,0280,09445
107% najlepszego czasu: 1:16,096

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton pozostał na czele w drugim treningu do Grand Prix Monako tuż przed Valtterim Bottasem. Z kolei trzeci Sebastian Vettel stracił do Hamiltona aż 0,763 sekundy.

Kierowcy już od samego początku sesji ostro zabrali się do pracy. Prosto z garażu na ustanawianiu mierzonych okrążeń skupili się reprezentanci Alfy Romeo, McLarena oraz Haasa. Jak największa liczba okrążeń była szczególnie istotna dla tych dwóch ostatnich zespołów, które straciły czas po problemach technicznych w pierwszym treningu. Serię mierzonych okrążeń rozpoczął Lando Norris, ustanawiając czas 1:14,307. Z kolei w pierwszych minutach na czele był Antonio Giovinazzi z wynikiem 1:13,794.

Po dziesięciu minutach najlepszym czasem popisał się Sebastian Vettel na miękkiej mieszance – 1:12,982. Wkrótce Niemiec musiał jednak uznać wyższość Alexandra Albona z Toro Rosso, który przez dłuższą chwilę przewodził stawce z wynikiem 1:12,834. Po kwadransie do głosu doszli reprezentanci Mercedesa i Valtteri Bottas okrążając tor w 1:12,167 wdrapał się na szczyt tabeli. Tuż za nim ze stratą 0,214 sekundy znalazł się Lewis Hamilton. Warto podkreślić, że Fin oraz Brytyjczyk korzystali z pośredniego zestawu opon Pirelli.

Z każdym kolejnym okrążeniem coraz większego rozpędu nabierał Mercedes, który po raz pierwszy w ten weekend zszedł poniżej bariery 1:12,000. Lewis Hamilton dalej korzystając opon oznaczonych żółtym kolorem ustanowił czas 1:11,926. Wkrótce za mistrzami świata znalazł się duet Red Bulla – Max Verstappen oraz Pierre Gasly. Kierowcy austriackiej stajni korzystali z najszybszej mieszanki, a ich strata wynosiła wówczas odpowiednio 0,126 oraz 0,513 sekundy.

Po trzydziestu minutach od rozpoczęciu sesji nowy najlepszy czas należał do Sebastiana Vettela. Ferrari ponownie założyło do bolidu Niemca miękkie opony, które umożliwiły mu wykręcenie wyniku 1:11,881. Na zupełnie innym biegunie był partner Vettela – Charles Leclerc. Monakijczyk walczył z utrzymaniem swojego bolidu na torze, zwracając szczególną uwagę na słabą pracę układu hamulcowego.

Na półmetku treningu ostatni szybki przejazd rozpoczął Mercedes. Co kilka okrążeń na pierwszym miejscu zmieniali się Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton. Najpierw Fin wzniósł się do poziomu 1:11,199 korzystając z czerwonych Pirelli. Z kolei odpowiedź Brytyjczyka wynosiła 1:11,118. W przypadku lidera klasyfikacji nie obyło się bez przygód, kiedy z powodu zimnych hamulców przestrzelił pierwszy zakręt i musiał ratować się poboczem.

W ostatnich minutach kierowcy tradycyjnie koncentrowali się na symulacji wyścigu. Kwadrans przed flagą w szachownicę o mało bolidu nie rozbił Sebastian Vettel, który przegapił punkt hamowania do pierwszego zakrętu i zatrzymał się dosłownie kilka centymetrów od bariery. Niemiec po spłaszczeniu przednich opon zjechał do garażu. Z kolei Red Bull walczył z wyciekiem w bolidzie Maksa Verstappena i ponownie zobaczyliśmy go na ulicach Księstwa około godziny 16:20.

Na czele tabeli sytuacja była bez zmian. Pierwszy był Hamilton tylko 0,081 sekundy przed Valtterim Bottasem. Z gigantyczną stratą na poziomie 0,7 sekundy trzeci był Vettel, czwarty Gasly, natomiast piąty zaskakująco szybki Alexander Albon z Toro Rosso. Robert Kubica zakończył czwartek z ostatnim wynikiem, niecałą 0,1 sekundy za kolejnym Russellem. Mimo to realna strata Williamsa do środka stawki to ponad dwie sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca