F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Osterreich 20205 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:03,003 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:04,130--21
2.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:04,2770,1470,14722
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:04,4130,2830,13620
4.11Sergio PerezRacing Point RP201:04,6050,4750,19219
5.16Charles LeclercFerrari SF10001:04,7030,5730,09819
6.23Alexander AlbonRed Bull RB161:04,7250,5950,02222
7.5Sebastian VettelFerrari SF10001:04,8510,7210,12620
8.18Lance StrollRacing Point RP201:04,9180,7880,06718
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:04,9490,8190,03119
10.4Lando NorrisMcLaren MCL351:04,9500,8200,00122
11.31Esteban OconRenault R.S.201:05,0370,9070,08711
12.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:05,0880,9580,05113
13.55Carlos SainzMcLaren MCL351:05,1771,0470,08924
14.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:05,2901,1600,11324
15.8Romain GrosjeanHaas VF-201:05,3631,2330,07318
16.63George RussellWilliams FW431:05,5651,4350,20221
17.20Kevin MagnussenHaas VF-201:05,6481,5180,08318
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:05,6541,5240,00616
19.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:05,7731,6430,11919
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:07,0492,9191,2766
107% najlepszego czasu: 1:08,619


Lewis Hamilton potwierdził znakomitą dyspozycje Srebrnych Strzał, ustanawiając najlepszy rezultat w sobotnim treningu przed kwalifikacjami do GP Austrii. Za urzędującym czempionem F1 zajęcia ukończyli Valtteri Bottas i Max Verstappen.

W sobotę na niebie próżno było szukać ciężkich ciemnych chmur – panowała słoneczna pogoda a na torze nie widać było żadnych śladów wilgoci. Brakowało tylko jednego: kibiców, którzy w sobotę tłumnie zapełniliby trybuny i wzgórza Red Bull Ringu.

Pierwszy kwadrans upłynął dość leniwie. Przez większość czasu uwaga realizatorów koncentrowała się na kierowcach McLarena, a głównie Carlosie Sainzu, który otworzył dzień wynikiem 1:06,307, osiągniętym na pośredniej mieszance.

Kilka minut później zdecydowanie lepszy rezultat wykręcił Sebastian Vettel. Niemiec rozpoczął realizację programu od przejazdu na miękkiej mieszance, odnotowując przy tym wynik 1:05,159s, który wtedy dawał mu pierwszą lokatę. Drugie miejsce zajmował Bottas – Fin miał jednak w swoim bolidzie "żółte" Pirelli PZero. Leclerc – podobnie jak zespołowy kolega używał miękkiego ogumienia – był piąty.

Około 12:20 szybszy przejazd na pośrednich oponach zaliczył Verstappen. Holender stracił pół sekundy do Vettela i dwie dziesiąte do Bottasa. Lider Red Bulla plasował się na czwartym miejscu, ustępując jeszcze Danielowi Ricciardo. Wtedy jednak do głosu doszedł Hamilton, który z twardą mieszanką uzyskał rezultat 1:05,140s, spychając Vettela na P2.

Niedługo później sesja została przerwana po kraksie Nicholasa Latifiego. 25-latek rozbił przód swojego Williamsa uderzając w bariery na wyjeździe z pierwszego zakrętu. Tuż po wyjściu z wirażu reprezentant stajni z Grove stracił panowanie nad kierownicą i nie miał żadnych szans na ratunek przed uderzeniem. Przerwa potrwała około dziesięć minut. Do incydentu doszło w miejscu, gdzie nieco wcześniej z bolidu Serio Pereza uniósł się spory kłąb dymu, sugerujący wyciek oleju.

Po jej wznowieniu Mercedes nie przeszedł na miękką mieszankę, ale zdecydował się na kolejne przejazdy na pośredniej. Kierowcy Ferrari, którzy ewidentnie zaczynali przygotowania do symulacji czasówki, wykorzystali "czerwone" PZero i przesunęli się na dwie czołowe pozycje w klasyfikacji. Leclerc był pierwszy (1:04,703). Vettel tracił do niego około 0,15s.

Kilka chwil później sytuacja w czołówce wróciła do normy. Hamilton i Bottas także otrzymali miękkie opony: Hamilton znów miał przy swoim nazwisku P1, legitymując się wynikiem na poziomie 1:04,130s. Bottas tracił do kolegi z zespołu 0,147s. Rezultat Vettela był o blisko sześć dziesiątych sekundy gorszy od lidera tabeli.

Niemiec spadł zresztą wkrótce na siódmą lokatę. Verstappen finiszował FP3 jako najszybszy spośród rywali Mercedesa (+0,3s straty do Hamiltona). Czwarty był Perez, piąty Leclerc a szósty Albon. Tym razem kierowcy McLarena i Williamsa zajęli pozycje od dziesiątej do trzynastej. Zdecydowanie lepsze tempo niż w piątek zaprezentowali zawodnicy AlphaTauri. Rozczarowaniem nadal była jednak dyspozycja Alfy Romeo: Giovinazzi był osiemnasty a Raikkonen dziewiętnasty.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca