F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Austrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
Strona główna sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Formula 1 Rolex Grosser Preis von Osterreich 20205 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:03,003 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Po pracowitych dla kierowców treningach przyszedł czas na pierwszą w sezonie sesję kwalifikacyjną, którą zgodnie z przewidywaniami zdominowali kierowcy Mercedesa. W przeciwieństwie do sesji treningowych, lepszy tym razem okazał się Valtteri Bottas, który o zaledwie 0,012 sekundy pokonał Lewisa Hamiltona. Druga linia dla Verstappena i Norrisa. Nienajlepiej sezon zaczyna Ferrari, które jutro rozpocznie wyścig z siódmego i jedenastego pola.

Q1
Jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy Alfy Romeo – Antonio Giovinazzi i Kimi Raikkonen oraz Nicholas Latifi z Williamsa, którego mechanicy zdołali poskładać bolid Kanadyjczyka po kraksie z popołudniowego treningu. Wkrótce na prowadzenie wysunął się Lance Stroll, który potwierdził mocną formę swojego zespołu i z czasem 1:04,678 wyprzedził Antonio Giovinazziego aż o 0,8 sekundy.

Kanadyjczyka z pierwszej pozycji niedługo potem zepchnął Max Verstappen z czasem 1:04,326. Na osiem minut przed końcem Holender był o 0,2 sekundy szybszy od drugiego Carlosa Sainza. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Sergio Perez, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Lando Norris i Pierre Gasly. Cała stawka od początku korzystała z miękkiej mieszanki, a wspomniana siódemka mieściła się w zaledwie 0,3 sekundy. W międzyczasie Kevin Magnussen poskarżył się zespołowi przez radio, że był blokowany przez Charlesa Leclerca.

Na minutę przed końcem na prowadzenie niespodziewanie powrócił Stroll bijąc czas kierowcy Red Bulla o siedemnaście tysięcznych sekundy. Verstappen błyskawicznie jednak odpowiedział, poprawiając się na ostatnim kółku o niemal trzy dziesiąte. Stroll ostatecznie skończył na czwartym miejscu spadając jeszcze za Bottasa i Hamiltona. Rzutem na taśmę do Q2 wszedł Romain Grosjean, o włos wyprzedzając Kevina Magnussena i George'a Russella. Osiemnasty był Giovinazzi, który na ostatnim przejeździe wypadł z toru w czwartym zakręcie, a z ostatniego rzędu ruszą jutro Raikkonen i Latifi.

Q2
Drugą część czasówki od mocnego uderzenia zaczął Lewis Hamilton, który jako pierwszy w ten weekend zszedł poniżej minuty i czterech sekund, uzyskując czas 1:03,325. Dwie dziesiąte za Brytyjczykiem znajdował się Valtteri Bottas. Poniżej wspomnianej granicy udało się zejść także Lando Norrisowi, Lance'owi Strollowi i Sergio Perezowi. Dopiero siódmy był Charles Leclerc, który przegrywał jeszcze z Danielem Ricciardo. Ósmy był Max Verstappen, który jako jedyny z całej stawki zdecydował się skorzystać z pośredniej mieszanki.

Niedługo potem Holender poprawił się i wskoczył na szóste miejsce z czasem 1:04,000. W ostatniej minucie na pierwszym miejscu Hamiltona zmienił Bottas z czasem 1:03,015. Fin utrzymał się na czele do końca, natomiast uwaga wszystkich skierowana była na pozycje pod koniec czołowej dziesiątki, gdzie plasowali się kierowcy Ferrari. Zarówno Leclerc, jak i Vettel zdołali się minimalnie poprawić na drugim przejeździe, ale to było za mało – w ostatniej chwili na trzecią lokatę wskoczył Alex Albon, który wypchnął Vettela poza Q3! Niemiec zakończył zmagania na jedenastym miejscu, a wraz z nim w drugim segmencie odpadli Gasly, Kwiat, Ocon i Grosjean. Dziesiąty był Leclerc, który przez radio swój rezultat skwitował krótkim „to jakieś szaleństwo”.

Q3
Podobnie jak w Q2 najpierw do walki ruszyli kierowcy Mercedesa, którzy nie zamierzali odpuszczać, czego efektem był niesamowity wynik Bottasa na otwarcie Q3 – 1:02,939. Hamilton stracił do partnera zespołowego 0,122 sekundy. Trzeci był Max Verstappen, który jednak tracił do Bottasa aż 0,612 sekundy. Czwarty był Albon, a piąty Sainz tracił już do pierwszego miejsca ponad sekundę. Siódmy z 1,6 sekundy straty był Leclerc, który przez radio narzekał na prowadzenie swojego bolidu.

Podczas drugiego przejazdu Bottas nie zdołał się już poprawić z powodu błędu w czwartym zakręcie. Fin wypadł z toru, czym spowodował wywieszenie żółtych flag, co z pewnością pokrzyżowało plany kilku kierowcom. Czas poprawił natomiast Hamilton, który jednak w końcowym rozrachunku stracił 0,012 sekundy do Bottasa. Z trzecim czasem kwalifikacje zakończył Verstappen, natomiast w ostatnich sekundach kierowców Red Bulla rozdzielił Lando Norris, który wskoczył na czwarte miejsce. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Albon, Perez, Leclerc, Sainz, Stroll i Ricciardo.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca