F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Algarve.
Heineken Grande Prémio De Portugal 202025 pa?dziernika
Autódromo Internacional do Algarve
Długość toru: 4,692 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 309,672 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:18,410--35
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:18,7490,3390,33935
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:19,1910,7810,44232
4.16Charles LeclercFerrari SF10001:19,3090,8990,11833
5.23Alexander AlbonRed Bull RB161:19,3650,9550,05634
6.55Carlos SainzMcLaren MCL351:19,4411,0310,07642
7.11Sergio PerezRacing Point RP201:19,9071,4970,46631
8.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:19,9541,5440,04734
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:20,0581,6480,10427
10.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:20,1241,7140,06629
11.5Sebastian VettelFerrari SF10001:20,2001,7900,07637
12.4Lando NorrisMcLaren MCL351:20,2071,7970,00729
13.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:20,2781,8680,07132
14.20Kevin MagnussenHaas VF-201:20,8462,4360,56828
15.18Lance StrollRacing Point RP201:20,9542,5440,10832
16.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:21,0092,5990,05535
17.8Romain GrosjeanHaas VF-201:21,1692,7590,16031
18.63George RussellWilliams FW431:21,3742,9640,20531
19.31Esteban OconRenault R.S.201:21,6733,2630,29931
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:22,0543,6440,38134
107% najlepszego czasu: 1:23,899

Embed from Getty Images
Algarve to kolejny tor w tegorocznym szalonym kalendarzu Formuły 1, który praktycznie jest nieznany kierowcom i zespołom. W takich sytuacjach ważne jest, by sesje treningowe przebiegały bez zakłóceń i deszczu. Pierwsza sesja w Portugalii była łaskawa dla kierowców i pozwoliła im poznać obiekt oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące osiągów samochodów.

Jak można się było spodziewać, przyczepność na świeżym obiekcie była bardzo niska. Niemal wszyscy kierowcy na nią narzekali, tym bardziej, że w początkowej fazie jeździli na twardych oponach. Carlos Sainz porównał swoją jazdę do kultowego filmu Tokio Drift. Podobnie o swojej maszynie wypowiadał się Max Verstappen po obrocie na torze.

W związku z bardzo słabą przyczepnością nie wszyscy kierowcy śpieszyli się z wyjazdem na tor. Najaktywniejszy był Sainz, schodząc z czasem okrążenia do poziomu 1:20. Pierwszym kompletem opon u każdego kierowcy była twarda mieszanka Pirelli. Po pierwszym przejeździe najszybsi byli kierowcy Mercedesa, jednak przedzieleni przez Leclerca. Najszybszy był Hamilton z czasem 1:19,526. Tuż za czołową trójką meldował się Sainz i Gasly.

Na przejazdy po chwilowej przerwie niektórzy z kierowców zdecydowali się na pośrednią mieszankę. Tym razem szybszy od Hamiltona okazał się Bottas z czasem 1:18,410. Za Fina wskoczył Verstappen, który uporał się z wczesnymi problemami z przyczepnością. W dalszym ciągu wysoko plasował się Leclerc, więc dla Ferrari może to być kolejny nie najgorszy weekend. Środek stawki praktycznie co weekend jest mocno wymieszany i tak też było podczas pierwszego treningu. Oczywiście te wyniki nie są jeszcze wiążące, gdyż kierowcy skupiali się na poznaniu obiektu, jednak można wyciągnąć pierwsze wnioski.

Już po zakończeniu sesji Esteban Ocon musiał powoli powrócić do garażu bez zmiany biegów. Za jego samochodem widzieliśmy chmurę dymu pochodzącą z silnika. Prawdopodobnie jest to dość poważna awaria.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca