|
|
|
|
|
|
Gran Premio Heineken d'Italia 2020 | 6 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:20,192 | - | - | 32 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:20,454 | 0,262 | 0,262 | 29 |
3. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:21,089 | 0,897 | 0,635 | 19 |
4. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:21,121 | 0,929 | 0,032 | 25 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:21,228 | 1,036 | 0,107 | 30 |
6. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:21,313 | 1,121 | 0,085 | 30 |
7. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:21,376 | 1,184 | 0,063 | 35 |
8. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:21,389 | 1,197 | 0,013 | 32 |
9. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:21,503 | 1,311 | 0,114 | 32 |
10. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:21,594 | 1,402 | 0,091 | 31 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:21,697 | 1,505 | 0,103 | 32 |
12. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:21,733 | 1,541 | 0,036 | 28 |
13. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:21,786 | 1,594 | 0,053 | 36 |
14. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:21,883 | 1,691 | 0,097 | 36 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:22,080 | 1,888 | 0,197 | 29 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:22,088 | 1,896 | 0,008 | 32 |
17. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:22,147 | 1,955 | 0,059 | 34 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:22,254 | 2,062 | 0,107 | 34 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:22,825 | 2,633 | 0,571 | 32 |
20. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:22,927 | 2,735 | 0,102 | 34 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,805 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton ukończył drugi trening do Grand Prix Włoch z najlepszym czasem okrążenia. Drugi był Valtteri Bottas, natomiast trzeci Lando Norris z McLarena ze stratą 0,9 sekundy do najszybszego Mercedesa.
Jakakolwiek aktywność w popołudniowym treningu rozpoczęła się sześć minut po wywieszeniu zielonej flagi. Pierwszym kierowcą na torze wyścigowym był Kimi Raikkonen z Alfy Romeo. Do Fina należał również pierwszy czas w tej sesji – 1:22,959 na pośrednich oponach. Chwilę po nim do akcji wkroczyli zawodnicy głównie ze środka stawki i nowymi liderami zestawienia zostali najpierw Stroll, a później Pierre Gasly z wynikiem 1:22,034, także na pośrednich zestawach.
Około 25 minut po rozpoczęciu sesji jako ostatnie na torze wreszcie pojawiły się samochody Mercedesa, które przywitały się z przytupem. Już na pierwszym mierzonym okrążeniu na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton, który wykręcił 1:21,085 na ogumieniu oznaczonym żółtym kolorem. Chwilę później Brytyjczyk podniósł poprzeczkę do 1:20,645. Z kolei drugi Valtteri Bottas był wolniejszy o 0,287 sekundy, jednakże Fin korzystał z najtwardszego zestawu. Trzeci wynik należał do Verstappena z Red Bulla, który na pośrednich oponach stracił 0,830 sekundy.
Na półmetku sesji kierowcy zdecydowali się na ostatnie kwalifikacyjne przejazdy, korzystając z miękkich zestawów Pirelli. Jako pierwszy wyjechał na „czerwonych oponach” Carlos Sainz z McLarena, który wykręcił wówczas trzeci czas 1:21,313. Kilka minut później niemal cała stawka była w korku przed Parabolicą, szykując się do szybkiej próby w cieniu aerodynamicznym rywala.
Mocną formę potwierdził Mercedes z Lewisem Hamiltonem na czele, który wyśrubował wynik do 1:20,192. Ponownie stratę na poziomie 0,2 sekundy odnotował Valtteri Bottas, natomiast trzeci był Pierre Gasly, który był 0,929 sekundy z tyłu. Czwarty wynik należał do Maksa Verstappena (+1,036), a piąty do Carlosa Sainza (+1,121). Chwilowo drugi był Daniel Ricciardo z Renault, jednakże Australijczyk przekroczył limity toru w Parabolice, za co skasowano mu najlepszy czas.
Mimo ósmego wyniku, Charles Leclerc ostrzegł Ferrari w komunikacie radiowym, że sobotnie kwalifikacje będą katastrofą. Monakijczyk stracił do pierwszego Hamiltona dokładnie 1,311 sekundy. Tymczasem dwudziesty George Russell zgłosił Williamsowi podejrzane dźwięki dochodzące z jednostki napędowej Mercedesa.
Ostatnie pół godziny drugiej sesji treningowej tradycyjnie upłynęło na symulacji wyścigu. Kierowcy realizowali w tym czasie długie przejazdy z wysokim poziomem paliwa, rezygnując ze śrubowania czasów pojedynczych okrążeń. Wyjątkiem był jednak Lando Norris, który zepchnął Pierre'a Gasly z trzeciego miejsca.
Około piętnaście minut przed zakończeniem jazd wywieszono jednak żółte flagi. Sebastian Vettel obrócił swój bolid w zakręcie Lesmo I, mając bardzo dużo szczęścia w tej sytuacji. Niemiec uniknął kontaktu z barierą oraz Danielem Ricciardo, wkrótce wracając na tor. Bardzo duże problemy miał również Charles Leclerc, który w dokładnie tym samym miejscu zaliczył wizytę na poboczu, narzekając na trudne prowadzenie SF1000. W końcówce problemy techniczne z bolidem zgłosił Pierre Gasly, który narzekał na skakanie tyłu swojego AlphaTauri. Francuz spacerowym tempem był jednak w stanie wrócić do mechaników.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|