F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20206 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:20,089--14
2.55Carlos SainzMcLaren MCL351:20,3180,2290,22914
3.4Lando NorrisMcLaren MCL351:20,4120,3230,09415
4.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:20,4190,3300,0079
5.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:20,4390,3500,02011
6.33Max VerstappenRed Bull RB161:20,4560,3670,01715
7.23Alexander AlbonRed Bull RB161:20,5630,4740,10715
8.31Esteban OconRenault R.S.201:20,6930,6040,13013
9.18Lance StrollRacing Point RP201:20,8040,7150,11114
10.11Sergio PerezRacing Point RP201:20,8970,8080,09313
11.16Charles LeclercFerrari SF10001:20,9170,8280,02011
12.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:20,9360,8470,01914
13.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:20,9530,8640,01713
14.8Romain GrosjeanHaas VF-201:21,2051,1160,25214
15.5Sebastian VettelFerrari SF10001:21,2631,1740,05813
16.20Kevin MagnussenHaas VF-201:21,4361,3470,17315
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:21,4591,3700,02315
18.63George RussellWilliams FW431:21,6771,5880,21816
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:21,7641,6750,08715
20.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:22,0902,0010,32615
107% najlepszego czasu: 1:25,695

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas wykręcił najszybszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed GP Włoch na torze Monza. Za jego plecami znaleźli się Carlos Sainz, Lando Norris i Daniel Ricciardo, dla którego jazdy zakończyły się awarią techniczną, przez co pod koniec mieliśmy nad torem czerwoną flagę.

Na samym początku sesji kilku kierowców, w tym obaj zawodnicy Alfy Romeo i Haasa, wyjechało na tor, jednak jedynie na okrążenia instalacyjne, bez wykręcania żadnych czasów. Dopiero po piętnastu minutach od rozpoczęcia, na torze pojawił się Carlos Sainz, który jako pierwszy zameldował się w tabeli z wynikiem 1:21,875. Tuż potem poprawił się do 1:21,502 i dopiero w tym momencie reszta stawki wyjechała z boksów.

Przy wszystkich zawodnikach na torze, nie trzeba było długo czekać aż na szczycie tabeli pojawi się Mercedes. Dosłownie na kilka sekund pierwsze miejsce przejął Daniel Ricciardo, ale po chwili zamienili go najpierw Valtteri Bottas, a potem Lewis Hamilton z wynikiem 1:20,658. Znajdujący się za nimi na trzecim miejscu Pierre Gasly tracił do najlepszego okrążenia 0,6s.

Kiedy kierowcy Ferrari szykowali się na kolejne pomiarowe kółko zwalniając przed Parabolicą, za nimi na szybkim kółku jechał Lando Norris i niestety został przyblokowany przez Charlesa Leclercka, ale obyło się bez żadnych poważnych konsekwencji.

Podczas drugiej próby czasów, z zawodników Mercedesa tym razem Bottas okazał się być górą po wykręceniu 1:20,622 na pół godziny przed zakończeniem sesji, jednak dwie minuty później zaskakująco na szczycie tabeli pojawił się Max Verstappen z 1:20,456. Zaskoczeniem w tym przypadku był głównie fakt, iż to kółko zostało wykonane na średnich oponach. To samo ogumienie zostało użyte przez Estebana Ocona i Sergio Pereza, którzy w tym momencie byli na czwartej i piątek pozycji, tuż za Srebrnymi Strzałami.

Na Monzy ponownie nastała cisza, co ponownie wykorzystał Carlos Sainz samotnie przemieżając kolejne kilometry. Kilka minut później zamienili go obaj kierowcy Mercedsa, którzy ponownie wyjechali na tor na miękkich oponach, ale tylko Bottas poprawił swój czas wyprzedzając Verstappena z 1:20,089. Pierwsza próba Hamiltona nie była czysta, ale pojechał jeszcze jedno szybkie kółko i jemu też udało się wyprzedzić Red Bulla, jednak był wciąż za kolegą z zespołu.

Na dwanaście minut przed końcem ponownie większość zawodników znalazło się na torze. Sporo prędkości znaleźli Lando Norris i Ricciardo, którzy wskoczyli na drugie i trzecie miejsce, jedynie 0,3s za Bottasem. Jednak tuż po swoim świetnym wyniku, Australijczyk zatrzymał się na poboczu po tym jak pojawił się problem z jego jednostką napędową. W tym momencie sesja została przerwana i wywieszono czerwone flagi.

Mimo iż czerwona flaga zniknęła tylko na trzy minuty przed końcem treningu, większość kierowców postanowiła najwidoczniej zasymulować korek jakiego wszyscy spodziewają się podczas kwalifikacji i wyjechała na tor. Jedynie Lewis Hamilton został przyblokowany przed Parabolicą, ledwo omijając wolno jadących kierowców przy pełnej prędkości. Natomiast do samego końca nikt nie poprawił czasu Bottasa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1.4 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca