|
|
|
|
|
|
Pirelli Gran Premio Della Toscana Ferrari 1000 2020 | 13 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:17,879 | - | - | 33 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:17,927 | 0,048 | 0,048 | 32 |
3. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:18,186 | 0,307 | 0,259 | 27 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:18,409 | 0,530 | 0,223 | 28 |
5. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:18,676 | 0,797 | 0,267 | 30 |
6. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:18,805 | 0,926 | 0,129 | 28 |
7. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:18,839 | 0,960 | 0,034 | 31 |
8. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:18,981 | 1,102 | 0,142 | 30 |
9. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:19,068 | 1,189 | 0,087 | 34 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:19,140 | 1,261 | 0,072 | 25 |
11. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:19,219 | 1,340 | 0,079 | 21 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:19,224 | 1,345 | 0,005 | 25 |
13. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:19,267 | 1,388 | 0,043 | 27 |
14. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:19,322 | 1,443 | 0,055 | 28 |
15. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:19,457 | 1,578 | 0,135 | 33 |
16. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:19,478 | 1,599 | 0,021 | 29 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:19,551 | 1,672 | 0,073 | 25 |
18. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:19,836 | 1,957 | 0,285 | 23 |
19. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:19,840 | 1,961 | 0,004 | 29 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:20,034 | 2,155 | 0,194 | 32 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:23,331 |
|
| Embed from Getty Images
Chwilę po niezwykłym wyścigu na Monzy Formuła 1 zmienia arenę na tor Mugello. To pierwszy raz w historii gdy F1 ściga się na tym obiekcie należącym do Ferrari. Powoduje to sporo niewiadomych dla wszystkich ekip, jak również kierowców, dlatego treningi w ten weekend będą miały znacznie większe znaczenie, niż w przypadku dobrze znanych tras.
Nie można też zapominać o ważnej rocznicy jaka przypada w ten weekend. To 1000 wyścig dla ekipy Ferrari. Legendarna marka specjalnie na tę okazję ściga się w Mugello z historycznymi barwami. Oczywiście forma zespołu w tym roku nie pozwoli na piękne uczczenie tej wielkiej liczby, jednakże nie możemy tego do końca wykluczyć patrząc na to, co działo się niecały tydzień temu.
W związku z faktem, że Mugello to nowa pętla w kalendarzu, kierowcy szybko zabrali się do zbierania danych na różnych mieszankach. W użyciu były wszystkie trzy rodzaje ogumienia dostarczone przez Pirelli. Pierwsze czasy pojawiły się po kilku minutach, a stawka mocno się tasowała. McLaren zdecydował się na testy nowego nosa w samochodzie Carlosa Sainza, więc Hiszpan początek sesji spędził pomalowany farbą fluorescencyjną.
Po pierwszej połowie treningu, gdy na torze zapadła chwilowa cisza w związku z oddaniem pierwszego kompletu opon na czele meldował się Max Verstappen z czasem 1:19,017, przed Lewisem Hamiltonem i Charlesem Leclerkiem. Wysoko plasował się również Gasly. Francuz po przejeździe na pośredniej mieszance posiadał piąty czas. Moc wygranego wyścigu z pewnością jeszcze działała.
Po chwilowej przerwie na torze pojawili się zawodnicy na miękkich oponach. Tym razem najszybszy był Bottas z wynikiem 1:17,879, a tuż za nim uplasował się Verstappen, potwierdzający powrót Red Bulla do mocnej formy. Dalej wysoko trzymał się również Leclerc, był trzeci, co mogło również dawać powody do optymizmu kibicom Ferrari. Na siedem minut przed końcem sesji na torze obrócił się Latiffi, jednak nie uszkodził samochodu i był w stanie kontynuować jazdę.
Do końca treningu nie wydarzyło się już nic poza nabijaniem kilometrów przez każdą ekipę, by jak najlepiej poznać charakterystykę toru. Układ czołowej dziesiąty póki co jest mocno obiecujący w kontekście ciekawych kwalifikacji oraz wyścigu.
Przy okazji zapraszamy wszystkich na nasz serwer Discord: https://discord.gg/TAYArnz. Można tam podyskutować na wszelkie tematy, jak również śledzić aktywność F1WM.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|