|
|
|
|
|
|
Ooredoo Qatar Grand Prix 2021 | 21 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:23,148 | - | - | 27 |
2. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:23,357 | 0,209 | 0,209 | 27 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:23,498 | 0,350 | 0,141 | 20 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:23,570 | 0,422 | 0,072 | 25 |
5. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:23,632 | 0,484 | 0,062 | 24 |
6. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:23,705 | 0,557 | 0,073 | 26 |
7. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:23,735 | 0,587 | 0,030 | 28 |
8. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:23,787 | 0,639 | 0,052 | 20 |
9. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:24,020 | 0,872 | 0,233 | 27 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:24,033 | 0,885 | 0,013 | 28 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:24,041 | 0,893 | 0,008 | 29 |
12. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:24,056 | 0,908 | 0,015 | 25 |
13. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:24,095 | 0,947 | 0,039 | 23 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:24,135 | 0,987 | 0,040 | 24 |
15. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:24,631 | 1,483 | 0,496 | 26 |
16. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:24,954 | 1,806 | 0,323 | 27 |
17. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:25,072 | 1,924 | 0,118 | 23 |
18. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:25,209 | 2,061 | 0,137 | 28 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:25,575 | 2,427 | 0,366 | 27 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:28,968 |
|
|
Po pierwszym spotkaniu z torem Losail, w drugiej sesji kierowcy mogli już nieco przyspieszyć i odważniej poznawać limity obiektu. Trasa nie była jeszcze całkowicie czysta i pozbawiona kurzu, ale nikt nie czekał z wyjazdem z garażu. W użyciu mieliśmy twardą i pośrednią mieszankę.
Jedynym zawodnikiem, który w drugim treningu nie pojawił się wcale był Nikita Mazepin. Rosjanin na tyle uszkodził samochód w pierwszej sesji, że zespół musiał dokonać zmiany całego podwozia, co wymagało sporo pracy.
W pierwszych przejazdach najszybszy był Mercedes, na czele meldował się Bottas z czasem 1:23,324. Nieco za Mercedesem plasował się Red Bull ze stratą około 0,4 sekundy. Na miękkich oponach Fin poprawił się zaledwie o 0,2 sekundy. Po chwili czas ten został usunięty ze względu na przekroczenie limitów toru. Na chwilę obecną czerwona mieszanka nie dawała ogromnej przewagi, jednak ewolucja toru zdecydowanie to zmieni.
Bottas zdecydował się na jeszcze jedno mierzone kółko i było bardzo zbliżone do pierwszego anulowanego. Na drugie miejsce przesunął się Gasly, przed Hamiltona, który zaskakująco stracił 0,4 sekundy do partnera zespołowego. Kółko Verstappena nie było zbyt czyste i dało zaledwie czwarty czas, przed Lando Norrisem. Holender podszedł do jednej próby, ale pozwoliła mu ona wyprzedzić zaledwie Hamiltona.
Końcówkę sesji zawodnicy poświęcili na nieco dłuższe przejazdy na twardszych mieszkankach. Każdy wyjazd na tor w ten weekend będzie istotny, więc też nie dziwił spory tłok na obiekcie Losail. Jednak jak można się było spodziewać, przejazdy z dużym ładunkiem paliwa nie zmieniły już układu w tabeli.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|