|
|
|
|
|
| Robert Kubica | | | | |
| | Powrót do F1 (2017-18) | | | WRC (2013-14) | | | Wypadek (2011-12) | | | Lotus Renault (2010-11) | | | BMW Sauber (2006-09) | | | WSbR FR3.5 (2005) | |
|
|
Robert Kubica zmagał się w sobotę z nadsterownością | |
Robert Kubica zmagał się w sobotę z nadsterownością bolidu, która niespodziewanie pojawiła się po powrocie do ustawień wykorzystywanych w trakcie pierwszego piątkowego treningu.
Polak zakończył Q1 na ostatnim miejscu, ale wyruszy do wyścigu z dziewiętnastego pola, ze względu na karę za wymianę skrzyni biegów, nałożoną na jego zespołowego partnera – Gerorge'a Russella.
Komentując swój występ w czasówce, kierowca Williamsa powiedział: „Pierwszy przejazd służył wyczuciu, bo brakowało mi kilometrów z trzeciego treningu. Drugi był w praktyce pierwszym ze świeżymi oponami. Był względnie dobry, niczym się nie wyróżniał od – powiedzmy – typowych ograniczeń”.
„W ostatnich zakrętach zostałem dość mocno spowolniony przez bolidy Ferrari. Później był trzeci przejazd, na którym straciłem kontrolę nad bolidem na dojeździe do czwartego zakrętu”.
Po wczorajszych zajęciach Polak wyrażał zadowolenie z przebiegu porannych jazd a jednocześnie narzekał na to, jak przebiegały popołudniowe przygotowania. Ze względu na rosnącą podsterowność Polak podjął wspólnie ze swoim zespołem decyzję o powrocie do ustawień z FP1. Okazało się jednak, że doprowadziły one do niekontrolowanego wzrostu nadsterowności, która utrudniła płynną jazdę.
„W pierwszym treningu odczucia były dobre. W drugim treningu testowaliśmy różne rzeczy, ale zacząłem odczuwać rosnącą podsterowność, więc wróciliśmy do ustawień z FP1”.
„Ogólnie bolid stał się bardzo nadsterowny. Nie spodziewaliśmy się tego. Próbowaliśmy zmieniać ustawienia i balans aerodynamiczny. Sądziłem, że nam to pomoże, ale nie pomogło, przynajmniej nie w wystarczającym stopniu” – wyjaśniał krakowianin podczas spotkania z dziennikarzami.
„Od dzisiejszego poranka odczucia i konsekwencja tempa nie były już jednak takie same. Jeśli wprowadzimy poprawkę na czas z pierwszego treningu, wynikającą z dużo gorszych warunków, jakie panowały wtedy na torze, to po pięciu okrążeniach uzyskałem tam lepszy czas niż dzisiaj w kwalifikacjach”.
Polak był dopytywany o różnice w zachowaniu bolidów, na jakie zwracał uwagę w trakcie poprzednich wyścigowych weekendów. „Jeśli chodzi o nowe podwozie, to nie poczułem żadnej różnicy. Nigdy nie mówiłem zresztą, że problem tkwi w podwoziu, nigdy nie sądziliśmy że tak jest”.
W kontekście problemów z hamulcami, Kubica potwierdził: „Optymalizacje i rozwiązania w zakresie hamulców, które tu ze sobą przywieźliśmy częściowo spisują się jak należy, częściowo nie”.
Reprezentant brytyjskiej stajni potwierdził, że w wyścigu nie będzie oceniał rozwiązań testowych, przygotowanych na ten weekend przez Williamsa. Niektóre z nich znajdą się w bolidzie Russella.
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|