|
|
|
|
|
|
Gran Premio de España Pirelli 2014 | 11 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:27,023 | - | - | 17 |
2. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:27,891 | 0,868 | 0,868 | 26 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:27,973 | 0,950 | 0,082 | 21 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:28,128 | 1,105 | 0,155 | 23 |
5. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:28,168 | 1,145 | 0,040 | 9 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:28,337 | 1,314 | 0,169 | 19 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:28,423 | 1,400 | 0,086 | 27 |
8. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:28,744 | 1,721 | 0,321 | 34 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:28,779 | 1,756 | 0,035 | 18 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:28,791 | 1,768 | 0,012 | 13 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:28,792 | 1,769 | 0,001 | 24 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:28,828 | 1,805 | 0,036 | 17 |
13. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:28,859 | 1,836 | 0,031 | 24 |
14. | 40 | Felipe Nasr | Williams FW36 | | 1:29,272 | 2,249 | 0,413 | 15 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:29,688 | 2,665 | 0,416 | 16 |
16. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:29,820 | 2,797 | 0,132 | 22 |
17. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:29,944 | 2,921 | 0,124 | 21 |
18. | 36 | Giedo van der Garde | Sauber C33 | | 1:30,440 | 3,417 | 0,496 | 22 |
19. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:30,748 | 3,725 | 0,308 | 19 |
20. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:30,942 | 3,919 | 0,194 | 4 |
21. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:30,997 | 3,974 | 0,055 | 22 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:31,421 | 4,398 | 0,424 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,115 |
|
|
Hiszpania przywitała wszystkich kierowców oraz fanów Formuły 1 idealną słoneczną pogodą i przy takich warunkach rozpoczął się pierwszy trening na torze Catalunya. Zawodnicy tradycyjnie rozpoczęli przygotowania od okrążeń instalacyjnych, jednak jak to w pierwszej europejskiej rundzie bywa, zespoły nie szczędziły farby w celu sprawdzenia aerodynamiki bolidów.
Wyjątkowo jednak rozpoczął się ten trening dla naszego portalu, gdyż rundę w Hiszpanii będziemy dla was relacjonować prosto z toru, więc możecie się spodziewać ciekawych materiałów na naszym profilu Facebookowym, jak i oczywiście na stronie.
Tymczasem na torze po kółkach instalacyjnych zapanowała cisza, którą przerwał Kevin Magnussen i Pastor Maldonado. Dołączyli do nich również inni kierowcy, by zaliczyć kilka okrążeń pierwszego konkretnego przejazdu. Do śmiesznej sytuacji doszło w bolidzie Pereza, gdy lewe lusterko Meksykanina oderwało się, a kierowca miał przez to problemy ze skręcaniem, gdyż wpadło do kokpitu.
Na czele po kilku kółkach znalazł się Hamilton z czasem 1:28,028, jednak co istotniejsze, w szóstym zakręcie zakręcie zatrzymał się Sebastian Vettel po awarii jednostki napędowej.Sebastian do samego spakowania bolidu na lawetę pilnował tyłu samochodu z gaśnicą.
Po pierwszych przejazdach Mercedes wciąż utrzymywał sporą przewagę, 0,7 sekundy nad resztą stawki. Dalej plasował się Ricciardo, Alonso i Button. Na kolejnym przejeździe McLaren Anglika wskoczył na drugą lokatę, ze stratą zaledwie 0,014 sekundy. Po początkowych problemach na torze pojawił się również Ericsson, mimo wcześniejszego komunikatu o kłopotach z oprogramowaniem jednostki napędowej Renault.
Button na kolejnych kółkach poprawił swój czas i wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:27,891. Przygodę w pierwszym zakręcie zaliczył Giedo van der Garde, ze względu na awarię hamulców wypadł w żwir, jednak nie otarł się o ścianę z opon. Zawodnicy skupili się na kręceniu kolejnych kółek, tymczasem Hamilton dopiero na 11 minut przed końcem sesji i po kilku kółkach wskoczył ponownie na czoło stawki z przewagą 0,782 sekundy, którą powiększył do 0,868 sekundy
Do końca treningu nikt już nie pobił wyniku Anglika, a jego partner, Nico Rosberg pozostał w garażu, nie zaliczając drugiego przejazdu. Mimo to walka za Mercedesami będzie niezwykle zacięta, gdyż ekipy notowały bardzo zbliżone czasy. Najbardziej aktywnym zawodnikiem był Pastor Maldonado, zaliczając 34 okrążenia.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|