|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2011 | 11 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:23,865 | - | - | 18 |
2. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:24,786 | 0,921 | 0,921 | 19 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:25,231 | 1,366 | 0,445 | 25 |
4. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:25,459 | 1,594 | 0,228 | 24 |
5. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:26,550 | 2,685 | 1,091 | 23 |
6. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:26,625 | 2,760 | 0,075 | 20 |
7. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:26,647 | 2,782 | 0,022 | 20 |
8. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:26,676 | 2,811 | 0,029 | 24 |
9. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:26,694 | 2,829 | 0,018 | 28 |
10. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:26,696 | 2,831 | 0,002 | 15 |
11. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:26,699 | 2,834 | 0,003 | 21 |
12. | 15 | Nico Hulkenberg | Force India VJM04 | | 1:26,826 | 2,961 | 0,127 | 21 |
13. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:26,836 | 2,971 | 0,010 | 25 |
14. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:26,996 | 3,131 | 0,160 | 29 |
15. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:27,365 | 3,500 | 0,369 | 25 |
16. | 9 | Bruno Senna | Renault R31 | | 1:27,385 | 3,520 | 0,020 | 23 |
17. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:27,433 | 3,568 | 0,048 | 25 |
18. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:27,492 | 3,627 | 0,059 | 24 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:29,539 | 5,674 | 2,047 | 10 |
20. | 21 | Karun Chandhok | Lotus T128 | | 1:30,148 | 6,283 | 0,609 | 19 |
21. | 22 | Daniel Ricciardo | HRT F111 | | 1:30,609 | 6,744 | 0,461 | 27 |
22. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | 1:30,619 | 6,754 | 0,010 | 24 |
23. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:31,052 | 7,187 | 0,433 | 12 |
24. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:31,899 | 8,034 | 0,847 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:29,736 |
|
|
Najszybszym kierowcą pierwszego treningu przed Grand Prix Włoch był Lewis Hamilton, który swe najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:23,865. Drugi był jego kolega z zespołu – Jenson Button, a na trzeciej pozycji uplasował się Sebastian Vettel z ponad sekundą straty.
Po pochmurnym i deszczowym weekendzie w Belgii, przyszedł czas na weekend we Włoszech, który rozpoczął się przy pięknej, słonecznej pogodzie. Pierwszą sesję treningową kierowcy rozpoczęli w typowy sposób – od wykonania jedno lub dwuokrążeniowych przejazdów instalacyjnych, po czym powrócili do swych garaży, gdzie mechanicy zabrali się za sprawdzanie bolidów.
Pewna rzecz przykuła dziś rano uwagę wielu osób – tylne skrzydło McLarena, które było zaprojektowane tak, by generowało większy docisk, niż skrzydła rywali. Odbiło się to wyraźnie na prędkościach maksymalnych osiąganych przez kierowców zespołu z Woking, jednak zapewniało to pewną przewagę w krętych sektorach toru.
Jerome d'Ambrosio był pierwszym kierowcą, który ustanowił czas dzisiejszego poranka – 1:43,577. Ruch na torze był w tym czasie wciąż niewielki, a pozostali kierowcy wykonywali kolejne okrążenia instalacyjne. Tak sprawy się miały przez pierwsze pół godziny sesji, do momentu, gdy pierwsi kierowcy rozpoczęli dłuższe przejazdy.
Drobne problemy dopadły w tym czasie Karuna Chandhoka, w którego bolidzie nie zawsze reagowały przyciski na kierownicy, co praktycznie uniemożliwiało jazdę. Udało mu się jednak bezpiecznie dotrzeć do boksów, gdzie problem w krótkim czasie został rozwiązany.
Na półmetku sesji najszybszym kierowcą był Sebastian Vettel, który z czasem 1:25,914, wyprzedzał na czele Marka Webbera i Jaime Alguersuariego, który to kilka minut wcześniej zaliczył wypad na pobocze, po tym, jak na dohamowaniu do Curva del Vialone najechał na białą linię i stracił przyczepność tylnej osi. Hiszpan zdołał powrócić na tor i kontynuować jazdę. Wkrótce tempo zaczęli jednak dyktować kierowcy McLarena. Na czoło wysunął się Lewis Hamilton z czasem 1:24,512, na drugie miejsce wskoczył jego kolega z zespołu Jenson Button.
Pech nie opuszczał dziś kierowców Teamu Lotus – po problemach Karuna Chandhoka, teraz przyszedł czas na Heikki Kovalainena, w którego bolidzie wystąpiły problemy ze skrzynią biegów i zatrzymał się on na poboczu między zakrętami Lesmo, na pół godziny przed końcem treningu. W tym czasie na poboczu wylądował też Michael Schumacher, który przeliczył się nieco w zakręcie Parabolica. Kierowca Mercedesa nie zakopał się, lecz po tej przygodzie szybko powrócił do boksów.
W kolejnych minutach ruch na torze stawał się coraz mniejszy, a kierowcy którzy byli jeszcze na torze wykonywali dłuższe przejazdy z większą ilością paliwa. W międzyczasie sesja skończyła się dla Jerome d'Ambrosio, w którego bolidzie silnik odmówił posłuszeństwa na końcu prostej startowej. Belg mimo wszystko zdołał pokonać więcej okrążeń niż drugi z kierowców zespołu Virgin – Timo Glock, który większą część treningu spędził w boksach.
W końcówce sesji większość kierowców raz jeszcze pojawiła się na torze by wykonać jeszcze kilka pomiarowych okrążeń. W tym czasie właśnie najlepszy czas sesji (1:23,865) ustanowił Lewis Hamilton, a na drugą pozycję powrócił Jenson Button (+0,9s), przed Vettela (+1,4s) i Webbera (+1,6s). Pozostali kierowcy mieli już ponad dwie sekundy straty do najszybszego.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,8m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|