|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2018 | 16 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:38,699 | - | - | 35 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:38,710 | 0,011 | 0,011 | 20 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:39,221 | 0,522 | 0,511 | 28 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:39,309 | 0,610 | 0,088 | 33 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:39,368 | 0,669 | 0,059 | 33 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:40,274 | 1,575 | 0,906 | 36 |
7. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:40,384 | 1,685 | 0,110 | 33 |
8. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:40,459 | 1,760 | 0,075 | 31 |
9. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:40,633 | 1,934 | 0,174 | 12 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:40,668 | 1,969 | 0,035 | 35 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:40,774 | 2,075 | 0,106 | 30 |
12. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:40,812 | 2,113 | 0,038 | 37 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:40,870 | 2,171 | 0,058 | 33 |
14. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:41,062 | 2,363 | 0,192 | 37 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:41,154 | 2,455 | 0,092 | 32 |
16. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:41,164 | 2,465 | 0,010 | 32 |
17. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:41,542 | 2,843 | 0,378 | 38 |
18. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:41,615 | 2,916 | 0,073 | 36 |
19. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:42,141 | 3,442 | 0,526 | 17 |
20. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:42,181 | 3,482 | 0,040 | 36 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:45,608 |
|
| Embed from Getty Images
Kimi Raikkonen zakończył na czele tabeli nocny piątkowy trening przed GP Singapuru, uzyskując lepszy czas od Lewisa Hamiltona. Vettel stracił połowę zajęć po uszkodzeniu bolidu w wyniku kontaktu ze ścianą.
Wieczorne zajęcia stanowiły dla zespołów najlepszą okazję do przygotowania się do decydujących sesji wyścigowego weekendu: sobotnich kwalifikacji i niedzielnego wyścigu. Sebastian Vettel nie marnował czasu i po kilku minutach uzyskał pierwszy czas okrążenia: 1:42,520s. Niemiec rozpoczął pracę na torze korzystając z ultramiękkich opon. Niedługo po tym kamery uchwyciły jak za bolidem Maxa Verstappena unosi się kłąb białego dymu. Nie był to jednak powód do obaw – Holender nie zjechał do garażu, a chwilę później uzyskał czas 1:41,143s. Wkrótce jednak na pierwszą pozycję powrócił Vettel (1:40,922s).
Lewis Hamilton rozpoczął realizację programu od przestrzelenia czternastego zakrętu po zblokowaniu kół. Sytuacja była o tyle niebezpieczna, że Brytyjczyk stracił panowanie nad bolidem jadąc tuż za Vettelem. Brytyjczyk uratował się z dość nieprzyjemnej sytuacji, ale musiał wrócić do alei serwisowej po nowy komplet ogumienia. W międzyczasie na pozycji numer jeden zameldował się Kimi Raikkonen z rezultatem na poziomie 1:40,510s. Na siódmym miejscu znajdował się Fernando Alonso, który na miękkiej mieszance uzyskał czas gorszy o 1,8s od lidera tabeli.
Red Bull ściągnął Verstappena do garażu na kontrolę bolidu w związku z zaobserwowanym dymem. Mechanicy próbowali ustalić, czy jego źródłem jest ewentualny wyciek. Tymczasem kierowcy Mercedes otrzymali po raz pierwszy w trakcie tego weekendu możliwość skorzystania z hipermiękkich opon.
Bottas popełnił błąd w końcowej sekcji toru, ale pomimo tego awansował na pierwsze miejsce z wynikiem 1:39,368s, będącym o nieco ponad 0,1s lepszym od wyniku, jaki w ubiegłym roku zapewnił Vettelowi zdobycie pole position. Jeszcze lepsze kółko złożył Hamilton, który zameldował się na czele z osiągnięciem 1:38,7s. Tuż po tym przed oboma kierowcami Mercedesa znalazł się Kimi Raikkonen (1:38,699s). Dwóch najszybszych kierowców FP2 dzieliło 0,011s.
Rozczarowującą symulację kwalifikacji zaliczył Daniel Ricciardo, który stracił do Raikkonena aż osiem dziesiętnych części sekundy. Verstappen powrócił do jazdy, ale także nie był w stanie wbić się do czołowej trójki. Kolejne okrążenia w wykonaniu reprezentantów zespołu z Milton Keynes przyniosły tylko nieznaczną poprawę. W połowie treningu, gdy coraz więcej zespołów zaczynało skupiać się na przygotowaniach do wyścigu, Vettel dość mocno uderzył prawnym tylnym kołem o ścianę i natychmiast skierował swój bolid do alei serwisowej. Prace nad bolidem czterokrotnego mistrza świata wydłużały się. Raikkonen był jednym kierowcą zbierającym dane z dłuższych przejazdów, które rozpoczął od stintu na "różowych" Pirelli PZero.
Po raz kolejny dawały o sobie znać ekstremalne warunki panujące w Singapurze. Z tylnych hamulców w bolidzie Strolla zaczęły wydobywać się płomienie. Kanadyjczyk został poinstruowany o konieczności zwolnienia i ostrożnego powrotu do alei serwisowej. Plasował się na przedostatnim miejscu. Lepszym czasem od niego legitymowali się kierowcy Toro Rosso. W środku tabeli przetasowani byli kierowcy zespołów pretendujących do walki o punkty: Haasa, Force India, McLarena i Saubera. Po raz kolejny z dobrej strony prezentowali się zawodnicy Renault: Carlos Sainz był szósty, a Nico Hulkenberg dziesiąty.
Sytuacja Vettela stawała się coraz bardziej skomplikowana. Prace związane z naprawą bolidu SF71H prowadzone były w powolnym tempie. Większość kierowców poświęcała ostatnie okrążenia na lepsze poznanie zachowania miękkich i ultramiękkich opon. Ze względu na wysoki stopień degradacji hipermiękka mieszanka nie będzie preferowanym ogumieniem wyścigowym. Jej użycia nie unikną jednak zawodnicy, którzy znajdą się w najlepszej dziesiątce kwalifikacji.
W samej końcówce FP2 Marcus Ericsson stracił panowanie nad swym bolidem i szczęśliwie nie uderzył o ścianę i jadącego tuż za nim Fernando Alonso, który musiał ratować się nagłym unikiem. Pierre Gasly przetestował wysokie krawężniki oddzielające wjazd do alei serwisowej od toru. Z kolei Verstappen zgłaszał z kolei dziwne zachowanie silnika. W odpowiedzi otrzymał polecenie zmiany mieszanki paliwowej.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Stan nawierzchni: sucha
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|