|
|
|
|
|
|
Gran Premio De La Ciudad De México 2021 | 7 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,741 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:17,301 | - | - | 28 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:17,725 | 0,424 | 0,424 | 31 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:17,810 | 0,509 | 0,085 | 26 |
4. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:17,871 | 0,570 | 0,061 | 26 |
5. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:18,318 | 1,017 | 0,447 | 29 |
6. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:18,429 | 1,128 | 0,111 | 29 |
7. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:18,605 | 1,304 | 0,176 | 28 |
8. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:18,644 | 1,343 | 0,039 | 31 |
9. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:18,681 | 1,380 | 0,037 | 32 |
10. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:18,732 | 1,431 | 0,051 | 27 |
11. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:18,841 | 1,540 | 0,109 | 25 |
12. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:18,979 | 1,678 | 0,138 | 27 |
13. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:19,227 | 1,926 | 0,248 | 31 |
14. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:19,431 | 2,130 | 0,204 | 37 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:19,521 | 2,220 | 0,090 | 7 |
16. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:19,620 | 2,319 | 0,099 | 30 |
17. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:19,730 | 2,429 | 0,110 | 36 |
18. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:20,820 | 3,519 | 1,090 | 17 |
19. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:21,581 | 4,280 | 0,761 | 28 |
20. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,712 |
|
|
Max Verstappen potwierdził konkurencyjną formę Red Bulla ustanawiając najlepszy czas w drugim piątkowym treningu przed Grand Prix Meksyku.
Wielu kierowców postanowiło wyjechać na tor od razu po zapaleniu się zielonego światła u końca alei serwisowej. Z tego względu w ostatnim sektorze utworzył się duży korek, utrudniający ostanie przygotowania do rozpoczęcia realizacji programu. „To szaleństwo” – skwitował Lewis Hamilton przez radio.
Po siedmiu minutach najlepszy czas należał do Maxa Verstappena, który na pośredniej mieszance wykręcił 1:18,818s a chwilę później zszedł do poziomu 1:18,2s.
W tym samym momencie jego rywal w walce o mistrzostwo świata nie był w stanie znaleźć wolnej przestrzeni, natrafiając na wolniejszych rywali. Kierowca Mercedesa korzystał dodatkowo z twardej mieszanki. Gdy w końcu Brytyjczyk ukończył szybkie kółko, był trzeci i tracił do zawodnika Red Bulla 0,5s.
Niedługo po tym rezultat Hamiltona został anulowany w związku z faktem, iż napotkał on na swojej drodze podwójne żółte flagi. Verstappen z kolei nie zwalniał, odnotowując kolejny rekord dnia – 1:17,920s. Honda zdawała się być w swoim żywiole – kierowcy AlphaTauri: Pierre Gasly i Yuki Tsunoda zajmowali odpowiednio trzecie i czwarte miejsce.
Po około 20 minutach George Russell został zmuszony do powrotu do garażu w związku z podejrzeniem usterki skrzyni biegów. Tymczasem Valtteri Bottas, jedyny kierowca z topowej stajni mający w swym bolidzie miękkie ogumienie, nadal nie był w stanie przebić wyniku Verstappena, tracąc do niego ponad jedną dziesiątą sekundy.
Gdy Verstappen i Hamilton wyjechali na przejazdy symulujące czasówkę, pierwszy z nich pokonał okrążenie toru braci Rodriguezów o pół sekundy szybciej. Porównując sektory Brytyjczyk odnotował największe straty w drugiej i trzeciej sekcji.
Nieco gorzej szybki przejazd poszedł Perezowi, który musiał zadowolić się czwartą lokatą, za Bottasem i wspomnianym wcześniej Hamiltonem. Wysoko utrzymywali się Gasly i Tsunoda. W ich towarzystwie ujrzeć można było także w klasyfikacji Sainza, Leclerca, Vettela i Alonso.
Przedwcześnie udział w sesji zakończyć musiał Daniel Ricciardo, u którego odkryto awarię skrzyni biegów. W efekcie Australijczyk stracił okazję do wykonania długich przejazdów, typowych dla końcówki popołudniowych zajęć.
Finałowa część FP2 obyła się bez znaczących incydentów. Żółte flagi pojawiły się przez chwilę w przedostatnim zakręcie, gdy Nicholas Latifi stracił kontrolę nad swym bolidem. Kanadyjczyk uniknął jednak kontaktu z barierami.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|