Force India (2016-2018) Pojedyncze testy z Mercedesem (2019)
Pierwsze zgłoszenie:
-
Ostatnie zgłoszenie:
-
Pierwsze zwycięstwo:
-
Ostatnie zwycięstwo:
-
Pierwsze pole position:
-
Ostatnie pole position:
-
•Kariera
2020 Zimą podejmuje się startów w azjatyckiej Formule 3, chcąc zdobyć dodatkowe punkty do superlicencji. Wygrywa jeden wyścig i zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji. Jego koncentracja dalej spoczywa na F2, tym razem reprezentując debiutujące w stawce HitechGP. Mając doświadczenie z poprzedniego roku, rywalizuje w ścisłej czołówce i wygrywa dwa wyścigi, co pozwala mu na zajęcie piątego miejsca w tabeli. Cechuje go jednak bardzo agresywna postawa i zgarnia jedenaście punktów karnych, ocierając się o zawieszenie na jedną rundę. Przed kolejnym sezonem zabezpiecza sobie awans do Formuły 1, podpisując kontrakt na starty w Haasie.
2019 Przechodzi z ART do Formuły 2 i notuje bardzo rozczarowujące mistrzostwa. Zdobywa zaledwie jedenaście punktów i zostaje sklasyfikowany na osiemnastym miejscu. Zapada w pamięci kibiców bezmyślnym manewrem z wyścigu w Rosji, kiedy zalicza kontakt z Aitkenem na poboczu drugiego zakrętu i w następstwie taranuje Matsushitę. W trakcie całego roku realizuje prywatny program testowy z Mercedesem za kierownicą samochodu z 2017 roku, natomiast w maju zostaje zaproszony przez mistrzów świata na oficjalną sesję w Barcelonie.
2018 Przechodzi do GP3 Series i zostaje kierowcą czołowego zespołu ART Grand Prix. Zalicza pierwszy tak udany sezon za kierownicą bolidu, walcząc o mistrzowski tytuł z Anthoine Hubertem. Ostatecznie jest wicemistrzem, przegrywając z Francuzem o 16 punktów. Po drodze tryumfuje w czterech wyścigach, zdobywa cztery miejsca na podium oraz jedno pole position. Wkracza też w ostatni rok współpracy z Force India, prowadząc samochód ekipy podczas zimowych testów, a także w oficjalnych sesjach w Hiszpanii i na Węgrzech.
2017 Pozostaje w Mistrzostwach Europy Formuły 3 i tym razem zostaje sklasyfikowany na dziesiątej pozycji z dorobkiem trzech miejsc na podium. Kontynuuje również współpracę z Force India, otrzymując do dyspozycji bolid Formuły 1 podczas oficjalnych testów na torach Hungaroring oraz Yas Marina.
2016 Zimą zostaje ogłoszony kierowcą rozwojowym Force India w Formule 1, które w lipcu udostępnia mu swój bolid podczas testów na torze Silverstone. Na co dzień jego koncentracja spoczywa na Mistrzostwach Europy Formuły 3. Sezon jest jednak wielkim rozczarowaniem i zajmuje dopiero dwudzieste miejsce. W dodatku otrzymuje zawieszenie na jeden wyścig za uderzenie w twarz Calluma Ilotta. Na pocieszenie pozostaje mu zwycięstwo w zmaganiach brytyjskiej F3, gdzie podjął się pojedynczego startu.
2015 Na początku roku wyjeżdża do Nowej Zelandii, podejmując się startów w Toyota Racing Series, gdzie w klasyfikacji jest osiemnasty. W kolejnych miesiącach przesiada się do bolidu Formuły Renault 2.0, rywalizując w północnoeuropejskim cyklu. W szesnastu wyścigach zdobywa jedno miejsce na podium i plasuje się w tabeli na dwunastym miejscu. Zalicza także pojedyncze występy w Eurocupie, lecz bez większych sukcesów.
2006-2014 Rozpoczyna przygodę z motorsportem w rodzinnej Moskwie, uczęszczając do szkółki kartingowej. Startuje również w zawodach, a w latach 2011-2014 przenosi się na arenę międzynarodową. W sezonie 2014 zostaje wicemistrzem świata CIK-FIA w kategorii KF. Pod koniec roku przesiada się do jednomiejscowego bolidu, wchodząc do stawki MRF Challenge na rundę w Katarze.