|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2018 | 8 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,769 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:29,817 | - | - | 32 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:29,828 | 0,011 | 0,011 | 37 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:30,380 | 0,563 | 0,552 | 31 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:30,472 | 0,655 | 0,092 | 32 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:30,745 | 0,928 | 0,273 | 32 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:30,751 | 0,934 | 0,006 | 31 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:31,220 | 1,403 | 0,469 | 34 |
8. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:31,232 | 1,415 | 0,012 | 38 |
9. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:31,282 | 1,465 | 0,050 | 29 |
10. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:31,422 | 1,605 | 0,140 | 35 |
11. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:31,591 | 1,774 | 0,169 | 33 |
12. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:31,601 | 1,784 | 0,010 | 34 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:31,809 | 1,992 | 0,208 | 31 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:31,868 | 2,051 | 0,059 | 34 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:31,969 | 2,152 | 0,101 | 35 |
16. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:32,372 | 2,555 | 0,403 | 37 |
17. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:32,382 | 2,565 | 0,010 | 30 |
18. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:32,474 | 2,657 | 0,092 | 37 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:32,733 | 2,916 | 0,259 | 32 |
20. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:32,908 | 3,091 | 0,175 | 38 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:36,104 |
|
|
Drugi trening jak to od kilku lat bywa, odbywał się już po zmroku. W tak rozgrywanym weekendzie Grand Prix właśnie ten czas jest najbardziej istotny, gdyż w takich warunkach będą rozgrywały się zarówno kwalifikacje, jak i wyścig.
Miało to swoje odzwierciedlenie w aktywności na torze. Zespoły ochoczo zabrały się do pracy a po pierwszych kółkach na czele tabeli meldował się Raikkonen z wynikiem 1:30,689. Czas został wykręcony na miękkiej mieszance, ale w użyciu mieliśmy również pośrednią, która w ten weekend stanowi najtwardszy wybór. Mieliśmy też dość wcześnie pierwszą większą przygodę, gdy na torze obrócił się Ericsson, jednak nie zakopał się w żwirowej pułapce.
Sytuacja w czeli tabeli nieco się zmieniła, gdy na torze pojawił się Bottas na miękkiej mieszance. Fin wskoczył na pierwsze miejsce, ale pokonał go szybko Vettel, niemal przełamując granicę 1:30. W tym momencie czołowa szóstka, choć nieco wymieszana, należała już do czołowych trzech ekip.
Po 25 minutach treningu na torze nastała względna cisza, a na trasie pozostawali tylko zawodnicy Ferrari. Dało to Raikkonenowi awans na pierwsze miejsce z wynikiem 1:29,817, przy okazji zaznaczając, że był to czas uzyskany na super-miękkich oponach.
Reszta stawki również postanowiła sprawdzić tempo kwalifikacyjne i oczywiście wszystkie oczy były zwrócone w stronę Mercedesa, ale zarówno Hamilton, jak i Bottas nie potrafili złapać odpowiedniego tempa, jak również mieli pecha z maruderami na torze. Tuż za Kimiego wskoczył Vettel, tracąc 0,011 sekundy, a ponownie dobrym wynikiem popisał się Gasly, który wskoczył na siódme miejsce.
Ostatnim zawodnikiem czołówki na supermiękkich oponach był Max Verstappen. Kierowca Red Bulla uplasował się na piątym miejscu, tracąc do lidera 0,9 sekundy. Był to też ostatni szybki przejazd w tej sesji.
Druga połowa treningu to tradycyjne przejazdy symulujące wyścig. Tłok na torze w dalszym ciągu był znaczy, ale nie miało to już takiego znaczenia. Wszystkie opony były w użyciu, więc każda z ekip w ten sposób przedłużała sobie testy, sprawdzając każdą możliwą mieszankę. Zdecydowanym akcentem na plus tej sesji na pewno była obecność Hondy w czołowej dziesiątce, choć należy pamiętać, że w tej jednostce zamontowano już drugie składniki z trzech dostępnych na sezon.
Pod koniec sesji do problemu doszło w samochodzie Kimiego Raikkonena, więc dla Fina będzie to w połowie dobra sesja, choć chodziło o niedokręcone koło, a nie poważniejszą awarię.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|