|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2018 | 27 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,178 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:11,841 | - | - | 32 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:12,035 | 0,194 | 0,194 | 40 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:12,035 | 0,194 | 0,000 | 41 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:12,536 | 0,695 | 0,501 | 33 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:12,543 | 0,702 | 0,007 | 35 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:12,642 | 0,801 | 0,099 | 37 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:13,047 | 1,206 | 0,405 | 29 |
8. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:13,077 | 1,236 | 0,030 | 39 |
9. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:13,115 | 1,274 | 0,038 | 41 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:13,200 | 1,359 | 0,085 | 33 |
11. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:13,222 | 1,381 | 0,022 | 46 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:13,370 | 1,529 | 0,148 | 38 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:13,382 | 1,541 | 0,012 | 46 |
14. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:13,410 | 1,569 | 0,028 | 32 |
15. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:13,547 | 1,706 | 0,137 | 43 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:13,572 | 1,731 | 0,025 | 40 |
17. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:13,575 | 1,734 | 0,003 | 44 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:13,763 | 1,922 | 0,188 | 36 |
19. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:14,011 | 2,170 | 0,248 | 33 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:14,173 | 2,332 | 0,162 | 45 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:16,870 |
|
|
Daniel Ricciardo z Red Bulla podtrzymał świetne tempo z pierwszego treningu i uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowych przygotowań do kwalifikacji i wyścigu o Grand Prix Monako.
Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył dziesięć minut po rozpoczęciu treningu Brandon Hartley z Toro Rosso, który zapisał przy swoim nazwisku 1:13,709s na hipermiękkiej mieszance. Niedługo później Sebastian Vettel awansował na pozycję lidera z wynikiem 1:13,250s. Pięć minut później na pierwsze szybkie kółka wyruszyli kierowcy Mercedesa. Hamilton i Bottas rozpoczęli jednak swoje przejazdy od rezultatów na poziomie 1m18s. Podobnie jak miało to miejsce przed południem największe oczekiwania dotyczyły zawodników Red Bulla. Verstappen nie zawiódł i dwadzieścia minut od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej objął prowadzenie w klasyfikacji sesji dzięki wynikowi 1:12,468s. Na kolejnej próbie Holender pojechał jeszcze szybciej: 1:12,267, by w końcu zejść na 1:12,071s.
O godzinie 15:25 sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag w związku z koniecznością naprawy nawierzchni pomiędzy zakrętami numer cztery i pięć. Problem stwarzała obluzowana pokrywa studzienki. Na miejscu pojawiły się ekipy porządkowe oraz dyrektor wyścigów z ramienia FIA – Charlie Whiting. Wieko zostało przyspawane, a sesja została wznowiona o 15:40.
Zespoły straciły piętnaście minut przygotowań – nie dziwiło więc, iż bez zbędnej zwłoki wysłały swych kierowców z powrotem na tor. W garażach pozostali jedynie Verstappen, Bottas oraz Hamilton. Hartley zgłosił swojemu zespołowi, iż bez większych konsekwencji otarł się o barierę w Ste Devote. Po pięciu minutach aleję serwisową opuścił Verstappen. Holender rozpoczął pomiarowe kółko od dwóch rekordów, ale w ostatnim sektorze trafił na wolniejsze bolidy i został zmuszony do porzucenia próby.
W powszechnym użyciu były hipermiękkie opony. Jedynym kierowcą, który na półmetku treningu zdecydował się na korzystanie z innego rodzaju ogumienia był Hamilton – w jego Mercedesie zamontowane były supermiękkie Pirelli PZero. W międzyczasie na drugą pozycję wskoczył Daniel Ricciardo. Australijczyk tracił jednak do Verstappena aż 0,599s. Bliżej godziny szesnastej duet Red Bulla rozdzielił Sebastian Vettel. Wkrótce po tym w nawrocie doszło do niegroźnego kontaktu pomiędzy Verstappenem i Romainem Grosjeanem. Holender chciał zostawić miejsce kierowcy Haasa, jednak ten źle ocenił swoją sytuację i delikatnie zahaczył o przednie skrzydło bolidu Red Bulla.
Jak pokazały kolejne minuty incydent w żaden sposób nie wpłynął na tempo 20-latka, który popisał się kolejnym rekordem: 1:12,035. Swój najlepszy wynik poprawił także Ricciardo. Kierowca z Perth zredukował stratę do zespołowego partnera do poziomu 0,3s. Gdy kierowcy rozpoczynali długie przejazdy przygotowujące zespoły do wyścigu, sytuacja McLarena stawała się coraz bardziej niepokojąca. Fernando Alonso zajmował dziewiętnaste miejsce, a Vandoorne dwudzieste. Wkrótce obaj kierowcy awansowali jednak na odpowiednio dziewiątą i ósmą lokatę, przed Carlosa Sainza. Tym razem najlepszym kierowcą spoza czołowej szóstki był Hulkenberg z wynikiem 1:13,047.
Gdy wydawało się, że w układzie tabeli nie dojdzie do żadnych zmian, Ricciardo popisał się fantastycznym wynikiem 1:11,841s ustanawiając nowy absolutny rekord toru w Monte Carlo. Najlepsi z reprezentantów Ferrari i Mercedesa: Vettel i Hamilton, tracili do pierwszego miejsca ponad pół sekundy. Na drugim biegunie znajdowały się ekipy Haasa i Williamsa, który kierowcy notowali czasy na poziomie Saubera.
Uśredniając tempo kierowców z dłuższych przejazdów Vettel notował czasy na poziomie 1:15,7s, Hamilton i Bottas 1:16s, Verstappen 1:16,2s. Jak zwykle nie wiadomo było jednak z jakich ustawień korzystają poszczególni zawodnicy, ani ile paliwa znajduje się w ich bolidach. W samej końcówce sesji Hamilton wyraźnie narzekał na swój bolid stwierdzając nawet, iż kontynuacja przejazdu jest niebezpieczna.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|