|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2018 | 8 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,769 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:29,868 | - | - | 15 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:30,393 | 0,525 | 0,525 | 8 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:30,452 | 0,584 | 0,059 | 8 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:30,691 | 0,823 | 0,239 | 14 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:30,719 | 0,851 | 0,028 | 8 |
6. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:30,781 | 0,913 | 0,062 | 16 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:31,144 | 1,276 | 0,363 | 11 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:31,200 | 1,332 | 0,056 | 12 |
9. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:31,438 | 1,570 | 0,238 | 18 |
10. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:31,445 | 1,577 | 0,007 | 13 |
11. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:31,460 | 1,592 | 0,015 | 18 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:31,513 | 1,645 | 0,053 | 14 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:31,554 | 1,686 | 0,041 | 17 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:31,564 | 1,696 | 0,010 | 14 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:31,737 | 1,869 | 0,173 | 14 |
16. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:31,859 | 1,991 | 0,122 | 17 |
17. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:31,860 | 1,992 | 0,001 | 14 |
18. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:32,047 | 2,179 | 0,187 | 19 |
19. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:32,463 | 2,595 | 0,416 | 11 |
20. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:32,865 | 2,997 | 0,402 | 12 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:36,159 |
|
|
Kimi Raikkonen z Ferrari wykręcił najlepszy czas okrążenia w trakcie sobotniego treningu przed Grand Prix Bahrajnu. Czołową trójkę tabeli uzupełnili Max Verstappen i Daniel Ricciardo.
Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Sebastian Vettel. Tym razem kierowcy nie spieszyli się przesadnie z pokonaniem okrążeń instalacyjnych – sesja była rozgrywana w ciepłych, popołudniowych warunkach, podczas gdy kwalifikacje i sam wyścig odbędą się wieczorem na chłodniejszej nawierzchni, zbliżonej stanem do tej z drugiego treningu.
Po czternastu minutach aż siedmiu kierowców nie miało na koncie ani jednego kółka – wśród nich znajdował się między innymi urzędujący mistrz świata, Lewis Hamilton. Nieco wcześniej obaj kierowcy McLarena zbierali informacje na temat ogumienia: Fernando Alonso korzystał z miękkich opon, a Stoffel Vandoorne – supermiękkich. Po ich zjeździe do garażu stajni z Woking nad Sakhir zapanowała jednak głucha cisza. Przerwał ją dopiero wyjazd na tor Carlosa Sainza, wślad za którym poszli reprezentanci Mercedesa i Ferrari.
Vettel nie zabawił jednak zbyt długo na torze. Z jego bolidu oderwał się fragment prawego deflektora. Niemiec zgłosił problem swojemu zespołowi i w wolnym tempie podążał do boksów. W międzyczasie kierowcy zaczęli osiągać pierwsze reprezentatywne rezultaty – na pierwszej pozycji plasował się Valtteri Bottas z wynikiem 1:30,781s. Drugi Hamilton tracił do Fina 0,2s, a trzeci Raikkonen – 0,4s. Pomiarowych okrążeń nadal nie mieli na swoim koncie zawodnicy Red Bulla: Daniel Ricciardo i Max Verstappen.
Akcji na torze było jak na lekarstwo – wielu kierowców miało problem z utrzymaniem się na torze, którego przyczepność obniżyła się po przelotnych opadach deszczu z ostatniej nocy. Wtedy to jednak z pit lane wyłoniły się dwa bolidy RB13, wyposażone nie w supermiękkie, a miękkie opony. Po pierwszym szybkim kółku Ricciardo wskoczył na czwarte miejsce, zaliczając szeroki wyjazd z ostatniego zakrętu. Wkrótce po tym Australijczyk został zepchnięty na piątą lokatę przez Verstappena (drugi czas i strata 0,143s do Bottasa).
Wkrótce nowym liderem klasyfikacji został Vettel z czasem 1:30,719s, który osiągnął swój nowy osobisty rekord na używanym komplecie "czerwonych" Pirelli PZero. Mocne tempo prezentował Haas – jadący na miękkiej mieszance Magnussen wskoczył na P7 tracąc do szóstego Ricciado tylko 0,2s. Zupełnie odmienne nastroje musiały panować w Williamsie. Na kwadrans przed końcem zajęć Siergiej Sirotkin i Lance Stroll zajmowali odpowiednio dziewiętnaste i dwudzieste miejsce.
W tym samym czasie tabeli przewodził już Raikkonen, który na nowym zestawie wykonanym z supermiękkego ogumienia urwał 0,851s z wyniku Vettela i wykręcił 1:29,869s. Hamilton nie zdołał odpowiedzieć na tempo Fina i uplasował się na piątym miejscu, rozdzielając duet Red Bulla. Ferrari nie mogło być jednak zupełnie zadowolone ze swojej sytuacji – kilka minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Vettel wysiał z kokpitu swojego SF71H, a mechanicy przystąpili do sprawdzania potencjalnej usterki jednostki napędowej.
Tuż przed końcem o mały włos nie doszło do kolizji pomiędzy wyjeżdżającym z boksów Raikkonenem i kończącym szybkie kółko Verstappenem. Dało ono Holendrowi duży postęp i awans na P2. Pozycję niżej ostatni sprawdzian przed czasówką zakończył Ricciardo, a przed Vettela awansował Hamilton.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|