F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Zandvoort.
Heineken Dutch Grand Prix 202327 sierpnia
Circuit Zandvoort
Długość toru: 4,252 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 306,144 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,885 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,097 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,892 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:21,631--18
2.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:22,0100,3790,37918
3.11Sergio PerezRed Bull RB191:22,6311,0000,62118
4.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:22,6341,0030,00314
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:22,7231,0920,08918
6.23Alexander Albon Williams FW451:22,7501,1190,02719
7.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:22,8921,2610,14220
8.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:22,9651,3340,07325
9.16Charles LeclercFerrari SF-231:23,0931,4620,12812
10.4Lando NorrisMcLaren MCL601:23,1581,5270,06524
11.10Pierre GaslyAlpine A5231:23,2101,5790,05215
12.55Carlos SainzFerrari SF-231:23,4381,8070,22817
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:23,5441,9130,10618
14.2Logan Sargeant Williams FW451:23,5701,9390,02620
15.27Nico HulkenbergHaas VF-231:23,6402,0090,07020
16.31Esteban OconAlpine A5231:23,8062,1750,16612
17.18Lance StrollAston Martin AMR231:24,0582,4270,25215
18.40Liam LawsonAlphaTauri AT041:26,3434,7122,28526
19.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:28,4826,8512,1399
20.20Kevin MagnussenHaas VF-23---1
107% najlepszego czasu: 1:27,345

Embed from Getty Images

Max Verstappen okazał się najszybszym kierowcą podczas deszczowego trzeciego treningu przed GP Holandii. W czołówce znaleźli się również George Russell i Sergio Perez.

Sobotnie zajęcia rozpoczęły się przy mokrej nawierzchni. Pomimo niekotrzystnych warunków, na tor szybko wyjechała dwójka kierowców. Pierwszym był bohater lokalnej publiczności – Max Verstappen – podczas gdy tym drugim był debiutant, Liam Lawson, który zastępował w AlphaTauri kontuzjowanego Daniela Ricciardo.

Verstappen jako pierwszy pokonał pomiarowe kółko, uzyskując na deszczowych oponach 1:27,514. Wkrótce dołączyli do nich kolejni kierowcy – Norris, Zhou, Piastri, Russell, czy też Perez, który zaliczył wyjazd poza tor w zakręcie numer 11. Verstappen natomiast popełnił błąd na wyjściu z trzeciego zakrętu, lecz zdołał opanować samochód.

Przyczepność toru była bardzo niska i – jak się okazało – nie trzeba było czekać na pierwsze wstrzymanie sesji. Kevin Magnussen, któremu jako jednemu z pierwszych kierowców założono opony przejściowe, obrócił swój samochód na wyjściu z trzeciego zakrętu, po czym uderzył w okalające tor bandy. Dla Duńczyka był to koniec udziału w sesji.

Jazdy zostały wznowione po pięciu minutach. Zespoły nie zamierzały próżnować i niemal od razu po zapaleniu się zielonych świateł na tor wyjechała większość stawki. Warunki wcale nie ulegały poprawie – wręcz przeciwnie. Choć jednak opady przybierały na sile, to większość kierowców korzystała z przejściowego ogumienia.

Nawet najlepsi mieli jednak problem, by utrzymać się na torze. Delikatny uślizg w 11. zakręcie zaliczył Max Verstappen, podczas gdy Charles Leclerc – chwilę po uzyskaniu najlepszego czasu pomiarowego kółka – wyjechał poza tor w pierwszym zakręcie i z największym trudem uniknął kontaktu z bandą. Wkrótce z pierwszego miejsca Monakijczyka zepchnęli Lando Norris i Max Verstappen. Holender był szybszy o ponad 1,5 sekundy od kierowcy McLarena.

Kolejnym kierowcą, który był zmuszony ściąć 11. zakręt był Pierre Gasly, który jednak bez problemu powrócił na tor i kontynuował jazdę. Kilka chwil później drugie wywieszenie czerwonej flagi spowodował z kolei Guanyu Zhou, który wypadł z toru na wyjściu z 13. zakrętu, po czym ugrzązł w żwirowej pułapce, kończąc swój udział w sesji.

Kierowcy powrócili na tor po około siedmiu minutach. Jako pierwsi wyjechali Sargeant, Lawson, Norris i Sainz. Ten ostatni zaliczył wkrótce identyczną przygodę w pierwszym zakręcie jak wcześniej jego zespołowy partner – Leclerc. Hiszpan także był w stanie uniknąć kontaktu z barierą i powrócił na tor. Na niespełna dwadzieścia minut przed końcem najlepszy czas uzyskał Norris, który wyprzedzał Verstappena o 0,111 sekundy.

Na chwilę Norrisa na pierwszym miejscu zmienił jego zespołowy kolega, Oscar Piastri, któremu jednak Brytyjczyk szybko się zrewanżował, obejmując prowadzenie z przewagą niespełna jednej dziesiątej sekundy. Chwilę później sesja została wstrzymana po raz trzeci, a sprawcą zamieszania był Liam Lawson, który obrócił swój samochód w 13. zakręcie. Szczęśliwie w przypadku kierowcy AlphaTauri obyło się bez większych uszkodzeń i po krótkiej chwili zdołał on ruszyć z miejsca i powrócić do alei serwisowej.

Na pięć minut przed końcem na torze obecni byli wszyscy kierowcy (oprócz Zhou i Magnussena), a w czołówce tabeli zaczęło dochodzić do licznych przetasowań. Najlepszy czas uzyskał Verstappen, który wyprzedził Norrisa o niemal sekundę. Na drugie miejsce awansował Russell, a na kolejnych miejscach plasowali się Piastri, Perez i Norris. Verstappen tymczasem dodatkowo podkręcił tempo, poprawiając się o kolejne 0,9 sekundy.

W ostatnich sekundach sesji do czołowej trójki wskoczył Perez, za którym znaleźli się Alonso, Hamilton, Albon i Piastri. Czołową dziesiątkę zamknęli Bottas, Leclerc i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17,9°C
Temperatura powietrza: 16,5°C
Prędkość wiatru: 2,7m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Mokro


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca