F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201125 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 309,316 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:46,081--15
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:46,1080,0270,02717
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:46,3450,2640,23714
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:46,3960,3150,05114
5.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:46,9360,8550,54020
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:47,8311,7500,89514
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:47,8371,7560,00612
8.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:48,7112,6300,87412
9.16Kamui KobayashiSauber C301:49,0572,9760,34615
10.14Adrian SutilForce India VJM041:49,3043,2230,24716
11.17Sergio PerezSauber C301:49,5833,5020,27917
12.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:49,6793,5980,09618
13.15Paul di RestaForce India VJM041:49,8163,7350,13718
14.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:49,8513,7700,03517
15.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:50,1894,1080,33815
16.10Witalij PietrowRenault R311:50,2294,1480,04015
17.9Bruno SennaRenault R311:50,5234,4420,29414
18.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:50,5474,4660,02417
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:52,5106,4291,96317
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:52,6976,6160,18719
21.22Daniel RicciardoHRT F1111:53,7287,6471,03117
22.21Jarno TrulliLotus T1281:53,8237,7420,09518
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:53,8297,7480,00616
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:55,2039,1221,37417
107% najlepszego czasu: 1:53,507

Najszybszym kierowcą ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do Grand Prix Singapuru okazał się Mark Webber z Red Bull Racing. Australijczyk pokonał swe najszybsze okrążenie w czasie 1:46,081 wyprzedzając nieznacznie Jensona Buttona z McLarena oraz swojego kolegę z zespołu – Sebastiana Vettela.

Tuż po tym, jak na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło, na tor, w celu wykonania okrążeń instalacyjnych, wyjechali wszyscy kierowcy, po czym powrócili oni do swych garaży. Jeśli chodzi zaś o wieści z padoku, to doniesienia mówią o tym, że kierowcy McLarena korzystają dziś z nowych tylnych skrzydeł, a zespół Lotus Renault zrezygnował z dalszego wykorzystania pakietu poprawek przywiezionego na GP Singapuru, ponieważ pojawiły się problemy z przegrzewaniem się wydechu.

Początek sesji nie obył się bez drobnych kłopotów dla Bruno Senny, który przestrzelił jeden z zakrętów i musiał zawracać na poboczu, by powrócić na tor. Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji na torze po raz drugi pojawił się Jerome d'Ambrosio, który był również pierwszym kierowcą, który zdecydował się na pomiarowe okrążenie. Przestrzeliwszy wcześniej ciasną szykanę w środkowym sektorze, zameldował się na mecie z czasem 2:01,917.

Na tor powracali kolejni kierowcy i już dziesięć minut później na czele plasował się Jenson Button z czasem 1:50,707. Wielu wykonywało w tym czasie dłuższe przejazdy i wszyscy korzystali przy tym z miękkich opon. W międzyczasie kolejnym kierowcom przytrafiały się również kolejne problemy – Witalij Pietrow przestrzelił pierwszy zakręt i pojechał szerokim łukiem po poboczu, Pastor Maldonado przyblokował Michaela Schumachera, a Lewis Hamilton i Felipe Massa przestrzelili ciasne zakręty i musieli zawracać na poboczach.

Kierowcy Ferrari i Red Bull Racing pojawili się na torze tuż przed półmetkiem sesji, gdy najszybszym kierowcą na torze był Jenson Button legitymujący się rezultatem 1:48,421. Wkrótce na prowadzenie wysunął się jednak Sebastian Vettel, który przejechał jedno ze swych pierwszych mierzonych okrążeń w czasie 1:47,313. Gonić go starał się Fernando Alonso, lecz bolid Ferrari nie prowadził się zbyt dobrze i Hiszpan niejednokrotnie pokonywał zakręty uślizgami, walcząc z nadsterownością.

Jako pierwsi na torze na oponach supermiękkich pojawili się dziś kierowcy Williamsa oraz Mercedes GP, co pozwoliło im przesunąć się ku górze tabeli. Michael Schumacher awansował nawet na drugie miejsce, jednak mimo wszystko tracił do Vettela, korzystającego dotychczas tylko z miękkich opon, ponad 0,7s. Pozostali kierowcy w tym czasie rozpoczęli w garażach przygotowania do ostatnich przejazdów w tej sesji i na kwadrans przed końcem na torze ruch zrobił się naprawdę niewielki.

Czołowi kierowcy powrócili na tor na mniej niż dziesięć minut przed końcem sesji – wszyscy na oponach supermiękkich. Jako pierwszy okrążenie pomiarowe przejechał Fernando Alonso, wskakując natychmiast na pierwsze miejsce z czasem 1:46,452. Hiszpanowi przytrafił się jednak drobny błąd w drugim sektorze, gdzie dotknął bandy tylnym prawym kołem. Wkrótce swoje pierwsze szybkie okrążenie podczas tego weekendu na supermiękkich oponach przejechał Jenson Button wyprzedzając natychmiast Alonso o 0,3s.

W końcówce najszybszy okazał się jednak Mark Webber, który nieznacznie poprawił czas Buttona i pozostał na czele już do samego końca. Wielu kierowców zdołało poprawić swe czasy pod sam koniec sesji. Wyraźnie poprawili się natomiast kierowcy Saubera oraz Toro Rosso, którzy przez większą część sesji zajmowali dwie ostatnie pozycje. Jedynym kierowcą, który nie zmieścił się w limicie 107% był Vitantonio Liuzzi, jednak Włoch korzystał jedynie z opon miękkich.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,7m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zykmaster, 24.09.2011 14:32[!]
Ciekawe czy któryś z czołowych zespołów w Q3 zdecyduje sie na przejazd na miękkiej mieszance... Supermiękka na starcie wyścigu przy obciążonych bolidach nie wytrzyma zbyt wiele widząc po tym jak szybko się zużywają przy mniej zatankowanych bolidach... Strategia jutro odegra bardzo dużą role, ale pewne też SC pomiesza szyki wszystkim i zapowiada się loteria.
Kamikadze2000, 24.09.2011 14:42[!]
@Zykmaster - ale za to później nie będzie trzeba jej zakładac. Myślę, że wszyscy w Q3 użyją jednak "czerwonej" mieszanki.
michal5, 24.09.2011 14:50[!]
to przeczytajcie
http://www.f1wm.p...p/news_id-23903.html
na supermiekkich pojada na ogół
marla, 24.09.2011 14:52[!]
To pewne, że wszyscy z czołówki pojadą na superslickach. Wyjazd na miękkich w Q3 IMO byłoby jak strzelenie sobie w stopę.
Zykmaster, 24.09.2011 15:11[!]
Tak tylko że przy lekkim bolidzie na końcu wyścigu założenie superslicków dałoby ogromną przewage na nagumowanym torze... Różnice w sekundach byłyby widoczne.. :-)
IceMan11, 24.09.2011 15:17[!]
Nie widzę sensu zakładać "żółtej gumy" na Q3. Jest to tor, w którym szanse na wyjazd SC są bardzo duże, więc zakładanie miękkiej na wyścig nie jest dobrym pomysłem. SC może wyjechać wszędzie, więc ci co zmienili szybciej mają w takiej sytuacji przewagę, a nawet jak wyjedzie SC to kierowcy z "czerwoną gumą" zjadą po świeże i ci z "żółtą" zostaną zrobieni w konia bo albo wymienią tak samo jak ci ze słabszą mieszanką, albo pojadą dalej na bardziej zużytych. Wychodzi na to samo. Oczywiście trafią się przypadki gdzie zmienią na żółte i akurat wyjedzie SC, ale to będą wyjątki mające farta.
Aeromis, 24.09.2011 15:17[!]
Już teraz można chyba wywnioskować, że zapowiada się piekielny wyścig z ogromną ilości zdublowanych, szykuje się sporo chaosu i nerwów, jeśli do tego dojdzie SC (tylko raz?) a może jakiś deszczyk to wyjdzie z tego... bajka jedyna w swoim rodzaju. Szykuje się nie nudny Singapur!
michal61, 24.09.2011 15:18[!]
nikogo nie urazajac oni najprawdopodobniej wiedza najlepiej co jest najlepsze ;) trzeba czekac do quala to sie przekonamy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca