|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2011 | 9 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:31,255 | - | - | 13 |
2. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:31,762 | 0,507 | 0,507 | 16 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:32,122 | 0,867 | 0,360 | 18 |
4. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:32,279 | 1,024 | 0,157 | 16 |
5. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:32,401 | 1,146 | 0,122 | 14 |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:32,429 | 1,174 | 0,028 | 16 |
7. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:32,725 | 1,470 | 0,296 | 19 |
8. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:32,878 | 1,623 | 0,153 | 17 |
9. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:33,058 | 1,803 | 0,180 | 15 |
10. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:33,424 | 2,169 | 0,366 | 14 |
11. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:33,469 | 2,214 | 0,045 | 18 |
12. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:33,545 | 2,290 | 0,076 | 18 |
13. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:33,818 | 2,563 | 0,273 | 17 |
14. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:33,836 | 2,581 | 0,018 | 21 |
15. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:33,990 | 2,735 | 0,154 | 16 |
16. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:34,321 | 3,066 | 0,331 | 21 |
17. | 9 | Bruno Senna | Renault R31 | | 1:35,389 | 4,134 | 1,068 | 5 |
18. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:35,651 | 4,396 | 0,262 | 18 |
19. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:36,327 | 5,072 | 0,676 | 16 |
20. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:36,912 | 5,657 | 0,585 | 14 |
21. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:37,938 | 6,683 | 1,026 | 17 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:38,011 | 6,756 | 0,073 | 16 |
23. | 22 | Daniel Ricciardo | HRT F111 | | 1:38,355 | 7,100 | 0,344 | 19 |
24. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | 1:41,097 | 9,842 | 2,742 | 8 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,643 |
|
|
Jenson Button ponownie wykręcił najlepszy czas w kolejnym treningu podczas tego weekendu. Dyktujący w piątek tempo Button był najszybszy od pierwszego okrążenia sesji, otwierając ją czasem 1:33,493, a później szybko poprawiając go na 1:33,044.
Taki stan rzeczy utrzymywał się do czasu, aż Mercedes zdecydował się jako pierwszy na założenie miękkiej mieszanki, gdy Nico Rosberg, a potem Schumacher wyszli na prowadzenie. Jednak gdy Button również założył miękkie opony, wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:31,255, pokonując Schumachera o niemal 1,5 sekundy.
Nikt z rywali Brytyjczyka nie mógł mu dorównać. Jego partner zespołowy, Lewis Hamilton ukończył sesję na drugiej pozycji z półsekundową stratą. Mistrz świata, Sebastian Vettel spisał się stosunkowo słabo, jak na jego standardy i był trzeci, o 0,8 sekundy wolniejszy od Buttona.
Fernando Alonso był najszybszy z kierowców Ferrari i uplasował się na czwartej lokacie, przed drugim Red Bullem i swoim partnerem, Felipe Massą. Mercedes spadł na siódmą i ósmą lokatę, a za nimi zameldował się Witalij Pietrow oraz Adrian Sutil.
Toro Rosso nie powtórzyło swojego mocnego tempa z piątku, a ich kierowcy ukończyli trzeci trening zaraz za czołową dziesiątką. Po wczorajszej serii problemów, Williams miał czystą sesję jednak zupełnie bez tempa. Pastor Maldonado i Rubens Barrichello zakończyli trening na odpowiednio 16 i 18 pozycji.
Sesja została przerwana na osiem minut z powodu czerwonej flagi, gdyż Bruno Senna rozbił się na wyjściu z zakrętu Spoon. Brazylijczyk wyjechał za szeroko podczas wychodzenia z zakrętu, obrócił się i uderzył w wewnętrzną barierę, niszcząc przednie lewe zawieszenie i odrywając koło, które jednak dzięki linom mocującym je do bolidu, nie odłączyło się.
Problemy Tonio Liuzziego okazały się mniej dramatyczne, spadek ciśnienia w hydraulice zmusił kierowcę HRT do zatrzymania się na torze.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho
Źródło: autosport.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|