F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201110 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:37,651--22
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:39,3161,6651,66516
3.7Michael SchumacherMercedes GP W021:39,7912,1400,47529
4.15Nico HulkenbergForce India VJM041:40,3772,7260,58623
5.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:40,4432,7920,06631
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:40,4532,8020,01022
7.9Nick HeidfeldRenault R311:40,5252,8740,0726
8.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:40,5812,9300,05621
9.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:40,6012,9500,02023
10.8Nico RosbergMercedes GP W021:40,6462,9950,04529
11.14Adrian SutilForce India VJM041:40,7343,0830,08821
12.18Daniel RicciardoToro Rosso STR61:40,7483,0970,01423
13.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:40,7703,1190,02224
14.16Kamui KobayashiSauber C301:40,8723,2210,10227
15.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:40,9273,2760,05516
16.21Jarno TrulliLotus T1281:41,6203,9690,69321
17.1Sebastian VettelRed Bull RB71:41,6273,9760,00718
18.17Sergio PerezSauber C301:41,6423,9910,01524
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:42,1544,5030,51218
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:42,5404,8890,38620
21.20Davide ValsecchiLotus T1281:44,0546,4031,51418
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:45,2287,5771,17420
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:46,2678,6161,03910
24.10Witalij PietrowRenault R311:47,93210,2811,6654
107% najlepszego czasu: 1:44,487

Najszybszym kierowcą pierwszego treningu na torze Sepang był Mark Webber. Australijczyk od pierwszego wyjazdu na tor osiągał bezkonkurencyjne rezultaty, by ostatecznie ukończyć sesję z 1,6s przewagi nad Hamiltonem i ponad dwiema sekundami przewagi nad Schumacherem.

Pierwsze dziesięć minut sesji upłynęło pod znakiem okrążeń instalacyjnych, które wykonali wszyscy kierowcy. Przed rozpoczęciem w garażach kontroli bolidów, niektórzy kierowcy wykonali jeszcze po jedno lub dwa dodatkowe okrążenia, między innymi uczynili to Trulli, Ricciardo oraz Alguersuari. Na torze pojawiły się również oba bolidy HRT.

Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Nico Hulkenberg, w czasie 1:44,557, by już na kolejnym poprawić się o ponad dwie sekundy i kontynuować przejazd. Wkrótce na tor zaczęli wyjeżdżać też inni kierowcy i rozpoczęły się przetasowania na czele, ponieważ progresja czasów była dość szybka. Weekend nie dla wszystkich rozpoczął się pomyślnie. 20 minut po rozpoczęciu sesji, na tor wyjechał Narain Karthikeyan, jednak Hindus dostał polecenie wyłączenia silnika i zatrzymał się w drugim sektorze, ponieważ spod pokrywy silnika wydobywały się kłęby białego dymu.

Po upływie 30 minut na prowadzeniu był Nick Heidfeld (1:40,525), jednak w bolidzie Niemca wkrótce awarii uległy hamulce, powodując zablokowanie się przedniego prawego koła. Problem pojawił się już w pierwszym zakręcie, co oznaczało, że kierowca Lotus Renault musiał pokonać niemal całe okrążenie z zablokowanym kołem, a to z kolei szybko zakończyło się przebiciem opony.

Niebo nad torem od samego początku było zachmurzone i wkrótce pojawiły się doniesienia o pierwszych kroplach deszczu. Nie przeszkodziło to jednak Markowi Weberowi w wyjściu na prowadzenie z czasem 1:39,870, który poprawiał na następnych okrążeniach. Australijczyk był najszybszym kierowcą na półmetku sesji, legitymując się czasem 1:38,952 z przewagą ponad 1,5s nad kolejnym kierowcą.

Pojedyncze szybkie okrążenie wykonał w tym czasie Lewis Hamilton, który wyjechał na tor na świeżym komplecie twardych opon, jednak nie był on w stanie dogonić Webbera, który bił wciąż rekordy sektorów, śrubując czas do poziomu 1:38,483. Wkrótce obaj zjechali do boksów, a na torze ruch był stosunkowo niewielki.

Warto zwrócić też uwagę na to, że bardzo długo na przejechanie mierzonego okrążenia nie decydowali się kierowcy Ferrari – Massa i Alonso, natomiast Pietrow z Lotus Renault w ciągu godziny wykonał zaledwie jedno okrążenie, a jak się okazało było to spowodowane problemami z układem hydraulicznym.

Sytuacja w czołówce długo nie ulegała zmianie – prowadził Webber (1:37,651) przed Hamiltonem (+0.8) i Maldonado (+2.0). Sporo natomiast działo się w garażach, gdzie do wyjazdu przygotowywano bolid Pietrowa i po raz kolejny udało się uruchomić silnik w bolidzie Karthikeyana. Bolid HRT wciąż wyrzucał z siebie kłęby białego dymu, a mechanicy nadal szukali przecieku oleju, ponieważ zespół przyznał, że z tym związany jest problem.

Na 16 minut przed końcem na pobocze wypadł Pietrow, w którego samochodzie doszło do awarii przedniego lewego hamulca lub zawieszenia. Na tor nie mógł też powrócić w tej sesji drugi z kierowców Lotus Renault – Nick Heidfeld, ponieważ prace nad hamulcami jego bolidu się przeciągały. Z innego powodu kierowcy Ferrari rozpoczęli szybkie przejazdy dopiero pod koniec sesji. Mianowicie wcześniej zespół zajmował się testami aerodynamiki starając się podjąć decyzję odnośnie wyboru przedniego i tylnego skrzydła. Na tor zdołał też powrócić Karthikeyan, w którego bolidzie zdołano ostatecznie rozwiązać problem.

W końcówce sesji kierowcy nie mieli już możliwości poprawy rezultatów ze względu na żółtą flagę w trzecim sektorze, która spowodowana była przez D'Ambrosio. W bolidzie kierowcy zespołu Virgin awarii uległo zawieszenie prawego przedniego koła podczas hamowania do ostatniego nawrotu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,0m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 08.04.2011 06:00[!]
I tak HRT nie ma 107%, oby się poprawili do jutra
pattryk1985, 08.04.2011 07:15[!]
nie wiem czy chłopaki z HRT dadza rade pewnie znow na starcie zobaczymy 22 a nie 24 bolidy
waldi21, 08.04.2011 07:28[!]
107% * 1,37.651= 1,47.287
Adam-mal1, 08.04.2011 07:38[!]
waldi21
jeszcze nie czas na przeliczanie
francorchamps, 08.04.2011 07:49[!]
Jak doliczymy jeszcze przewagę Vettela nad Weberem w granicach 0,3 - 0,4 sek, to wyjdzie że trzeci Lewis bedzie tracił do Niemca ok 2sek na okrążeniu....

Jak nic się nie zmieni to Sebastian ma dużą szansę na świętowanie MŚ już 24 lipca przed własną Publicznością!
damian27, 08.04.2011 08:04[!]
@waldi2 - nie wiem jak to policzyłeś ale z 1:37,651 107% to 1:44,487.

A co do treningu. Ciekawi mnie (podobna) awaria i Renault (Pietrov) i Virgin (D'Ambrosino)
I zarazem martwią problemy Renault, ale oby to poprawili
francorchamps, 08.04.2011 08:11[!]
Podłoga w McLarenie to bardzo ryzykowna konstrukcja.. Niezaplanowany wjazd na tarkę może się skończyć tragedią...
testauto, 08.04.2011 08:45[!]
Miażdżąca jest ta przewaga Webbera, ciekaw jestem tempa kwalifikacyjnego.
Smola, 08.04.2011 08:56[!]
Trzeba czekać do 2 treningu. Wtedy zaczyna się show.
mat_eyo, 08.04.2011 08:57[!]
HRT zrobiło 30 kółek, nie tak źle - liczę, że Liuzzi zakwalifikuje się do wyścigu.
Huckleberry, 08.04.2011 09:34[!]
@waldi21 - proszę cię, minuta ma 60 sekund, a nie 100 ....
General, 08.04.2011 10:09[!]
Podczas Q bedzie deszcz. Jezeli Q sie odbedzie to wyniki moga byc rozne, ale zmieszczenie sie HRT w 107% jest wtedy bardziej realniejsze niz na suchej nawierzchni.

Ciekawie bedzie podczas typowania GPM:)
jpslotus72, 08.04.2011 10:31[!]
Trulli powinien sobie wydrukować tę tabelkę złotą czcionką i oprawić w ramkę - jeśli się spojrzy, kogo ma za sobą... :)

Mechanicy Renault - wasz ruch.
mbwrobel, 08.04.2011 16:13[!]
@General - jeszcze bardziej realniejsze, niż bardziej realne? Zlituj się chłopie, od takiej pisowni mój monitor martwych pikseli dostaje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca