|
|
|
|
|
|
Eni Magyar Nagydíj 2012 | 29 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:21,550 | - | - | 27 |
2. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:21,643 | 0,093 | 0,093 | 17 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:21,671 | 0,121 | 0,028 | 29 |
4. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:21,876 | 0,326 | 0,205 | 21 |
5. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:21,884 | 0,334 | 0,008 | 13 |
6. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:21,955 | 0,405 | 0,071 | 20 |
7. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:22,110 | 0,560 | 0,155 | 24 |
8. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:22,136 | 0,586 | 0,026 | 15 |
9. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:22,191 | 0,641 | 0,055 | 20 |
10. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:22,233 | 0,683 | 0,042 | 24 |
11. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:22,381 | 0,831 | 0,148 | 21 |
12. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:22,387 | 0,837 | 0,006 | 20 |
13. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:22,492 | 0,942 | 0,105 | 26 |
14. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:22,530 | 0,980 | 0,038 | 25 |
15. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:22,597 | 1,047 | 0,067 | 23 |
16. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:22,716 | 1,166 | 0,119 | 24 |
17. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:22,868 | 1,318 | 0,152 | 30 |
18. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:22,931 | 1,381 | 0,063 | 30 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:24,036 | 2,486 | 1,105 | 20 |
20. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:24,547 | 2,997 | 0,511 | 17 |
21. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:25,224 | 3,674 | 0,677 | 22 |
22. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:25,497 | 3,947 | 0,273 | 21 |
23. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:26,785 | 5,235 | 1,288 | 20 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:26,898 | 5,348 | 0,113 | 26 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:27,259 |
|
|
W sobotni poranek większość ekip nie miała jeszcze na swoim koncie długich przejazdów symulujących tempo wyścigowe. Jednak biorąc pod uwagę ryzyko deszczu w czasie wyścigu, może to nie być tak istotne w ten weekend. Jednak na pewno istotne będą kwalifikacje, wiedząc jak trudno wyprzedza się na Hungaroringu.
Dlatego też nikt nie marnował czasu w tej godzinnej sesji treningowej i od razu kierowcy wyjechali na okrążenia instalacyjne. Pogoda ponownie nad torem pod Budapesztem była typowo letnia, z temperaturami na poziomie 28 stopni (powietrze) i 36 (tor). Goście pobliskiego parku wodnego nie mogli narzekać na aurę, cała F1 również.
Już po trzech minutach czas na swoim koncie posiadał Nico Rosberg, a po nim kolejni kierowcy. Wyniki jak przystało na początek sesji były bardzo dalekie od konkurencyjnych. Po niemrawym piątku, Red Bull chciał o sobie przypomnieć w ten słoneczny poranek. Po 10 minutach Mark Webber prowadził z czasem 1:23,241, który o niecałe dwie dziesiętne pobił Vettel. Red Bulle nie utrzymywały się na czele zbyt długo, ponieważ tempo nieco podkręcił Raikkonen i wykręcił 1:22,718.
Krótkie przejazdy na średniej mieszance sugerowały, że ekipy ciągle sprawdzają zmiany w ustawieniach, a do typowych symulacji kwalifikacji zabiorą się w późniejszej części sesji. 25 minut po rozpoczęciu treningu czasu nie ustanowili jedynie kierowcy Ferrari, tymczasem Hamilton wyjechał na kilka okrążeń i pobił czas Raikkonena o niemal pół sekundy.
Pierwszym na miękkich oponach był Vettel i od razu wykręcił najlepszy wynik na poziomie 1:21,671. Poprawił go Webber o 0,121s, który również podróżował na miękkiej mieszance. Red Bulle jednak były tylko o nieco ponad jedną dziesiętną szybsze od McLarena na średniej mieszance.
Red Bull był też pierwszą ekipą, która wyjechałą na dłuższy przejazd z większą ilością paliwa i wyglądało na to, że będą jednymi z niewielu, którzy to zrobią. 10 minut przed końcem również i Hamilton zdecydował się na założenie miękkich opon ale na pierwszym pomiarowym kółku popełnił kilka błędów i stracił do Webbera 0,093s.
Do końca sesji w czołówce nic się nie zmieniło, także Red Bull pozostał na czele i przypomniał wszystkim, że w dalszym ciągu posiada mocne tempo. Biorąc pod uwagę jak zbliżone są czasy, kwalifikacje będą naprawdę zacięte. Zapraszamy wiięc do śledzenia dalszej części weekendu z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|