F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201223 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 299,170 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:50,566--24
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:50,6150,0490,04915
3.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:51,4590,8930,84417
4.5Fernando AlonsoFerrari F20121:51,5250,9590,06620
5.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:51,5761,0100,05120
6.2Mark WebberRed Bull RB81:51,6551,0890,07919
7.12Nico HulkenbergForce India VJM051:51,6581,0920,00324
8.11Paul di RestaForce India VJM051:51,9431,3770,28521
9.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:52,2751,7090,33224
10.15Sergio PerezSauber C311:52,2961,7300,02119
11.19Bruno SennaWilliams FW341:52,6292,0630,33325
12.9Kimi RaikkonenLotus E201:52,7162,1500,08716
13.14Kamui KobayashiSauber C311:52,8392,2730,12323
14.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:52,9862,4200,14721
15.10Romain GrosjeanLotus E201:53,0282,4620,04220
16.6Felipe MassaFerrari F20121:53,0802,5140,05217
17.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:53,1892,6230,10925
18.8Nico RosbergMercedes F1 W031:53,2272,6610,03826
19.24Timo GlockMarussia MR011:54,9084,3421,68120
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:55,0914,5250,18316
21.25Charles PicMarussia MR011:55,3354,7690,24422
22.21Witalij PietrowCaterham CT011:55,7605,1940,42522
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:56,6566,0900,89621
24.23Ma Qing HuaHRT F1121:58,0537,4871,39720
107% najlepszego czasu: 1:58,306

GP Singapuru to od kilku lat jedna z pereł kalendarza F1. Pierwsze w historii nocne GP usytuowane w niezwykłym mieście, które z dumą zmierza do przejęcia statusu Monako, z pewnością na każdym robi wrażenie. Jednak bogactwo to nie jedyna wyjątkowość tego miejsca. To tutaj kierowcy nie przestawiają się na czas lokalny, żyjąc według europejskiego, by jak najlepiej przygotować się do wyścigu.

Pierwszy trening rozpoczął się po opadach deszczu, co zaowocowało wilgotną nawierzchnią w czasie zachodu słońca. Zaraz po zapaleniu się zielonego światła na torze pojawił się Perez, kierowcy Toro Rosso oraz Charles Pic. W użyciu, jak można było podejrzewać, znalazły się przejściowe opony.

GP Singapuru wymaga maksymalnego docisku od bolidów, przez co wiele ekip pojawiło się tutaj z nowymi skrzydłami, a farba fluorescencyjna widniała nawet na bolidzie HRT. Nowe przednie skrzydło testował również Caterham. Wyjątkowo ostrożny okazał się Mercedes, który testował swój nowy wydech w stylu McLarena na w pełni deszczowych oponach. Również Lewis Hamilton zdecydował się na okrążenie instalacyjne na deszczówkach.

Po serii okrążeń instalacyjnych kierowcy na kilka minut schowali się w garażach, licząc na szybkie przeschnięcie trasy, ale jak wiadomo asfalt w Singapurze nie należy do najszybciej schnących. Zawodnicy nieśmiało pojawiali się na torze, ciągle na przejściowych oponach. Pojawiła się również informacja o możliwych opadach przed końcem sesji, co z pewnością nie ułatwiło zadania zespołom.

Po 20 minutach treningu czasem okrążenia legitymował się jedynie Timo Glock, ale jego wynik 2:24,476 nie mówił niczego. Pierwszym kierowcą na miękkiej mieszance był Lewis Hamilton, ale nie zdecydował się na ustanowienie żadnego czasu okrążenia. Po 30 minutach na czele był Jean-Eric Vergne z wynikiem 2:04,866.

Kierowcy śmielej wyjechali na tor i zaczęli kręcić czasy. Po kolejnych kilku minutach na czele pojawił się Kobayashi, który wyruszył na miękkiej mieszance. Reszta kierowców na razie jeździła na przejściowej. Zawodnicy wykonywali różne programy, z różnym obciążeniem paliwem co uniemożliwiało jakiekolwiek porównywanie czasów, które znacząco się różniły między sobą. Na czele natomiast nastąpiła zmiana, gdy Rosberg pojechał szybciej od Japończyka i wykręcił 1:53,416.

Linia wyścigowa była już praktycznie całkowicie sucha, a deszczem w dalszym ciągu straszyły komunikaty. Zespoły wykorzystywały ten stan rzeczy i kręciły kolejne kółka. Tym razem na czoło wskoczył Maldonado z wynikiem 1:51,576, przed Hulkenbergiem i Hamiltonem. Lewis po kilku kolejnych kółkach pobił Vettela, który chwilę wcześniej wskoczył na pierwsze miejsce. Zawodnicy łapali rytm z każdym okrążeniem, co przekładało się na wyniki. Vettel nie zamierzał odpuścić i ponownie wskoczył na pierwszą lokatę wyprzedzając Hamiltona o 0,049s.

Małą przygodę zaliczył Pastor Maldonado, który musiał ratować się wyjazdem poza tor, jednak nie uszkodził bolidu i mógł wrócić na trasę. Kierowcy starali się coraz mocniej naciskać, co powodowało kolejne chwilowe żółte flagi, jednak szczęśliwie nikt nie zaliczył większego incydentu. Vettel pozostał na czele do końca sesji i razem z Hamiltonem zdecydowanie wyprzedzili resztę stawki. Zapowiadany deszcz ostatecznie nie pojawił się nad Marina Bay, co z pewnością było po myśli ekip.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciejas512, 21.09.2012 13:54[!]
Z tego treningu zresztą jak z wielu nie da się za wiele wywnioskować ale z tego to już w ogóle.

Forma Mercedesa to chyba największa zagadka.
Lukas, 21.09.2012 14:07[!]
Ten sam frazes od początku sezonu :) A wnioskować można, powrót RB do dobrego tempa (zapowiadany), dobrą formę McLarena ale bez dominacji (zapowiadano), Mocne Ferrari, które powalczy (również zapowiadano). Maldonado zawsze był szybki na torach ulicznych, potwierdza to tutaj. Czy na pewno jest aż tyle zagadek, czy powtarzamy coś, bo nie chce nam się analizować? :)
Simi, 21.09.2012 14:15[!]
No własnie. Ja na przykład jestem w stanie okreslić na pewno kilka spraw - RBR, McLaren i Ferrari są tu najmocniejsze, choć to RBR i McLaren przodują. Inna rzecz to dobra forma Maldonado (a przynajmniej w qualu - nigdy nie wiesz co on zrobi w wyscigu) i znów nie najlepsze osiągi Lotusa.
Aeromis, 21.09.2012 14:21[!]
Duża lekkość kierowców RBR w ustanawianiu czasów poniżej 1:52. VET - 5 razy, WEB - 3 i tylko HAM także trzy. Zaczęli mocno i pewnie zgodnie z przypuszczeniami.
Zespoły którzy przybyły z co większymi poprawkami słabiutko wypadły (Lotus, Mercedes, HRT...), czyli tradycyjnie nie wiemy nic i trzeba czekać.
Force India całkiem solidnie, w dodatku obaj kierowcy zeszli dwukrotnie poniżej 1:52, co nikomu poza "top 3" tej statystyki już się nie udało.
derwisz, 21.09.2012 14:25[!]
Cytat :
GP Singapuru wymaga maksymalnego docisku od bolidów, przez co wiele ekip pojawiło się tutaj z nowymi skrzydłami, a farba fluorescencyjna widniała nawet na bolidzie HRT.



Coś przeoczyłem? O co chodzi z tą farbą fluorescencyjną? Czy ktoś może mi to wyjaśnić?
Simi, 21.09.2012 14:25[!]
Jestem przekonany, że PP będzie należeć do Vettela (niestety). Zobaczymy co będzie dalej.
Lukas, 21.09.2012 14:31[!]
@derwisz stosowana od dawna a w ostatnich dwóch latach bardzo popularna w celu sprawdzania poprawności danych z tunelu aerodynamicznego :) Maluje się nią dany element bolidu, który sprawdzamy, a potem robimy fotki świecąc nań ultrafioletem.
michal132, 21.09.2012 14:33[!]
@derwisz

chodzi o to że zespoły sprawdzają nowe części a farba ta zawiera w sobie czujniki i dostarcza dane zespołowi a że HRT ma dziś nową podłogę to jest też u nich
Adakar, 21.09.2012 14:46[!]
czy ja przegapiłem jakiegoś newsa, że Valeri nie zasiądzie w bolidzie Senny w Singapurze ?

coś się zmieniło od czasu:
http://www.f1wm.p...p/news_id-25762.html
derwisz, 21.09.2012 14:48[!]
@michal132 Dzięki.
Lukas, 21.09.2012 14:48[!]
@Adakar nic, przeczytaj dokładnie tamtego newsa
Nitz, 21.09.2012 16:53[!]
@michal132

Możesz rozwinąć myśl o farbie zawierającej czujniki? Brzmi ciekawie.
No70, 22.09.2012 13:59[!]
Tu nie chodzi o żadne czujniki, a o cząsteczki farby układające się zgodnie z przepływającym po pomalowanym elemencie powietrzem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca