F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201223 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 299,170 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:48,340--27
2.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:48,6510,3110,31124
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:48,8960,5560,24526
4.2Mark WebberRed Bull RB81:48,9640,6240,06826
5.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:49,0860,7460,12228
6.11Paul di RestaForce India VJM051:49,3000,9600,21430
7.12Nico HulkenbergForce India VJM051:49,3390,9990,03932
8.8Nico RosbergMercedes F1 W031:49,7901,4500,45132
9.6Felipe MassaFerrari F20121:50,0391,6990,24928
10.10Romain GrosjeanLotus E201:50,1611,8210,12224
11.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:50,2631,9230,10223
12.9Kimi RaikkonenLotus E201:50,3452,0050,08224
13.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:50,6362,2960,29132
14.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:50,7912,4510,15526
15.15Sergio PerezSauber C311:51,1222,7820,33128
16.14Kamui KobayashiSauber C311:51,4503,1100,32821
17.19Bruno SennaWilliams FW341:51,4523,1120,00211
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:52,0093,6690,55731
19.24Timo GlockMarussia MR011:52,2183,8780,20929
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:52,5764,2360,35827
21.25Charles PicMarussia MR011:52,8634,5230,28727
22.21Witalij PietrowCaterham CT011:52,9364,5960,07326
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:54,4486,1081,51226
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:54,5146,1740,06630
107% najlepszego czasu: 1:55,924

O ile pierwszy trening podczas weekendu GP w tym sezonie traktowany jest głównie jako sesja testów mająca rozwiać wątpliwości co do poprawek i wstępnych ustawień, o tyle druga sesja traktowana jest jako typowe przygotowanie do wyścigu, gdzie możemy porównać osiągi na obu mieszankach opon, jak i przyjrzeć się długim przejazdom, które mają symulować wyścig.

Nie inaczej było tym razem. Zespoły od samego początku mocno wzięły się do roboty, korzystając z suchych warunków na torze. Po 15 minutach wszyscy mieli na swoim koncie czas okrążenia, a najszybszy był Hamilton z wynikiem 1:50,561. W czołówce ponownie widzieliśmy te same bolidy co w pierwszym treningu, jednak lepiej spisywały się Mercedesy, które rano jeździły z większą ilością paliwa, by sprawdzić działanie hamulców pod dużym obciążeniem.

Vettel ponownie wbił się na pierwsze miejsce z delikatną przewagą nad Hamiltonem (0,064s) co potwierdza słowa Anglika o bardzo ciasnej czołówce w czasie tego Grand Prix. Lewis niemal odpowiedział na wyzwanie Vettela, ale na swojej drodze napotkał jeden z bolidów HRT, przez co musiał odpuścić. Udało mu się to dopiero okrążenie później, gdy pojechał szybciej o 0,4s. Tym samym zakończyły się pierwsze przejazdy i praktycznie wszyscy zawodnicy schowali się w garażach.

Kolejny etap treningu to porównanie mieszanek i tym razem pierwszy na super-miękkiej pojawił się Senna. W jego ślady poszli oczywiście inni kierowcy, ale jak zwykle każdy czekał, aż zrobi to czołówka, by można poznać w miarę obiektywny wynik różnicy pomiędzy mieszankami. Jednak zanim to miało nastąpić Bruno Senna zaliczył mocniejszy kontakt z barierami, co wyeliminowało go z dalszej części treningu. Porządkowi próbowali usunąć bolid pod żółtymi flagami, ale okazało się to niemożliwe i trzeba było wywiesić czerwoną.

Sesja została wznowiona po kilku minutach i zawodnicy mieli przed sobą jeszcze 46 minut. Faworyci wyjechali na super-miękkiej mieszance i od razu nastąpiła znaczna poprawa czasów. Hamilton, który pojechał o sekundę szybciej od poprzedniego wyniku, zaliczył bardzo szeroki wyjazd w ostatnim zakręcie, więc można zakładać, iż jego czas mógłby być jeszcze lepszy.

To że można pojechać szybciej pokazał chwilę później Webber, pokonując wynik Hamiltona o 0,122s. Alonso wycisnął z bolidu jeszcze więcej i wyprzedził Webbera o niemal 0,07s. Jednak "walka" na czele nie kończyła się, kolejnym śmiałkiem był Button wykręcając 1:48,651 i znacznie bardziej wiarygodnie pokazując formę McLarena z pustym bakiem. Ostatnie słowo należało ponownie do Vettela, który przebił czas Buttona o 0,311s.

Tym sposobem mieliśmy już porównanie obu mieszanek i została już tyle ostatnia część treningu, przejazd z dużą ilością paliwa. Czasy z tego segmentu treningu zawsze są gratką dla kibiców lubujących się w analizie. Jak podawał inżynier Hamiltona, jego czasy oscylowały w tych kręconych przez Kimiego, aczkolwiek Fin zdecydowanie musi popracować jeszcze nad przejazdami kwalifikacyjnymi. Tymczasem Alonso powrócił do starego tylnego skrzydła i Ferrari praktycznie cały bolid pomalowało farbą, by sprawdzić działanie aerodynamiki.

Tempo Red Bulla wydawało się nieco słabsze choć bardziej stałe, aczkolwiek nie wiadomo z jaką ilością paliwa podróżowali, poza tym Webber dość wcześnie zjechał do boksu. Nie możemy zapominać również o Ferrari, które zapowiada walkę o zwycięstwo w ten weekend. Różnice w czołówce z pewnością są niewielkie, co zapowiada bardzo emocjonujący weekend, który może wiele namieszać w walce o tytuł mistrzowski. Zapraszamy do śledzenia kolejnych sesji wraz z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Simi, 22.09.2012 09:16[!]
@MPOWER
Dobra, nazywajcie to jak chcecie. Nie sądziłem, że aż tak waz oburzę ;)
W porządku, Fernando nie jest kierowcą o pół klasy wyżej, ale nie tylko jest najlepszym zawodnikiem tego sezonu - ogólnie jest najlepszym kierowcą w Formule 1. Jasne, nie powiem, że w zeszłym roku też powinien zdobyć tytuł, a Vettel dostał go za "ładny uśmiech". W tamtym sezonie, RBR był bezkonkurencyjny, a Ferrari było słabe, a to również część F1 - więc Seba zasłużył na tytuł. Generalnie - jestem zdania, że na mistrzostwo zasługuje ten, który zdobędzie najwięcej punktów, ale normalne (przynajmniej w moim mniemaniu) jest to, że są zawodnicy, którzy najbardziej imponują.
Może nie użyłem dobrego zwrotu - Fernando nie jest klasę wyżej, czy pół, ale w tym sezonie, w bolidzie, z którym nie zawsze jest różowo, po prostu wybija się ponad resztę.

@IceMan11
Jeszcze jedno. Odniosę się tu znów do tego cytatu:
Cytat :
Wystarczy napisać: RBR wraca do formy, Ferrari nadal odstaje, McLaren wciąż przoduje.
W twoim wykonaniu wygląda to tak.
RBR (niestety) wraca do formy, Ferrari jest słabsze, ale mają kierowcę z innej ligi, McLaren jest mocny, ale Lewis jest nieobliczalny i w sumie nic nie wiadomo i w sumie masło maślane, i w sumie...

Po pierwsze chyba czegoś nie rozumiesz - to jest forum. Tutaj wyrażam swoje zdanie, swoją opinię. To, że RBR wraca do formy, Ferrari nadal odstaje, a McLaren wciąż przoduje to jest suchy jak chleb bez masła fakt. A ja nie muszę tu pisać o rzeczach oczywistych - piszę to z mojego punktu widzenia i nie wiem dlaczego masz się do czego czepiać ;)
Inną sprawą jest to, że w powyższym cytacie po prostu piszesz, bo piszesz. Chcesz się do mnie dowalić, ponieważ (zgaduję) boli Cię to, że Alonso jest w tym roku najmocniejszy, czy że nie lubię Vettela? Nie wiem, to jakiś absurd, ale tyle wynika z Twojej wypowiedzi. Chcesz się do czegoś dowalić, to się dowalasz, ale nie wiesz za bardzo jak. To takie moje wrażenie ;)
Pzdr i emocji w qualu dziś! :)
katinka, 22.09.2012 10:28[!]
Walka tu jak na torze i takiej własnie życzę Wam i sobie w ten weekend na Marina Bay ;)
Co za ironia losu popatrzcie, tacy bezbłędni, idealni kierowcy jak Raikkonen i Alonso maja takich niesfornych Kibiców, a taki niedobry, niepokorny Hamilton takich spokojnych, grzeczniutkich, którzy i tak wiedzą swoje, hehe :P Pozdr :)
Simi, 22.09.2012 10:38[!]
@katinka
Ja jestem niesfornym kibicem? ;)
Poza tym - nie zapominaj o czarnym charakterku Fernando :)
MPOWER, 22.09.2012 11:05[!]
Cytat Simi :
Może nie użyłem dobrego zwrotu - Fernando nie jest klasę wyżej, czy pół, ale w tym sezonie, w bolidzie, z którym nie zawsze jest różowo, po prostu wybija się ponad resztę.

Teraz jest blisko O.K. :)

@marios76
Nie pchaj się między wódkę a zakąskę :P ;)
Simi, 22.09.2012 12:10[!]
@MPOWER
Blisko ok, tak? Śmieszne. Rozumiem, że mam się czuć jak uczeń w szkole? Nie, sory, to jest moje zdanie, które nie podlega niczyjej ocenie. ;)
MPOWER, 22.09.2012 12:50[!]
@Simi Haha, spokojnie :) Nie denerwuj się :P
Teraz widzisz, jak się tutaj czuję na tym forum user, który ma swoje zdanie i swoją opinię nie do końca zgodną z opinią innych :)
Pzdr!
Simi, 22.09.2012 13:24[!]
@MPOWER
Hmmm... właśnie widzę ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca