|
|
|
|
|
|
SingTel Singapore Grand Prix 2012 | 23 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:48,340 | - | - | 27 |
2. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:48,651 | 0,311 | 0,311 | 24 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:48,896 | 0,556 | 0,245 | 26 |
4. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:48,964 | 0,624 | 0,068 | 26 |
5. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:49,086 | 0,746 | 0,122 | 28 |
6. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:49,300 | 0,960 | 0,214 | 30 |
7. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:49,339 | 0,999 | 0,039 | 32 |
8. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:49,790 | 1,450 | 0,451 | 32 |
9. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:50,039 | 1,699 | 0,249 | 28 |
10. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:50,161 | 1,821 | 0,122 | 24 |
11. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:50,263 | 1,923 | 0,102 | 23 |
12. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:50,345 | 2,005 | 0,082 | 24 |
13. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:50,636 | 2,296 | 0,291 | 32 |
14. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:50,791 | 2,451 | 0,155 | 26 |
15. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:51,122 | 2,782 | 0,331 | 28 |
16. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:51,450 | 3,110 | 0,328 | 21 |
17. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:51,452 | 3,112 | 0,002 | 11 |
18. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:52,009 | 3,669 | 0,557 | 31 |
19. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:52,218 | 3,878 | 0,209 | 29 |
20. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:52,576 | 4,236 | 0,358 | 27 |
21. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:52,863 | 4,523 | 0,287 | 27 |
22. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:52,936 | 4,596 | 0,073 | 26 |
23. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:54,448 | 6,108 | 1,512 | 26 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:54,514 | 6,174 | 0,066 | 30 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:55,924 |
|
|
O ile pierwszy trening podczas weekendu GP w tym sezonie traktowany jest głównie jako sesja testów mająca rozwiać wątpliwości co do poprawek i wstępnych ustawień, o tyle druga sesja traktowana jest jako typowe przygotowanie do wyścigu, gdzie możemy porównać osiągi na obu mieszankach opon, jak i przyjrzeć się długim przejazdom, które mają symulować wyścig.
Nie inaczej było tym razem. Zespoły od samego początku mocno wzięły się do roboty, korzystając z suchych warunków na torze. Po 15 minutach wszyscy mieli na swoim koncie czas okrążenia, a najszybszy był Hamilton z wynikiem 1:50,561. W czołówce ponownie widzieliśmy te same bolidy co w pierwszym treningu, jednak lepiej spisywały się Mercedesy, które rano jeździły z większą ilością paliwa, by sprawdzić działanie hamulców pod dużym obciążeniem.
Vettel ponownie wbił się na pierwsze miejsce z delikatną przewagą nad Hamiltonem (0,064s) co potwierdza słowa Anglika o bardzo ciasnej czołówce w czasie tego Grand Prix. Lewis niemal odpowiedział na wyzwanie Vettela, ale na swojej drodze napotkał jeden z bolidów HRT, przez co musiał odpuścić. Udało mu się to dopiero okrążenie później, gdy pojechał szybciej o 0,4s. Tym samym zakończyły się pierwsze przejazdy i praktycznie wszyscy zawodnicy schowali się w garażach.
Kolejny etap treningu to porównanie mieszanek i tym razem pierwszy na super-miękkiej pojawił się Senna. W jego ślady poszli oczywiście inni kierowcy, ale jak zwykle każdy czekał, aż zrobi to czołówka, by można poznać w miarę obiektywny wynik różnicy pomiędzy mieszankami. Jednak zanim to miało nastąpić Bruno Senna zaliczył mocniejszy kontakt z barierami, co wyeliminowało go z dalszej części treningu. Porządkowi próbowali usunąć bolid pod żółtymi flagami, ale okazało się to niemożliwe i trzeba było wywiesić czerwoną.
Sesja została wznowiona po kilku minutach i zawodnicy mieli przed sobą jeszcze 46 minut. Faworyci wyjechali na super-miękkiej mieszance i od razu nastąpiła znaczna poprawa czasów. Hamilton, który pojechał o sekundę szybciej od poprzedniego wyniku, zaliczył bardzo szeroki wyjazd w ostatnim zakręcie, więc można zakładać, iż jego czas mógłby być jeszcze lepszy.
To że można pojechać szybciej pokazał chwilę później Webber, pokonując wynik Hamiltona o 0,122s. Alonso wycisnął z bolidu jeszcze więcej i wyprzedził Webbera o niemal 0,07s. Jednak "walka" na czele nie kończyła się, kolejnym śmiałkiem był Button wykręcając 1:48,651 i znacznie bardziej wiarygodnie pokazując formę McLarena z pustym bakiem. Ostatnie słowo należało ponownie do Vettela, który przebił czas Buttona o 0,311s.
Tym sposobem mieliśmy już porównanie obu mieszanek i została już tyle ostatnia część treningu, przejazd z dużą ilością paliwa. Czasy z tego segmentu treningu zawsze są gratką dla kibiców lubujących się w analizie. Jak podawał inżynier Hamiltona, jego czasy oscylowały w tych kręconych przez Kimiego, aczkolwiek Fin zdecydowanie musi popracować jeszcze nad przejazdami kwalifikacyjnymi. Tymczasem Alonso powrócił do starego tylnego skrzydła i Ferrari praktycznie cały bolid pomalowało farbą, by sprawdzić działanie aerodynamiki.
Tempo Red Bulla wydawało się nieco słabsze choć bardziej stałe, aczkolwiek nie wiadomo z jaką ilością paliwa podróżowali, poza tym Webber dość wcześnie zjechał do boksu. Nie możemy zapominać również o Ferrari, które zapowiada walkę o zwycięstwo w ten weekend. Różnice w czołówce z pewnością są niewielkie, co zapowiada bardzo emocjonujący weekend, który może wiele namieszać w walce o tytuł mistrzowski. Zapraszamy do śledzenia kolejnych sesji wraz z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|