|
|
|
|
|
|
SingTel Singapore Grand Prix 2012 | 23 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:47,947 | - | - | 15 |
2. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:48,272 | 0,325 | 0,325 | 15 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:48,623 | 0,676 | 0,351 | 11 |
4. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:48,859 | 0,912 | 0,236 | 16 |
5. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:48,865 | 0,918 | 0,006 | 17 |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:49,458 | 1,511 | 0,593 | 13 |
7. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:49,684 | 1,737 | 0,226 | 15 |
8. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:49,699 | 1,752 | 0,015 | 16 |
9. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:49,715 | 1,768 | 0,016 | 14 |
10. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:49,981 | 2,034 | 0,266 | 14 |
11. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:50,110 | 2,163 | 0,129 | 12 |
12. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:50,524 | 2,577 | 0,414 | 10 |
13. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:50,664 | 2,717 | 0,140 | 16 |
14. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:50,777 | 2,830 | 0,113 | 15 |
15. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:50,840 | 2,893 | 0,063 | 15 |
16. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:51,012 | 3,065 | 0,172 | 15 |
17. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:51,059 | 3,112 | 0,047 | 17 |
18. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:51,272 | 3,325 | 0,213 | 10 |
19. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:52,290 | 4,343 | 1,018 | 16 |
20. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:53,781 | 5,834 | 1,491 | 12 |
21. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:54,326 | 6,379 | 0,545 | 14 |
22. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:54,421 | 6,474 | 0,095 | 14 |
23. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:54,630 | 6,683 | 0,209 | 9 |
24. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:54,875 | 6,928 | 0,245 | 14 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:55,503 |
|
|
Sobotnia sesja treningowa jest świetnym sposobem na sprawdzenie możliwości bolidu podczas pojedynczego okrążenia – są to kluczowe zajęcia dla osiągnięcia dobrego rezultatu podczas czasówki, również w Singapurze.
Tradycyjnie, większość kierowców wyjechało jedynie na okrążenia instalacyjne, po czym schowali się w swoich garażach aby wprowadzić drobne korekty przed pierwszą serią okrążeń pomiarowych. Dość długo, w garażu przebywał Fernando Alonso, który jako ostatni postanowił wyjechać na tor.
Jako pierwszy na pomiarowe okrążenia wyjechał Japończyk – Kamui Kobayashi, a zaraz za nim aleję serwisową opuścił drugi z kierowców Saubera – Sergio Perez. 10 minut po starcie sesji, na torze pojawiła się spora grupa kierowców. Autorem pierwszego okrążenia pomiarowego został Kobayashi – 1:56.399 to rezultat daleki od ideałów i bardzo szybko został poprawiony przez Raikkonena.
Na początku sesji tor zdawał się być mało przyczepny, na co wskazywały czasy okrążeń, które były o kilka sekund wolniejsze od tych, uzyskiwanych w piątek. Ofiarą nienagumowanego toru stał się Sergio Perez, który zahaczył ścianę na wyjściu z osiemnastego zakrętu – w efekcie kontaktu musiał zjechać do boksu. Na torze długo nie oglądaliśmy bolidów Ferrari i Caterhama.
Po pierwszej serii okrążeń, na czele widniał duet McLarena – Lewis Hamilton przed Jensonem Buttonem. Brytyjska dwójka została przedzielona przez Marka Webbera, który na pierwszym wyjeździe okazał się być szybszy od Vettela – czas Niemca dawał czwartą lokatę. W sobotę, oba Red Bulle zostały wyposażone w nowe przednie skrzydło.
W połowie sesji, awarii uległ bolid Timo Glocka – kierowca Marusii zatrzymał się w zakręcie numer 20. Na bardzo szybkim okrążeniu był Sebastian Vettel, ale mistrz świata zmuszony był odpuścić w trzecim sektorze, gdzie powiewały żółte flagi -w efekcie tylko drugi czas. Gdy tylko żółte flagi zniknęły, Niemiec wskoczył na pierwszą lokatę, spychając na drugie miejsce Fernando Alonso.
20 minut przed końcem w ruch poszły supermiękkie opony – jako pierwszy użył ich Bruno Senna i w efekcie wykręcił czas słabszy jedynie od Vettela. 10 minut po Brazylijczyku, jako pierwszy w ten weekend barierę 1:48 złamał ubiegłoroczny zwycięzca – Vettel przejechał jedno okrążenie w 1:47.947, ustawiając bardzo wysoko poprzeczkę dla rywali.
W końcówce, na torze zrobiło się tłoczno, a w stawce doszło do wielu przetasowań w stawce. Za Vettelem uplasowali się Hamilton i Alonso. Jak na Grand Prix Singapuru, różnice czasowe są większe niż na pozostałych torach. W ostatnich minutach, na torze pojawiła się czerwona flaga po wypadku Pietrowa, który ostatecznie zatrzymał się na wjeździe do pitlane. Sesja zakończyła się pod czerwonymi flagami, w całkowitej ciszy.
b]Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|