F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Honda Japanese Grand Prix 20187 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:28,217--31
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:28,6780,4610,46130
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:29,0500,8330,37236
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:29,2571,0400,20732
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:29,4981,2810,24133
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:29,5131,2960,01527
7.31Esteban OconForce India VJM111:30,0351,8180,52232
8.8Romain GrosjeanHaas VF-181:30,4402,2230,40532
9.9Marcus EricssonSauber C371:30,4782,2610,03833
10.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:30,5022,2850,02427
11.11Sergio PerezForce India VJM111:30,5102,2930,00828
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:30,6442,4270,13436
13.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:30,7952,5780,15110
14.55Carlos SainzRenault R.S.181:30,9042,6870,10931
15.16Charles LeclercSauber C371:30,9062,6890,00226
16.20Kevin MagnussenHaas VF-181:30,9562,7390,05025
17.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:30,9882,7710,03234
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:31,0872,8700,09939
19.18Lance StrollWilliams FW411:31,2152,9980,12832
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:31,9813,7640,76632
107% najlepszego czasu: 1:34,392

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton zdominował popołudniowy piątkowy trening przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Japonii. Czołową trójkę klasyfikacji uzupełniły nazwiska Bottasa i Vettela.

Wbrew prognozom pogoda dopisywała. Po zwyczajowych okrążeniach instalacyjnych kierowcy przystąpili do pierwszych szybszych przejazdów. Drugie pomiarowe kółko Sebastiana Vettela zaowocowało uzyskaniem przez niego najszybszego wtedy czasu dnia – 1:29,398s. Tymczasem w garażu Toro Rosso trwała inspekcja bolidu Pierre'a Gasly'ego, wokół którego rozlane było sporo paliwa.

Około godziny 14:15 czasu lokalnego Hamilton ukończył okrążenie zapoznawcze i pozostał na torze, aby chwilę później znaleźć się na pierwszym miejscu z wynikiem 1:29,005s uzyskanym na miękkiej mieszance. Brytyjczyk dysponował 0,4s przewagą nad Vettelem. Bottas zajmował trzecie miejsce, a kierowcy Red Bulla piąte i szóste, tracąc ponad sekundę do lidera tabeli. Ten raz jeszcze podniósł poprzeczkę – tym razem zszedł na poziom 1m28s. „Ten tor jest wspaniały. To mój najlepszy dzień!” – stwierdził przez radio.

O poranku kierowcy Ferrari nie byli w stanie zaprezentować pełnego tempa bolidu SF71H, gdyż skupiali się głównie na długich przejazdach na supermiękkich oponach a silnik w ich bolidach pracował w bezpiecznym trybie. Po pierwszym w FP2 okrążeniu na "czerwonych" Pirelli PZero Vettel pozostał na drugim miejscu. Niemiec tracił 0,1s do Hamiltona, który swój osobisty rekord wykręcił na miękkim ogumieniu. Komentatorzy uważali jednak, że Scuderia w dalszym ciągu oszczędza jednostkę napędową. Trzecie i czwarte miejsce należało do Maxa Verstappena i Daniela Ricciardo.

W połowie treningu Lewis Hamilton rozpoczął symulację kwalifikacji na supermiękkich oponach. Już w pierwszym sektorze poprawił swój czas o pół sekundy. Po kolejnym jego przewaga urosła do poziomu 0,666s, by ostatecznie wynieść 0,8s. Z czasem 1:28,217s Hamilton umocnił się na pierwszym miejscu i powiększył przewagę nad pozostałymi kierowcami. Postępów dokonał także Bottas, któremu udało się awansować na drugie miejsce. Swoje najlepsze jak dotąd okrążenie Fin pokonał jednak w tempie gorszym o pół sekundy od zespołowego partnera.

Pod nieobecność Gasly'ego na torze za realizację kolejnych punktów programu Toro Rosso odpowiadał Brendon Hartley, który legitymował się dziesiątym rezultatem. Mechanicy stajni z Faenzy robili co tylko mogli, aby Francuz mógł pojawić się na torze. Stawką było zebranie dużej ilości danych dotyczących pracy najnowszej wersji silnika Hondy. Koncern nie podjął jeszcze decyzji, czy w trakcie tego weekendu skorzysta z niej po raz pierwszy w kwalifikacjach i wyścigu.

Tradycyjnie już na Suzuce kierowcy często popełniali błędy i wypadali na asfaltowe lub żwirowe pobocza, marnując swoje okrążenia i zbierając brud na opony. W trakcie symulacji wyścigu poza torem znalazł się Kevin Magnussen z Haasa. Później swoje przejazdy zakłócili Bottas, Sainz oraz Ocon.

Interesująco zapowiadała się walka w środku stawki. Czasy okrążeń z przejazdów Ocona, Grosjeana, Ericssona i Hartleya były niezwykle zbliżone. Różnice zamykały się w jednej dziesiętnej części sekundy. Niezadowolony z pracy bolidu był za to Max Verstappen. Holender prosił zespół o interwencję, stwierdzając, że czuje się tak, jakby jeździł w rallycrossie.

Zespoły koncentrowały się głównie na pracy z użyciem supermiękkiej mieszanki. Wydłużenie jej żywotności będzie kluczowym aspektem przy realizacji strategii przejechania wyścigu na jeden pit stop.

Na kwadrans przed końcem FP2 Gasly opuścił garaż Toro Rosso na supermiękkim ogumieniu. Pierwsze okrążenie Francuz pokonał w bardzo słabym tempie, uzyskując wynik na poziomie 1m46s. Kolejne pozwoliło już jednak Francuzowi na wskoczenie na trzynastą pozycję. Pięć minut przed końcem na torze nie można było zobaczyć jedynie Hartleya i Magnussena. Zbieraniem informacji na temat pośredniej mieszanki zajmowali się Ocon, Grosjean, Sainz, Leclerc i Sirotkin.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 05.10.2018 08:56[!]
Po tytulach i bedzie wialo nuda :/
dex, 05.10.2018 09:25[!]
Co oni tak stracili nagle tą formę ? kurcze.
DBR, 05.10.2018 09:36[!]
Nowe sensory od FIA robią różnicę :-D
bartoszcze, 05.10.2018 09:47[!]
Dobra, sezon w zasadzie skończony. Chyba że Max wyrzuci Lewisa z toru ;)
Pietrek, 05.10.2018 10:03[!]
Nie ma to jak jarać się treningami. ;)
Zomo, 05.10.2018 10:10[!]
Skoro juz nawet Bottass straszy ze zacznie wygrywac wyscigi to Mercedes widocznie jest pewny przewagi. W spadek formy Ferrari nie wierze, juz szybciej w te "sensory od FIA"...
beret, 05.10.2018 10:11[!]
@DBR
Raczej szpieg w druzynie Ferrari.
teambuktu, 05.10.2018 10:15[!]
@beret tak, Hans Kloss. Zamiast śmiesznych teorii polecam analizę od ludzi, którzy mają pojęcie:
https://www.youtu...amp;feature=youtu.be
rno2, 05.10.2018 10:23[!]
@Pietrek
Haha i pisze to ten, który w poprzednich GP, kiedy Vettel był na P1 w FP1 albo FP2, pisał w komentarzach: FORZA FERRARI i inne tego typu pierdoły :D
teambuktu, 05.10.2018 10:36[!]
@rno2 nie śmiej się z niego. nie wypada.
Pietrek, 05.10.2018 11:47[!]
@rno2
Jeśli do kwalifikacji nic się nie zmieni to ja nie wiem czy warto wstawać w niedzielę rano.
RY2N, 05.10.2018 13:16[!]
Ferrari od początku sezonu miało dużo mocy (w pierwszym wyścigu dorównywali Mercedesowi, potem nawet go chyba przeskoczyli), ale za to od lat dziadują jeśli chodzi o aerodynamikę i przez to dużo tracą na zakrętach (nie mówiąc o wyścigach po śliskiej nawierzchni). Dlatego zawodnicy lubiący przyczepny bolid (jak Massa, ale też trochę Kimi) tak wiele tracili na tle umiejących jeździć uślizgiem (jak Alonso i w pewnym stopniu także Vettel).
Jeśli faktycznie FIA wymusiła na Ferrari pewne zmiany w rozpływie mocy (prądu) i przez to spadły osiągi jednostki napędowej to już nie mają czym kompensować lepszej przyczepności aerodynamicznej Mercedesa (większego docisku). I teraz będą się już tylko męczyć do końca sezonu próbując odzyskać prędkość na prostych poprzez zmniejszenie jeszcze bardziej docisku aero (ale to się niestety kończy stałym ślizganiem i niszczeniem opon). A zatem wygląda że w mistrzostwach jest pozamiatane.
marios76, 05.10.2018 20:55[!]
@Pietrek Jak Ferrari wygrywa treningi, to jednak sie jarasz! :D

@Pietrek Nie wstawaj, nie ogladaj i nie komentuj... ;)

@artur_fan_f1 Przesadzasz, znam wielu ludzi, ktorzy kibicuja Ferrari i zadnego z nich nie krytykuje, bo nigdy nie robia chlewu na forum jak ... jeden taki. ;)
Slimmy, 05.10.2018 21:39[!]
wow, ale ścisk między P7 a P18
RY2N, 06.10.2018 00:55[!]
@Slimmy
za to pozycje 18-20 pełen luzik
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca