|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2018 | 8 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,769 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:31,060 | - | - | 14 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:31,364 | 0,304 | 0,304 | 24 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:31,458 | 0,398 | 0,094 | 18 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:31,470 | 0,410 | 0,012 | 17 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:32,272 | 1,212 | 0,802 | 21 |
6. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:32,516 | 1,456 | 0,244 | 23 |
7. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:32,779 | 1,719 | 0,263 | 26 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:32,885 | 1,825 | 0,106 | 21 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:32,971 | 1,911 | 0,086 | 19 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:33,104 | 2,044 | 0,133 | 18 |
11. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:33,223 | 2,163 | 0,119 | 24 |
12. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:33,278 | 2,218 | 0,055 | 20 |
13. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:33,364 | 2,304 | 0,086 | 25 |
14. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:33,379 | 2,319 | 0,015 | 22 |
15. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:33,467 | 2,407 | 0,088 | 29 |
16. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:33,497 | 2,437 | 0,030 | 27 |
17. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:33,508 | 2,448 | 0,011 | 22 |
18. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:33,662 | 2,602 | 0,154 | 26 |
19. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:33,794 | 2,734 | 0,132 | 23 |
20. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,434 |
|
|
Daniel Ricciardo uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego piątkowego treningu przed GP Bahrajnu. Za kierowcą Red Bulla, ze stratą 0,3s, uplasowali się Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen.
Tuż po zgaśnięciu czerwonego światła na wyjeździe z alei serwisowej do pracy wyruszył Max Verstappen. Po dwóch minutach okrążeń instalacyjnych nie mieli na swoim koncie jedynie Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg. Od samego początku wiele zespołów korzystało z różnych rozwiązań pozwalających na badanie przepływu powietrza wokół bolidu – począwszy od farby flow-viz a skończywszy na sensorach montowanych na specjalnych stelażach.
Niedługo po starcie sesji Verstappen zgłosił problemy z działaniem jednostki napędowej i otrzymał polecenie dotoczenia się możliwie jak najbliżej alei serwisowej. RB13 Holendra został ostatecznie zepchnięty do pit lane, gdzie mechanicy zajęli się identyfikowaniem i eliminacją usterki. Trening nie został przerwany, ale na torze przebywali jedynie kierowcy Force India. Ricciardo dość długo pozostawał w boksie stajni z Milton Keynes i na swoje kółko instalacyjne wyruszył dopiero około godziny 14:15 czasu lokalnego. W tym samym czasie Perez i Ocon ustanowili pierwsze rezultaty weekendu – na czele tabeli plasował się Meksykanin z wynikiem 1:35,191s.
Na pierwszym szybkim przejeździe Kimi Raikkonen korzystał z pośredniej mieszanki. Pozwoliła mu ona na zejście do poziomu 1:33s i objęcie prowadzenia w klasyfikacji sesji. Vettel, który także miał w swoim bolidzie "białe" Pirelli PZero osiągnął czas gorszy o około sekundę od zespołowego partnera z Ferrari. Niedługo po tym na czele znajdował się już Bottas – na miękkich oponach Fin uzyskał rekordowe międzyczasy w każdym z trzech sektorów toru Sakhir. Mocną dyspozycję prezentował McLaren – Stoffel Vandoorne był trzeci, a Fernando Alonso – szósty.
Wtedy to konkurencyjny przejazd na miękkiej mieszance rozpoczął Lewis Hamilton – 1:33,041 zapewniło Brytyjczykowi P1 z przewagą 0,2s nad Bottasem. Mniej więcej w tym samym momencie swoje bolidy obrócili dokładnie w tym samym miejscu – zakręcie numer osiem – Lance Stroll oraz Charles Leclerc. Hamilton pokonał jedno wolniejsze kółko, po czym raz jeszcze podkręcił tempo czego efektem był rezultat 1:32,532s. Na prowadzenie się bolidu narzekał Carlos Sainz: Totalny bałagan, prowadzi się bardzo, bardzo trudno – stwierdził Hiszpan przez radio.
Po upływie 40 minut kierowcy zjechali do garażów, aby oddać Pirelli pierwszy komplet ogumienia. Czołową trójkę tworzyły w tym czasie nazwiska Hamiltona, Bottasa i Vandoorne'a. Na torze zapanowała dłuższa cisza – zespoły wykorzystywały ją na pierwsze poważniejsze prace nad bolidami i wprowadzanie zmian w ustawieniach. Zgodnie z wczorajszymi słowami Guenthera Steinera Haas przeprowadzał wiele próbnych pit-stopów, dążąc do uniknięcia błędów, jakie w Australii zrujnowały wyścig Romainowi Grosjeanowi i Kevinowi Magnussenowi. Na półmetku FP1 Red Bull poinformował, że problem z działaniem silnika w bolidzie Verstappena był związany z usterką elektryczną.
Około godziny 14:50 Fernando Alonso rozpoczął przejazd na supermiękkich oponach i niedługo po tym wskoczył na trzecie miejsce, tracąc 0,6s do Hamiltona. Sergio Perez z Force India testował pakiet nowych części bolidu VJM11 – Force India przywiozło ze sobą do Bahrajnu zmodyfikowaną podłogę oraz przednie skrzydło. Pierwsze wrażenia nie były zbyt pozytywne: „W tej chwili nie rozumiemy działania pakietu, bo bolid nie spisuje się zgodnie z naszymi oczekiwaniami”.
Na mniej więcej pół godziny przed końcem zajęć w czołówce doszło do wielu przetasowań. Na wysokie pozycje awansowali kierowcy Haasa. Na trzecią lokatę awansował z ostatniego miejsca Carlos Sainz. Nowe ogumienia znalazło się także w Mercedesie Bottasa, który natychmiast pokonał kółko z rekordowym wynikiem 1:31,364s. Kilka minut później na drugie miejsce wskoczył Raikkonen, tracący do swego rodaka zaledwie 0,094s. Trzeci Vettel plasował się o 0,012s za mistrzem świata z 2007 roku.
Przez długi czas trudno było ocenić tempo Red Bulla – Verstappen miał na koncie dwa okrążenia, Ricciardo tylko osiem. Australijczyk rozpoczął dziewiąte kółko na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę i po chwili legitymował się najlepszym czasem z przewagą 0,3s nad Bottasem i Raikkonenem. Podobnie jak wspomniana dwójka kierowca z Perth wykręcił swój czas na miękkich Pirelli PZero.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|