|
|
|
|
|
|
Pirelli British Grand Prix 2020 | 2 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:25,093 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:25,873 | - | - | 19 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:26,011 | 0,138 | 0,138 | 22 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:26,173 | 0,300 | 0,162 | 15 |
4. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:26,576 | 0,703 | 0,403 | 14 |
5. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:26,664 | 0,791 | 0,088 | 22 |
6. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:26,771 | 0,898 | 0,107 | 19 |
7. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:26,798 | 0,925 | 0,027 | 23 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:26,841 | 0,968 | 0,043 | 15 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Racing Point RP20 | | 1:26,872 | 0,999 | 0,031 | 15 |
10. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:27,046 | 1,173 | 0,174 | 20 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:27,076 | 1,203 | 0,030 | 18 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:27,158 | 1,285 | 0,082 | 16 |
13. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:27,178 | 1,305 | 0,020 | 10 |
14. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:27,251 | 1,378 | 0,073 | 21 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:27,537 | 1,664 | 0,286 | 18 |
16. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:27,738 | 1,865 | 0,201 | 17 |
17. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:27,825 | 1,952 | 0,087 | 16 |
18. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:27,860 | 1,987 | 0,035 | 15 |
19. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:27,976 | 2,103 | 0,116 | 20 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:28,112 | 2,239 | 0,136 | 16 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:31,884 |
|
|
Valtteri Bottas zakończył trzeci trening przed GP Wielkiej Brytanii z najlepszym wynikiem. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Lewis Hamilton i Max Verstappen.
Jako pierwsi do pracy zabrali się Lando Norris, Romain Grosjean i Pierre Gasly. Niewiele dłużej z wyjazdem na tor zwlekał Sebastian Vettel, dla którego piątkowy trening okazał się bezowocnym okresem ze względu na usterki techniczne. Niemiec ukończył pomiarowe okrążenie najwcześniej ze wszystkich kierowców, uzyskując czas 1:29,562s.
Nerwowa atmosfera panowała za to w garażu Alexa Albona. W bolidzie Taja wykryto usterkę układu odzyskiwania energii. Konstrukcja RB16 znajdowała się na podnośnikach i początkowo niewiele wskazywało na to, aby kierowca mógł skorzystać z niej w trakcie FP3.
Kwadrans po godzinie jedenastej czasu lokalnego na torze po raz pierwszy pojawili się reprezentanci Mercedesa. W tym samym momencie najlepszy wynik należał do Carlosa Sainza z McLarena (1:28,261s). Lewis Hamilton rozpoczął swój przejazd od zgłoszenia problemów z wibracjami, jednak nie przeszkodziły mu one w wykręceniu nowego rekordu weekendu: 1:26,825s. Na drugim miejscu znajdował się Valtteri Bottas. Z kolei trzecie miejsce należało do Charlesa Leclerca, tracącego do lidera 0,7s.
Sześciokrotny mistrz świata nie kończył przejazdu – wciąż podkręcał tempo, czego efektem okazał się rezultat 1:26.568s. Realizację programu Racing Point rozpoczęli Stroll i Hulkenberg, zajmujący odpowiednio szóste i dziesiąte miejsce.
Przez krótką chwilę na pozycji lidera znajdował się Bottas, ale Hamilton wciąż miał w zanadrzu kilka dziesiątych sekundy – stąd odpowiedź czasem 1:26,332s. Trzecia pozycja należała wtedy do Verstappena a czwarta i piąta do wspomnianych wcześniej Strolla i Hulkenberga. Verstappen robił co tylko mógł, aby jego strata do Mercedesów była jak najmniejsza. Kierowca Red Bulla uzyskał rekord w pierwszym sektorze i zbliżył się do Hamiltona na 0,25s.
Zachęcające tempo prezentował też McLaren, który od tego weekendu korzysta z wielu nowych części w bolidach MCL35 – Sainz wskoczył na P4 ze stratą 0,3s do Srebrnych Strzał. Lando Norris zajmował szóstą lokatę.
Pod koniec sesji, w najgorętszym okresie przygotowań do czasówki, Bottasowi udało się powrócić na pierwsze miejsce. Hamilton zmierzał po nowy osobisty rekord, jednak w zakręcie Becketts stracił przez krótką chwilę panowanie nad bolidem, prawdopodobnie ze względu na silniejszy podmuch wiatru. Bottas odnotował rekordy w trzech sektorach, dzięki czemu zszedł poniżej bariery 1m26s.
Red Bull dopiął swego i wysłał na tor Alexa Albona. Tymczasem Vettel po raz kolejny doświadczał problemów technicznych. „Znowu czuję coś obluzowanego pod pedałem hamulca” – powiedział. Niemiec powrócił do garażu, gdzie mechanicy Ferrari przystąpili do inspekcji kokpitu jego SF1000. Verstappen starał się potwierdzić konkurencyjną dyspozycję Red Bulla i utrzymywał się w granicach 0,3s za najszybszym Mercedesem.
Za ścisłą czołówką znaleźli się Stroll Sainz i Leclerc. Hulkenberg ponownie zameldował się w czołowej dziesiątce – tym razem na dziewiątej pozycji, przed kierowcami AlphaTauri. Na najniższych pozycjach tradycyjnie kierowcy Alfy Romeo i Williamsa: Kimi Raikkonen przed Nicholasem Latifim.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 4,5 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|