F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Aramco Gran Premio de España 202016 sierpnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:16,883--37
2.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:17,1700,2870,28738
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:17,7040,8210,53433
4.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:17,8680,9850,16434
5.8Romain GrosjeanHaas VF-201:18,1331,2500,26529
6.16Charles LeclercFerrari SF10001:18,1471,2640,01435
7.55Carlos SainzMcLaren MCL351:18,2141,3310,06733
8.11Sergio PerezRacing Point RP201:18,2931,4100,07939
9.31Esteban OconRenault R.S.201:18,3031,4200,01040
10.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:18,3121,4290,00940
11.18Lance StrollRacing Point RP201:18,3571,4740,04539
12.5Sebastian VettelFerrari SF10001:18,4041,5210,04736
13.23Alexander AlbonRed Bull RB161:18,4911,6080,08735
14.4Lando NorrisMcLaren MCL351:18,5061,6230,01538
15.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:18,6421,7590,13639
16.20Kevin MagnussenHaas VF-201:18,7611,8780,11936
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:18,9002,0170,13942
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:18,9642,0810,06440
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:19,1552,2720,19132
20.63George RussellWilliams FW431:19,3912,5080,23638
107% najlepszego czasu: 1:22,265

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy rezultat podczas drugiego treningu przed Grand Prix Hiszpanii. Brytyjczyk okazał się nieznacznie szybszy od Valtteriego Bottasa. Czołową trójkę uzupełnił Max Verstappen.

Sesji od początku do końca towarzyszyło lekkie zachmurzenie. Po czterech minutach od rozpoczęcia treningu jako pierwsi na torze zameldowali się Lando Norris i Antonio Giovinazzi. Brytyjczyk wykręcił pierwszy mierzony czas i przez kilka minut okupował pierwsze miejsce w tabeli. Drugi Giovinazzi tracił 0,4 sekundy. Problemy z prowadzeniem bolidu zgłaszali swoim zespołom w międzyczasie Esteban Ocon i George Russell. Zwłaszcza ten drugi miał na przestrzeni całej sesji spore trudności ze znalezieniem odpowiedniego rytmu po nieobecności w pierwszym treningu.

Po około piętnastu minutach na torze pojawili się kierowcy Ferrari i Mercedesa. Na krótko prowadzenie objął Leclerc, po czym do głosu doszli Hamilton i Bottas. Ten pierwszy prowadził z przewagą 0,6 sekundy nad Finem. Cała trójka korzystała wówczas z pośredniej mieszanki, a Bottas podkreślał swoje zadowolenie z pracy tychże opon. Kilka minut później na drugie miejsce wskoczył Max Verstappen ze stratą 0,427s do Hamiltona i tym sposobem każdy z kierowców miał już na koncie pomiarowe kółko.

Po upływie trzydziestu minut na torze zapanowała cisza. Po krótkiej przerwie kierowcy wrócili na tor skupiając się na trybie kwalifikacyjnym. Valtteri Bottas wkrótce uzyskał najlepszy rezultat, będąc pierwszym, który przejechał pomiarowe kółko na miękkich oponach. Wkrótce po Finie swoje szybkie okrążenia przejechali Sainz, Raikkonen i Giovinazzi, którzy plasowali się kolejno na pozycjach trzeciej, piątej i szóstej. Bottasa z pozycji lidera zepchnął dopiero Lewis Hamilton z czasem 1:16,883. Jak się potem okazało, był to najlepszy czas całej sesji.

Ostatnie pół godziny upłynęło dość spokojnie, a kierowcy zrezygnowali ze śrubowania wyników, choć niektórzy podejmowali próby na miękkich oponach. W międzyczasie Kimi Raikkonen narzekał na pracę hamulców w swoim C39, natomiast Carlos Sainz dostał pouczenie od sędziów za skorzystanie ze starej konfiguracji zakrętu numer trzynaście w celu uniknięcia tłoku. Daniił Kwiat nie omieszkał z kolei w ostrych słowach skomentować postawy Nicholasa Latifiego, który zablokował Rosjanina w pierwszym zakręcie, gdy ten zaczynał swoje szybkie okrążenie.

W samej końcówce Valtteri Bottas miał problemy z przyczepnością podczas jazdy na twardym ogumieniu, czego efektem była krótka wycieczka poza tor w zakręcie dwunastym. Problemy techniczne dopadły również będącego w niezłej dyspozycji Romaina Grosjeana, w którego bolidzie doszło do znacznej utraty mocy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca